Suzuki gsx 1400 starttiongelma

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja big m
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

big m

New member
Moro kaikki,

Minulla on ongelma Suzuki gsx 1400:n käynnistämisessä.
Tämä on tapahtunut viimeisen 2 kuukauden aikana 5-6 kertaa. Kun laitan virrat päälle bensapumpun rele alkaa tikittämään nopeaan tahtiin ja mittaristoon ilmestyy teksti CHECK. Moottori ei yritäkään käynnistyä eli startti ei pyörähdä. Kun sitten aikani rassaan virtoja päälle ja pois saattaa startti pyörähtää hetken aikaa, mutta kone ei käynnisty. Yleensä tässä tilanteessa 15a sulake kärähtää.
Olen vaihtanut releen ja ongelma on poistunut, mutta taas satunnaisesti palannut. Olen säilyttänyt vanhan releen ja kokeillut sitä silloin kun ongelmaa ei ole ollut. Kone on käynnistynyt sen kanssa normaalisti.
Pari kertaa vika on kadonnut kun olen seuraavan aamuna startannut ilman mitään korjausyrityksiä.
Vika ilmeni ensimmäisen kerran otettuani bensatankin irti huoltotoimien takia. Vika on kuitenki uusiutunut välillä itsekseen ilman mitään huoltotoimia. Kerran vika poistui kun irrotin tankin hetkeksi ja panin takaisin.

Tänään synkronoin ruiskun läpät irottamatta tankkia ja pantuani kaiken kasaan käynnistin onnistuneesti.
Muutaman tunnin päästä yritin lähteä ajelemaan, mutta eihän p.......le käynnisty. Sama vika taas päällä.
Onko kukaan törmännyt vastaavaan vikaan?
 
Ootko katsonut vikakoodit?

http://www.gsx-1400.co.uk/gsx1400_manuals/GSX1400%20_Fault_Codes_quick_reference_guide.pdf

"K2, K3 & K4 Twin exhaust models

- located in the battery/ECU area is a 2 pin plug, bridge the 2 wires
(Black with White Tracer wire and the White with Red tracer wire
) to get the fault the codes in the
LCD display.

K5, K6, K7 Final Edition models

- located in the battery/ECU area is a white multi plug with a black
rubber cap, the plug has four wires, with the followi
ng colours - 1) Black with White tracer 2) White
with Red tracer 3) Orange with Green tracer 4)Grey with red Tracer.
To get the actual fault code up in
the LCD Display a circuit will need to be made by joining the
Black with White Tracer wire and the
White with Red tracer wire
with a piece of wire or paper clip. This method is applicable to later single
exhaust models K5, K6 & K7. There are the correct plug in switches, but my dealer was not willing to
sell me one making out they
are for dealers use only"
 
Ootko katsonut vikakoodit?

http://www.gsx-1400.co.uk/gsx1400_manuals/GSX1400%20_Fault_Codes_quick_reference_guide.pdf

"K2, K3 & K4 Twin exhaust models

- located in the battery/ECU area is a 2 pin plug, bridge the 2 wires
(Black with White Tracer wire and the White with Red tracer wire
) to get the fault the codes in the
LCD display.

K5, K6, K7 Final Edition models

- located in the battery/ECU area is a white multi plug with a black
rubber cap, the plug has four wires, with the followi
ng colours - 1) Black with White tracer 2) White
with Red tracer 3) Orange with Green tracer 4)Grey with red Tracer.
To get the actual fault code up in
the LCD Display a circuit will need to be made by joining the
Black with White Tracer wire and the
White with Red tracer wire
with a piece of wire or paper clip. This method is applicable to later single
exhaust models K5, K6 & K7. There are the correct plug in switches, but my dealer was not willing to
sell me one making out they
are for dealers use only"

Enpä tullut tarkastaneeksi. Kiitos vinkistä.
Pari tuntia tekstin kirjoittamisen jälkeen kävin kokeilemassa.
Kone käynnistyi normaalisti, samoin tänä aamuna. On se merkillistä.
Täytyy katsoa vikakoodit kun ongelma tulee uudelleen ajankohtaisesti
 
Hei, mulla oli gsx 1400 -06 muutama vuosi sitten ja teki samaa eli ei inahtanutkaan startista 3-4 kertaa kesässä. jonkun ajan kun olin kiroillut ja yrittänyt startata rupesi taas pelittämään, Sitten putsasin kytkinkahvan päässä olevan anturin siinä oli muistaakseni pienet kärjet ja peitin teipillä pienen reijän mikä siinä kotelossa oli. Se tuntui auttavan minun tapauksessa enkä muista että ongelmaa olisi sen jälkeen ollut.
 
Back
Ylös