SV 1000 tehot & tuning

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JFK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tiiät varmaan että se alakierroksien vakiota huonompi vääntö johtuu exupin poistamisesta? Sliparilla hönkää olis tullu lisää joka paikkaan, alakierroksillekin. Huipputehoa sait tosin tolla kokoröörillä hiukan enemmän kuin sliparilla.
Ei ole eroa käytännössä huomannut  
062802moto_prv.gif
niin minimaalinen ero. Ja jos pelkkää vääntöä olisin metsästänyt, olisin ostanut tässä luokassa ison rosmon ilman exuppia. Omaani ole enemmän kuin tyytyväinen, ei kaduta vielä tänäkään vuonna.
biggrin.gif


EDIT kyllähän tuo orkkisputkikin on tallella jos sitä jossain tarvitsisi. Itse en usko tarvitsevani.
cool.gif
 
Et sais mitenkään väännettyä sitä dynokäppyrää tänne jonnekkin nähtäville? Ei tietty pakko tänne Suska voorumille oo mut vaikkapa tonne Yamahan palstalle. Minä kun mietin kans noita putki hommia ni olis mukava katella faktoja.
cool.gif
 
Et sais mitenkään väännettyä sitä dynokäppyrää tänne jonnekkin nähtäville? Ei tietty pakko tänne Suska voorumille oo mut vaikkapa tonne Yamahan palstalle. Minä kun mietin kans noita putki hommia ni olis mukava katella faktoja.  
cool.gif
Pitää yrittää ottaa duuniin mukaan skannattavaksi kunhan nyt pääsis mopolla aamuisin liikkeelle. Ens viikollahan pitäis ennusteiden mukaan tulla lähes KESÄ!
062802jumpie_prv.gif
 
Tiiät varmaan että se alakierroksien vakiota huonompi vääntö johtuu exupin poistamisesta? Sliparilla hönkää olis tullu lisää joka paikkaan, alakierroksillekin. Huipputehoa sait tosin tolla kokoröörillä hiukan enemmän kuin sliparilla.
Ei ole eroa käytännössä huomannut  
062802moto_prv.gif
niin minimaalinen ero. Ja jos pelkkää vääntöä olisin metsästänyt, olisin ostanut tässä luokassa ison rosmon ilman exuppia. Omaani ole enemmän kuin tyytyväinen, ei kaduta vielä tänäkään vuonna.
biggrin.gif


EDIT kyllähän tuo orkkisputkikin on tallella jos sitä jossain tarvitsisi. Itse en usko tarvitsevani.
cool.gif
Sen taas huomaa käytännössä, että sliparilla vetää paremmin kuin vakio ihan alhaalta asti. Ja kokoputkellinen on huonompi kuin vakio alhaalla, joten sliparilla ja kokoputkellisella on eroa alakiekoilla sen verran, että varmasti huomaa... Se on pahimmillaan R1:ssä n. 16hv se ero alle 5000rpm sliparin hyväks, vääntökäyrässä näkyy vielä selkeemmin. Se on niillä kiekoilla paljon, kun muutenkaan sitä löylyä ei ole niin kauheesti vielä niillä kiekoilla..
 
Kattokaas tätä. Vanha patarauta jyrää. Tämä siis kuristetusta vuosimallista takapyörältä. Vanhemmat vm.t n. 20 % väännökkäämpiä ja siis tehokkaampia.
rpm ftlb
2500 51,04
3000 54,67
3500 60,62
4000 63,73
4500 63,99
5000 63,29
5500 67,1
6000 69,43
6500 69,95
7000 70,06
7500 68,92
8000 66,33
8500 63,48
9000 59,07
9500 52,33
 
Kattokaas tätä. Vanha patarauta jyrää. Tämä siis kuristetusta vuosimallista takapyörältä. Vanhemmat vm.t n. 20 % väännökkäämpiä ja siis tehokkaampia.
rpm ftlb
2500 51,04
3000 54,67
3500 60,62
4000 63,73
4500 63,99
5000 63,29
5500 67,1
6000 69,43
6500 69,95
7000 70,06
7500 68,92
8000 66,33
8500 63,48
9000 59,07
9500 52,33
Siis FJ 1200.
 
