Suzuki Gsx 1100 f kone ei halkea

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mosse300
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mosse300

New member
Elikäs hakusessa olisi hyviä vinkkejä moottorilohkojen erottamiseksi toisistaan. Puoliskot olleet yhdessä vuodesta -89, eikä suostu irtoamaan reilummallakaan naputtelulla. Rakotulkin kanssa saa jo kierrettyä suurimman osan saumasta eli tiivisteliima ei ainakanaa niiltä osin enää pitelisi mutta silti rakoa ei tule puolta milliä enempää. Kaikki tarvittava pitäisi oman järjen (ja Haynesin oppaan) mukaan olla irroitettu mutta silti joku laittaa vastaan.

Eli jos jollakulla on hyviä keinoja kyseiseen hommaan niin vinkkejä otetaan ilomielin vastaan!!

-J
 
Siellä on varmaan lohkojen välillä ohjainholkkeja, jotka ajan kanssa saattavat olla korroosion raiskaamia.

Irrotusöljyä ja tai lämpöä - kunhan saa (mahdollisten) holkkien paikat selville.
 
Elikäs hakusessa olisi hyviä vinkkejä moottorilohkojen erottamiseksi toisistaan. Puoliskot olleet yhdessä vuodesta -89, eikä suostu irtoamaan reilummallakaan naputtelulla. Rakotulkin kanssa saa jo kierrettyä suurimman osan saumasta eli tiivisteliima ei ainakanaa niiltä osin enää pitelisi mutta silti rakoa ei tule puolta milliä enempää. Kaikki tarvittava pitäisi oman järjen (ja Haynesin oppaan) mukaan olla irroitettu mutta silti joku laittaa vastaan.

Eli jos jollakulla on hyviä keinoja kyseiseen hommaan niin vinkkejä otetaan ilomielin vastaan!!

-J

Öljypohjan alta myös 2 auki

jos kaikki tosiaan on auki niin sen sauman ulkoreunala
on siellä täällä väntö kohtia(limitäisi tasoja)
mistä tasaisesti ympäriinsä vääntelemällä lähtee,
samalla koputelle
 
Öljynputsarin juuresta kaksi ruuvia irti? Vetoakselin juuresta M6 mutteri pois?

Otin öljyputsarin "takaa" 2 kuusiokoloa ja öljypohjan alta 2 pulttia auki, samoin ton mutterin ja sen toisen mikä on lohkon sisäpuolella. Pahimmin jumittava kohta on kytkimen työsylinterin kohdasta eteenpäin, en ainakaan löytänyt enempää pultteja tai muttereita niiltä kohdin.
 
Öljypohjan alta myös 2 auki

jos kaikki tosiaan on auki niin sen sauman ulkoreunala
on siellä täällä väntö kohtia(limitäisi tasoja)
mistä tasaisesti ympäriinsä vääntelemällä lähtee,
samalla koputelle

Öljysuodattimen yläpuolelta pystyy vähän raottelemaan etupäätä siitä vääntökohdalta, takapää ei vaan antaudu. Värkkäsin moottorille telineen mihin sai nostettua koneen kannakkeistaan roikkumaan parin sentin korkeudelle ja puukalikan välityksellä vasaraa ympäri alemman puolikkaan reunoja mutta kun ei niin ei:no:
 
Mites kun otat laturin pois ja lohkossa laturin hammaspyörien kohdalla on kuusioruuvi ylöspäin. Kyseinen ruuvi pois ja sen alta löytyy syvemmältä kuusiokoloruuvi. Onko tämä pois?
 
Olikohan kytkinpaketin takana levy. joka kolmella senkkikantaruuvilla kiinni, joka voisi pitää kasassa. Kurkkaa tuokin.
 
Back
Ylös