Suzuki GS500 -91 bensat öljytilaan?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sliksit
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sliksit

New member
Suzuki GS500 -91 bensat öljytilaan?

Elikkä muutaman kerran GS:n polttoainetankki on ollut kesäaamuna tyhjillään.
Bensat valuneet kaasareiden kautta öljytilaan?? ja sen täytyttyä maahan??
Välillä pelannut oikein hyvin ja menovesi pysynyt tankissa mopon ollessa parkissa(kaasuttimet putsasin viime talvena)

Öljyt olleet erittäin polttoaine pitoiset tyhjennettäessä,ei ole tarvinnut odotella valumista:)

Bensahanan uusintaa,Kaasuttimien korjaussarjaa..milläs tätä lähtisi tutkimaan?:dunno:
 
Kaasuttimissa neulaventtiilien ja kohojen toiminta tarkistukseen, samoin bensahanan toiminta ja alipainekalvon eheys , tuossahan on alipaine hana?

Ei kai tuossa oikein muita reittejä ole bensalle joutua öljyn joukkoon?
 
Kaasuttim(i)en neulaventiili(t) vuotaa. Neulan kumikärkeen painunut ura, ja sepä ei sitten enää olekaan tiivis. Tai tuurilla roska välissä. Useimmin neula kulahtanut. Uutta neulaa vaan kaupasta.

Kokemusta wanhasta tuutista ja GSX1100:sta. Tuutti laski bensat ulos kaasarista moottorin päälle ja maahan ja GSX lörötti bensat moottorin sisään.
 
Kyllä täytyy hanassakin olla vikaa, jos siis ei ole manuaalinen, jos tankki tyhjenee?

Juu, bensahana vuotaa ja neulaventtiili/-venttiilit vuotaa. Muuten ei pääse tankki tyhjenemään. Korjaussarjat molempiin kaasareihin ja bensahanaan suosiolla kerrasta, niin ei ole enää ongelmaa.
 
Juu, bensahana vuotaa ja neulaventtiili/-venttiilit vuotaa. Muuten ei pääse tankki tyhjenemään. Korjaussarjat molempiin kaasareihin ja bensahanaan suosiolla kerrasta, niin ei ole enää ongelmaa.

Eikä edes tarvitse kaasareissa olla vikaa jos alipainehana vuotaa bensat alipaineletkun kautta suoraan kurkkuun...
 
itsellä gsx1100e vm.1982, alipainehana vanhemmiten pettää, samoin kaasareiden neulaventtiilit varsinkin jos jättää talveksi polttoaineet uimurikammioihin.
Varmin tapa estää moinen on laittaa suosiolla ylimääräinen hana bensaletkuun ennen kaasareita ja käyttää sitä kun pyörä seisoo pitkään, toimii samalla varkauden estimenä, pelkillä uimurikammion bensoilla kun ei pitkälle ajeta jos tämä varmistushana on kiinni ;=)

testattu keino ja toimii ;=)

Tyyppivika vanhemmissa suitsissa ja jammuissa erityisesti 80/ 90- luvun kulkimissa.
 
Hanaa ei kannata pitää pitkiä aikoja "pri" asennossa.
Tuossa asennossa hana on aina auki ja ohittaa alipaine
venttiilin.
 
Kiitoksia vinkeistä.Hanan käyttö (pri asento) ei ole ollut selvillä.Mutta valuneet kyllä off asennossa bensat.
Kuvittelin asennot on= auki,off=kiinni,pri=varatankki..
 
GS 500 hanassa ei ole "off" asentoa. Siinä on "ON", "RES" ja
"PRI" asento. "PRI" asento siis on aina auki asento.
 
Back
Ylös