Suzuki VX

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arde
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

arde

New member
Onko kellään kokemuksia tästä keppimoposta? Suomessa ei taida olla paljoa...
nixweiss.gif
 
Toi on sellanen ajattoman näköinen perusmopo. Vääntävä V2 pata, joka liikuttaa melko laiskasti mutta varmasti. Ketjujen rasvausta ei ole ja kardaani on kohtuullisen varmatoiminen mikäli muistaa tsekata esim. renkaanvaihdon yhteydessä takapyörän värinänvaimennushässäkän kunnon. Omassa tuo hajosi tietämättömyyden. Nyt kestää taasen pitkän matkaa.

Ajettavuus ihan ok. Itse olen heittänyt reissua myös kaksipäällä laukkujen kanssa. Melko kankea ajettava. Jarrut voisivat olla tehokkaammat.

Tingentangelipalikoita löytyy huonosti pyörän harvinaisuuden vuoksi. Normaalit huolto-osat kyllä saa helposti. Oma VX menee myyntiin kevväämmällä 1200 Banditin alta pois. Siitä saapi joku hyvän läpikäydän ajopelin.
 
Tuoltahan sitä tietoa löytyy.
Parastahan pyörässä on ettei samanlaista tule jokapäivä vastaan.Unohdettu klassikko sanoisin...
 
Japaniasta harvoin tulee mitään silmäämiellyttävää pyörää markkinoille mutta tuolloin ´92 (eikös se näin ollut) kun VX tuli niin muistan messuilla ajatelleeni, että jos lama iskee minuunkin niin tuossa olisi ajatusta. Oli itäpyöräksi harvinaisen tyylikäs verrattuna siihen normaaliin bulkkikamaan.

Ei se taida mikään klassikko olla mutta Suomessa kun tuollainen eli katteeton ja näennäisen tehoton pyörä tuli markkinoille parhaan laman eli laskevien markkinoiden aikaan niin myyntimäärät oli mitä oli.
 
Ihan ok pärrä, letkeää ajamista. Jousitus liian pehmeä minun makuuni (pyörä on isälläni) mutta toisaalta ei paljoa töyssyt tunnu (vrt. zx6r..). Kulkee kohtuullisesti ja se vääntöhän se on näissä toki se juttu. Positiivista on hinta - näillä pääsee tosi halvalla harrastukseen mukaan ja perustekniikka lienee perin varmatoimista. Ulkonäkö on mukiinmenevä, moni onkin luullut kyseistä pyörää noin 10v uudemmaksi.

Miinuspuolelta löytyy penkki joka on kenties liian kapea (?), edellä mainittu jousituksen löysyys (saa toki jäykempiä jousia jne) sekä äänet jotka ei paljo tunteita herätä.
 
Joskus sanoivat että on kahdenlaisia VX:siä, sellaisia joista perä on hajonnut ja sellaisia joista se hajoaa
nixweiss.gif
 
Hyvä peli matkakäyttöön. Tilaa kahdelle ja kiitos pitkän akselivälin ja etupainoisuuden kestää kuormaa aika kivasti. Etujarru suuremmissa (lue yli 60 kmh) nopeuksissa surkean ja säälittävän väliltä.
Etujousitus liian pehmeä, voi korjata jäykemmillä jousilla.
Venttiilien säätö hankala ahtauden takia.
Iso tankki ja pieniruokainen.
Ja sitten se huono puoli: PERÄssä oleva veto/ohjauslevy tai miksi sitä nyt sanotaankin hajoaa enenmmin tai myöhemmin, alussa kannattaa vaihta veto/ohjauslevyn asentoa ja ja pitää yhtä settiä puolikuupaloja varalla. Jos systeemi pääsee kulumaan liikaa levy painaa ison lautaspyörän stefaa>>öljyvuoto ja suö samalla ison lautaspyörän poorit>>kallista.
 
Itselläni oli tuollainen ja todella hyvä pelihän se oli. Oma yksilöni lähti 50tkm ajettuna Vaasaan pari vuotta sitten, ja pitää kyllä sanoa että vähän on ollut ikävä sitä. Onhan tuo kawa paljon tehokkaampi ja muuta, mutta jotenkin aamuiset työmatkat vx:llä vaan jäivät mieleen silleen.. sumu tiivistyi pisaroiksi pyörän ja kuskin pintaan, mutta v2 vaan väänsi tunnottomasti ja veti menemään kylmästä kelistä huolimatta
smile_org.gif
.

Tuo perä niissä kai on ongelma, mutta itse en omassani kyllä siitä joutunut kärsimään onneksi.
 
VX 800:lla koettua:
Äänet orkkiksena hiljaiset = 15mm harjateräs ja pajavasara
,molemmat putket avariksi
biggrin.gif

Haastaa Nissan zx200 turbo ja voittaa
biggrin.gif

Ajaa Hellsinkistä Lahteen mutkatietä ja kysy
paikallisilta missä Pyynikki sijaitsee,ois kiirre
Tiistain kokontumisajoon tornille.
biggrin.gif

Pysähtyä muitten prätkien seuraan
suoran keskivaiheille ja kysyy What happening?
Vastaus: Oomme Bombereita ja Make tulee
350km/h kohta ohitse viritetyllä kawa600:lla runkolla ,jossa
1100 zzr kone ja 600:sen jarrut.Okay!
biggrin.gif
 
Back
Ylös