Suzuki GSR600 sammuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja same
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

same

New member
Eli kun ajaa tasaisesti esim nelosalla keirrokset 4000 ja löysää kaasun ja vetää kytkimen sisään niin mopo sammuu, siis kierrokset laskee ihan normaalisti mutta menee nollaan asti.
Joka kerta noin ei tapahdu.
Tekee se noin muillakin vaihteilla ja kiekoilla mutta noin se tekee sen ehkä useimmiten.
Tyhjäkäyntiä isonsin n.1500:aan, ei auttanut, ehkä vika harveni.
Eilen  30min. koeajolla sain sen sammumaan noin 10 kertaa.
Tänä aamuna se sammu vaikka en edes yrittänyt.
Käynnistyy ihan normaalisti, kiertää normaalisti, ei vikakoodia
eek.gif

Paikallaan ollessa sitä ei saa sammumaan.
nixweiss.gif

Mikähän ihme sitä vaivaa
mad.gif

Vuosimalli 06, ajettu 15000km, ja täysin vakio.

Mulla kakkospyörässä sama vika. Epäilen kaasareissa olevan paskaa, koska välillä sammahtaa ja välillä toimii hyvin. Moottorijarruttelua kun harrastaa, niin ei haittaa. Pyörä on muuten Honda CB 350 S -88 ja 113tkm mittarissa, eli ei ihan uutuuttaan ruvennut temppuilemaan.

Kaasareissa ei voi olla vikaa, ku siinä on ruisku.
No, pitää viedä se huoltoon.

Laitampa tähän samaan, vaikkei sammumisesta kyse olekkaan.

Löytyykö muilla välivapaat miten helposti? Olen tässä tuosta 07:sta huomannut, että hitaassa vauhdissa alespäin polkiessa väleistä 2-3 ja 3-4 ne löytyvät helposti. Esimerkiksi valoihin tullessa ykköstä etsiessä olen saanut muutaman kerran vaihteen "jumittumaan" tuonne välehin. Ei auta heiluttelu, kaasuttelu jne ja vaihdepoljin ei liiku mihinkään suuntaan siten, että vaihde vaihtuisi. Vaihdenäyttö näyttää tyhjää ja ainut keksimäni keino on imaista vaihde kytkimellä sisään, joka ei tunnu parhaalta vaihtoehdolta. Eli vaikka näyttö on blankko, niin sieltä saa yleensä sen alemman vaihteen käyttöön.

Liekkö sitä jotenkin puolihuolimattomasti sitä vaihdetta vaihtaa ja liike polkimessa ei ole aina riittävä.
nixweiss.gif

Öljynä on Motorexin 15W-jotain, en tarkalleen muista, mutta suosituksiin täsmäsi. Ja tässä pitäisi olla jonkinlainen vaihteistolisä mukana. Tosin samat hommat ilmenivät tehtaan öljyilläkin.

Back