Suzuki AN 125 vm-2007

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Chris

New member
Duunikaveri oli hommannut kyseisen kulkupelin, ensimmäinen ongelma on miten penkin saa aukaistua. Rupee kuulemma bensa olemaan lopussa ja tankille pitäs päästä, mutta ei saa penkkiä auki?
Itse en ole kyseistä skootteria nähnyt, mutta eikö yleensä jossain katteen sivussa ole lukko? Vai onko kenties virtalukossa joku asento, josta penkki aukeaa.
 
jos ei muuten ...niin väkivalloin....myyjäkin voi informoida varmaan....jossain skootterissa etelässä kun olen ajellut, aukesi virtalukosta...(yamaha)
cool.gif
 
Kuulostaa kyllä vitsiltä... ihan simppeleitähän nämä hommat eivät aina ole, mutta kyllä tuollaiseen yleensä löytyy ohjevihkosesta tieto, miten mikäkin toimii..
Fakta tietoa ei tuosta pikku Burgmanin systeemistä ole, mutta ilmeisesti siiinä on vastaavanlainen lukkopesä kuin esim. 650 Burgmanissa ja kaiketi ovat samaa logiikkaa käyttäneet uuteen pikku burgeriinkin? Eli avain lukkopesään, painetaan avainta sisään ja pidetään painettuna ja samalla käännetään avainta vähän myötäpäivään... tällä konstilla tuo penkin lukituksen pitäisi avautua (näin ainakin isommassa burgerissa).
 
Oikeesti, sanokaa että tää on trolli!?
No, eihän tämä ole. Kyseinen kaveri on +50v mies, jolla ei ilmeisesti ole kauheesti hajua asiasta. Kysy vaan multa ohimenne töissä, satunko tietämään asiasta. Lupasin yrittää selvitellä.
Noh, niin no. Landella asuessa sain korjata muuan mopomiehen mopoa päivittäin tallilla. Siinä sitä päiviteltiin päivän kuulumisia, tupakoitiin, ja ihmeteltiin tekniikan ihmeitä. Oli sitten vikaa tai ei...
biggrin.gif
Käske pirauttaa myyjälle, jos ei sitä ole jo tehnyt...
 
Ongelma oli ratkennut. Penkki tosiaan lähti auki virtalukosta ja ohjekirjakin löyty penkin alta.
smile_org.gif
 
Eihän täällä näköjään uskalla kysyä mitään yksinkertaista joka on kaikille muille itsestään selvää paitsi kysyjälle. Aina kuvitellut että täällä ei ne yleisten forumien kusipäät kukkoile mutta...

Korostan vielä että en ole tuo "duunikaveri".

Tulossa ittelle AN 400:n muutaman viikon sisällä. Saksasta. Saksalaisella käsikirjalla! Voisi olla jotain kysyttävää mullakin.
 
Kyllä täällä voi kysyä. Maxiskootteristit on leppoisaa porukkaa
sport05.gif
Mitä tahansa voi kysyä ja mitä tahansa voidaan vastata...
 
Tulossa ittelle AN 400:n muutaman viikon sisällä. Saksasta. Saksalaisella käsikirjalla! Voisi olla jotain kysyttävää mullakin.

Ohhoh, onneva vaan. Muista sitten kertoilla täällä, miltä mopo on tuntunut, kunhan sen saat.

Saksalainen käsikirja? No, mulla on suomalainen. Kysy niin vastaan.

Vaikka ei kait se saksa niin mahdotonta ole. Ainakin seuraavat lauseet ymmärtää korkeajännistystaustalta:
- Himmel, Suzuki Burgman in 6 uhr (voi taivas, burgman kello kuudessa)
- Achtung, Burgman ist los (huomio, Burgman pääsi irti)
- Donnerwetter, wir mussen nicht mit Burgman fahren (ukkosta ilmassa, ei kantsi ajaa Burgmanilla)
 
Kiitoksia onnitteluista ja neuvonanto lupauksista. Suomen maahantuoja (periaatteessa sama kuin Saksan maahantuoja, Suzuki Europe) suhtautui nuivasti käsikirjan ostopyyntöihin. Ja tyrmäsivät myös takuukorjaukset mikäli niitä ilmenee. Lienee kuluttajansuojan vastaista.

"Jälleen ensiviikolla" pitäisi pyörän tulla. Oli vähän hankalassa paikassa Suomen liikennöitsijöiden kannalta.  Oon kyllä odottanut enemmän kuin ns. kuuta nousevaa.

Muuten nostan ittelleni hattua. Monen kymmenen vuoden takaisten saksankielen opintojen (n. 1,5 v. ja jos kokeessa sain 4, se tuntui lähes kiitettävältä) antamalla voimalla tein kaupat ilman ulkopuolista apua.

P.S. Nuo Plootun lauseet pitää muistaa!
 
Vuosimalli 2008, otettu käyttöön 2007 ja ajettu 6300 km. Kaatama- ja kaatumaton ja muutenkin kolaroimaton. Alkavalla viikolla pitäisi vihdoin olla rekan kyydissä matkalla kohti Seinäjokea. Toivottavasti tämän viikon lupaukset vihdoin pitävät paikkansa.
 
Back
Ylös