IsoTwin
MotOrg ry
Suzuki TLS kaasuläppien synkronointi
Tänä keväänä päätin suorittaa tuonki operaation, kun tasakaasulla veto oli nykivää jo jonku aikaa. Ensin kokeilin säätää korvakuulolta, mutta eihän se toimi niinku moottorisahassa, että kierrokset korkeimmalla on paras säätö. Siinä kohtaa kyllä netissä annettiin harhaanjohtavaa tietoa tai sitten se kierrosten nouseminen tapahtuu vasta kun alipaineet on just eikä melkein tasan. Kierrosten pitäminen samassa lukemassa oli kyllä pirun vaikeaa.
Seosruuvien asetus 1,5 kierrosta auki. Piti ottaa alipainemittari avuksi ja käyttää pyörän omaa takaiskuventtiiliä että lukemista sai jotain tolkkua. Sain tarpeeks lähelle. Ennen säätöä kylmästartti onnistui ilman nopeaa tyhjäkäyntiä ja jäi heti käymään. Säädön jälkeen tarvii käyttää reilusti kyseistä vipua että jää käymään, mutta kierrokset nousee nopeasti ja ottaa pois noin 10 sekunnin jälkeen jolloin käy 1100 tyhjäkäyntiä eikä sammu. Lämpimänä tyhjäkäynti 1200. Veto kyllä tasaantu huomattavasti, mutta perstuntumalla käy rikkaammalla kuin aiemmin. Kaasuläpän anturi oli pakko säätää tarkotuksella rikkaammalle, koska normaaliasetuksella pintakaasun ja tyhjäkäynnin välissä oli selvä pykälä enkä tykänny siitä yhtään. Tyhjäkäyntiä kyllä kävi tasasemmin. Nyt kaasunvaste on mukavan pehmeä siirryttäessä moottorijarrulta pintakaasulle.
Toinen pakoputki lämpee aiemmin. Venttiilinvälykset tarkistin takimmaisesta pytystä ja kyllä ne spekseissä oli. venakoppien ruuvinkannoista päätellen molemmissa on käyty.
Tänä keväänä päätin suorittaa tuonki operaation, kun tasakaasulla veto oli nykivää jo jonku aikaa. Ensin kokeilin säätää korvakuulolta, mutta eihän se toimi niinku moottorisahassa, että kierrokset korkeimmalla on paras säätö. Siinä kohtaa kyllä netissä annettiin harhaanjohtavaa tietoa tai sitten se kierrosten nouseminen tapahtuu vasta kun alipaineet on just eikä melkein tasan. Kierrosten pitäminen samassa lukemassa oli kyllä pirun vaikeaa.
Seosruuvien asetus 1,5 kierrosta auki. Piti ottaa alipainemittari avuksi ja käyttää pyörän omaa takaiskuventtiiliä että lukemista sai jotain tolkkua. Sain tarpeeks lähelle. Ennen säätöä kylmästartti onnistui ilman nopeaa tyhjäkäyntiä ja jäi heti käymään. Säädön jälkeen tarvii käyttää reilusti kyseistä vipua että jää käymään, mutta kierrokset nousee nopeasti ja ottaa pois noin 10 sekunnin jälkeen jolloin käy 1100 tyhjäkäyntiä eikä sammu. Lämpimänä tyhjäkäynti 1200. Veto kyllä tasaantu huomattavasti, mutta perstuntumalla käy rikkaammalla kuin aiemmin. Kaasuläpän anturi oli pakko säätää tarkotuksella rikkaammalle, koska normaaliasetuksella pintakaasun ja tyhjäkäynnin välissä oli selvä pykälä enkä tykänny siitä yhtään. Tyhjäkäyntiä kyllä kävi tasasemmin. Nyt kaasunvaste on mukavan pehmeä siirryttäessä moottorijarrulta pintakaasulle.
Toinen pakoputki lämpee aiemmin. Venttiilinvälykset tarkistin takimmaisesta pytystä ja kyllä ne spekseissä oli. venakoppien ruuvinkannoista päätellen molemmissa on käyty.
