Itsellä vm -00 "pörriäinen", hauskasti sanottu muuten
Olen roplannut jonkin verran kaasareiden säätöjä, ja tähän asti parhaiten omani on pelannut seuraavalla konfiguraatiolla:
tyhjäkäyntisuuttimet 45
pääsuuttimet 125
ilmaruuveja tasan 3 kierrosta auki kiinni-asennosta
neulat keskimmäisessä asennossa
nämä siis vakioputkella ja -ilmaboksilla, hi-flo:n filtterillä. Putkea avartamalla saisi varmaankin kulkua vähemmän tukkoisen tuntoiseksi.
Kone saa ehkä aavistuksen liikaa polttoainetta alakierroksilla, mutta lähteepähän nätisti käyntiin eikä tarvitse ajaa imu päällä
Jos kiinnostusta riittää, tyhjäkäyntisuuttimiksi voisi vielä vaihtaa 40:t. Nuo 45:t olivat paikollaan ostettaessa, Mrpower (tai sinne päin niminen firma) on suorittanut aikoinaan tehon noston kun pyörä oli jollain aikaisemmista omistajista 25 kw:na. Jostain syystä sama firma oli ruuvannut pääsuuttimiksi 120:set joilla tulpat värjääntyivät huomattavan vaaleiksi, eikä yläkierroksilla kone vetänyt 6000 rpm jälkeen nimeksikään (saattoi kyllä olla muutakin vikaa bensansaantipuolella, ei uskoisi että pelkillä suuttimilla tulisi noinkin selkeä hyöty)
Kokeilin käyttää neuloja toiseksi ylimmässä asennossa (eli sokkaa toiseksi alimmassa hahlossa) mutta silloin kone sai jo selkeästi liian paksua seosta.
Mutta en ole mikään asiantuntija, kokeilin vain mitä isot pojat rapakon takana gstwin.comin foorumeilla suosittelivat