Onhan tuo varsin kestävää perustekniikkaa, mutta huoltoa sekin kaipaa kunnossa pysyäkseen.
Latauspuolella on tosiaan kohtuullisen usein murhetta ja tuossa edellisessä linkissä taisikin olla aika hyvät ohjeet siihen. Kytkin alkaa iän myötä yleensä pitämään sellaista hauskaa kalkatusta vapaalla tyhjäkäynnillä. Kyseessä on kuoleentuneet kytkinkorin vaimenninjouset, joihin sitten tulee välystä. Lähinnä kosmeettinen juttu ellei pääse liian pahaksi. Sitten jos jouset pääsee menemään poikki asti, niin voi tulla pahempaakin jälkeä. Runkoputkissa koneen alla kuuluu myös olevan yllättävän usein ruostevauriota, kannattaa tarkistaa.
Sitten kun kyseessä on pyörä, jonka huoltohistoriasta ei ole tarkkaa tietoa, niin öljypohjan irroitus ja pumpun imusihdin puhdistus voisi olla hyvä idea. Tämä kuuluisi itse asiassa määräaikaishuoltoihin, mutta harva taitaa käytännössä tehdä. Ja samalla kun säätää venttiilinvälykset kannattaa tutkia vähän tarkemmin nokkien ja keinuvipujen kuntoa. Näihin alkaa tulemaan pintavauriota jossain vaiheessa elinkaarta, ennemmin mikäli öljynvaihtoja on laiminlyöty. Sinällään pieni kuluma näissäkään ei ole kovin traagista, mutta kannattaa pitää silmällä.
Sitten pari linkkivinkkiä ulkomailta lisätietoa varten.
The GS Resources Täältä löytyy mm. vielä seikkaperäisemmät selvitykset tuosta latauspuolesta ja muutenkin paljon juttua normaalista ylläpidosta. Vink: pyöräsi tunnetaan nimellä GS1150 jenkeissä.
Oldskool Suzuki Enempi rakentelupuoleen painottuva sivusto, mutta asiaa löytyy paljon joka lähtöön.