• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

suzuki gsx 600 f-92 ei käynnisty talven jälkeen. apua kiitos!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rantan74
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näitten vikaantuminenhan yleensä estää starttauksenkin, tappokatkaisija yleensä vain kipinän.
Starttinappulan voisi tarkistaa, jos ei kerran rele edes napsahda, ja jos se on kunnossa, starttirele.
Ja tietysti jos kaasarijumpan kanssa heiluteltu johtosarjaa tarkistaa ettei joku liitin ole auki.
Ja vapaavalo toimii? sehän on yleensä kimpassa tuon jalan/kytkimen anturin kanssa.

Mulla ei ainakaan bandiitti starttaa jos noi ei ole kunnossa

Näitten vikaantuminenhan yleensä estää starttauksenkin, tappokatkaisija yleensä vain kipinän.
Starttinappulan voisi tarkistaa, jos ei kerran rele edes napsahda, ja jos se on kunnossa, starttirele.
Ja tietysti jos kaasarijumpan kanssa heiluteltu johtosarjaa tarkistaa ettei joku liitin ole auki.
Ja vapaavalo toimii? sehän on yleensä kimpassa tuon jalan/kytkimen anturin kanssa.

Mistähän mä löytääsin jonku kaavion jotta missä moinen rele sijaitsee...täytyypä ottaa ja tsekkailla nää vkloppuna...

Mistähän mä löytääsin jonku kaavion jotta missä moinen rele sijaitsee...täytyypä ottaa ja tsekkailla nää vkloppuna...

Seuraat sitä startilta tulevaa paksua +kaapelia. Todennäköisesti jossain siinä vasemmalla puolella. Releen toiselta navalta menee paksu kaapeli suoraan akun +napaan. Ohjausvirta tulee ohkasella johdolla yhteen napaan, ja toinen ohkanen maihin.
Jos lukolta/starttinapista ei tule siihen ohkaseen virtaa, niin ei napsahda. Jos napsahtaa, niin ei yhdistä niitä paksuja kaapeleita, rele sökö, taikka sitten se akku.

Myöhäistympä hieman mutta kuitenkin
lähdet seuraamaan startille tulevaa +johtoa niin löytyy varmasti kun startin ja akun välissä ei ole mitään muuta kuin tuo rele.
yleensä löytyy aika lähetä akkua

Noniin...pyörä pärähti käyntiin..toki mönkijällä vetämällä ei startilla...sielä maapiuhassa hapettumaa...mutta uus ongelma ilmeni, elikkäs ryyppy päällä käy hienosti..tyhjäkäynti toki 4000rpm...mutta kun ryypyn vapauttaa pyörä sammuu heti..vaikka kone lämpöiseksi käytetty, jopa kuumaksi etten sanoosi...onko vastaavanlaista ongelmaa muilla ilmennyt?

onko kellään kokemusta crc carborator cleaning spraysta....mistä sitä on näppärin suihkauttaa ennen käynnistystä ja paljoko per kaasari?

Mä olen sillä spruutannu irto-osia, ja levällään olleiden kaasareiden tyhjäkäyntikanavia ja suuttimia. Ei ole terveellistä tavaraa iholle, tai ainakin tuntuu ettei ole… Muut… Pienellä ultraäänipesurilla saa suuttimet ainakin paremmin puhtaaks. Vettä ja astianpesuainetta ja osat inisemään.

Mä olen sillä spruutannu irto-osia, ja levällään olleiden kaasareiden tyhjäkäyntikanavia ja suuttimia. Ei ole terveellistä tavaraa iholle,

Eikä kaasarin kumiosille. :tyhmäminä:

Kaasarin avauksella noi ei puhdistu, eikä itsesuggestiolla. Pöydälle, suuttimet irti, puhtaaksi, ja kanavat puhtaaksi. Siitä ne on toimivat kaasarit tehty.

Mä olen sillä spruutannu irto-osia, ja levällään olleiden kaasareiden tyhjäkäyntikanavia ja suuttimia. Ei ole terveellistä tavaraa iholle, tai ainakin tuntuu ettei ole… Muut… Pienellä ultraäänipesurilla saa suuttimet ainakin paremmin puhtaaks. Vettä ja astianpesuainetta ja osat inisemään.

Mut siis eikö tota jotenki pysty käyttään niinkin jottei pura kaasaria?vai ymmärsinkö väärin tuoteselosteen? :blink: :dunno:

Joo, en vaan tajua miten… No jos ruuttaa sieltä ilmanputsaripuolelta ilmasuuttimeen ja tyhjäkäynnin ilmasuuttimeen niin meneehän sitä siitä neulaputkeen ja tyhjäkäyntipiiriin, mutta ei tyhjäkäyntisuuttimeen mikä on se kaikkein ahtain reikä. Niin ja lisäksi mopo sammuu saman tien. Ainakin oman kokemuksen mukaan.

Joo, en vaan tajua miten… No jos ruuttaa sieltä ilmanputsaripuolelta ilmasuuttimeen ja tyhjäkäynnin ilmasuuttimeen niin meneehän sitä siitä neulaputkeen ja tyhjäkäyntipiiriin, mutta ei tyhjäkäyntisuuttimeen mikä on se kaikkein ahtain reikä. Niin ja lisäksi mopo sammuu saman tien. Ainakin oman kokemuksen mukaan.

Joo, ja kalvot paukkuu. Arvaa mistä tiedän? Yhden "neitsyen" korkannut.:grin:

itselläni vähän sama ongelma. pyöränä vm-95.

Pyörää on säilytetty talvisin (pohjolatallissa eli ulkona) mut ilman akkua tietenkin. Sain pyörän viikko sitten käyntiin "mäkistartilla" ja sit samana päivänä vielä napista käynnistämällä, mut eilen kokeilin uudestaan starttailla niin ei edes "luvannut" vaan starttia pelkästään pyöritti ja rele naksui ihan normaalisti. valoja kun kokeilin niin pitkät ei jaksanut kunnolla palaa käynnistäessä. Ei lähtenyt edes "mäkistartilla" mitä nyt juoksemalla kokeilin ja sit hyppäsin kyytiin. Akkuhan näköjään pitää vaihtaa uuteen kun on jo pari vuotta vanha, akun navoista mittailin virtoja niin ennen starttausta virtaa ol 11,59v ja kun starttasin niin vain alle 7v onko normaalia?

Viimeksi muokattu:
^ Täyden akun jännite pitäisi olla lähelle 12,8V. Jos ollaan alle 12V "lepotilassa", niin akku on melko varmasti lopullisesti vaurioitunut, ainakin jos tilanne on jatkunut pidempään kuin starttiyrityksistä suoraan laturiin laittaessa. Jännitteen romahtaminen startissa 11,5 -> 7V on vaan kertakaikkisen tyhjän akun merkki.

^ Täyden akun jännite pitäisi olla lähelle 12,8V. Jos ollaan alle 12V "lepotilassa", niin akku on melko varmasti lopullisesti vaurioitunut, ainakin jos tilanne on jatkunut pidempään kuin starttiyrityksistä suoraan laturiin laittaessa. Jännitteen romahtaminen startissa 11,5 -> 7V on vaan kertakaikkisen tyhjän akun merkki.

Juu niin minäkin muistelin että virtaa pitäisi olla "hivenen" enempi lepotilassa saatika startatessa. Eli akkukaupoille mars! "siitä se onnellisen pyörämiehen kevät/kesä alkaa... (toivottavasti!)"

Back