Tiiät varmaan että se alakierroksien vakiota huonompi vääntö johtuu exupin poistamisesta? Sliparilla hönkää olis tullu lisää joka paikkaan, alakierroksillekin. Huipputehoa sait tosin tolla kokoröörillä hiukan enemmän kuin sliparilla.
Ei ole eroa käytännössä huomannut  
062802moto_prv.gif
niin minimaalinen ero. Ja jos pelkkää vääntöä olisin metsästänyt, olisin ostanut tässä luokassa ison rosmon ilman exuppia. Omaani ole enemmän kuin tyytyväinen, ei kaduta vielä tänäkään vuonna.
biggrin.gif


EDIT kyllähän tuo orkkisputkikin on tallella jos sitä jossain tarvitsisi. Itse en usko tarvitsevani.
cool.gif
Sen taas huomaa käytännössä, että sliparilla vetää paremmin kuin vakio ihan alhaalta asti. Ja kokoputkellinen on huonompi kuin vakio alhaalla, joten sliparilla ja kokoputkellisella on eroa alakiekoilla sen verran, että varmasti huomaa... Se on pahimmillaan R1:ssä n. 16hv se ero alle 5000rpm sliparin hyväks, vääntökäyrässä näkyy vielä selkeemmin. Se on niillä kiekoilla paljon, kun muutenkaan sitä löylyä ei ole niin kauheesti vielä niillä kiekoilla..
Sen verran myös Rykkösellä (sliparilla ja ilman) ajaneena, myöskin vuorotellen Fasun kanssa, totean vain, että näillä "normaaleilla käyttöajokierroksilla" voiman(väännön)tunne on aivan eri luokkaa Fasussa. Koska näillä kierroksilla useammat ajokilometrit tulee kerättyä, valintani ostohetkellä kääntyi Fasuun. Vaikka se R1 oli mukava myöskin...
cool.gif
etenkin käskettäessä!

EDIT ...ja R1 vm 03 huomattavasti miellyttävämpi kuin iso gixxeri K3... makuja on monia sanoi koira kun...
 
Tiiät varmaan että se alakierroksien vakiota huonompi vääntö johtuu exupin poistamisesta? Sliparilla hönkää olis tullu lisää joka paikkaan, alakierroksillekin. Huipputehoa sait tosin tolla kokoröörillä hiukan enemmän kuin sliparilla.
Ei ole eroa käytännössä huomannut  
062802moto_prv.gif
niin minimaalinen ero. Ja jos pelkkää vääntöä olisin metsästänyt, olisin ostanut tässä luokassa ison rosmon ilman exuppia. Omaani ole enemmän kuin tyytyväinen, ei kaduta vielä tänäkään vuonna.
biggrin.gif


EDIT kyllähän tuo orkkisputkikin on tallella jos sitä jossain tarvitsisi. Itse en usko tarvitsevani.
cool.gif
Sen taas huomaa käytännössä, että sliparilla vetää paremmin kuin vakio ihan alhaalta asti. Ja kokoputkellinen on huonompi kuin vakio alhaalla, joten sliparilla ja kokoputkellisella on eroa alakiekoilla sen verran, että varmasti huomaa... Se on pahimmillaan R1:ssä n. 16hv se ero alle 5000rpm sliparin hyväks, vääntökäyrässä näkyy vielä selkeemmin. Se on niillä kiekoilla paljon, kun muutenkaan sitä löylyä ei ole niin kauheesti vielä niillä kiekoilla..
Sen verran myös Rykkösellä (sliparilla ja ilman) ajaneena, myöskin vuorotellen Fasun kanssa, totean vain, että näillä "normaaleilla käyttöajokierroksilla" voiman(väännön)tunne on aivan eri luokkaa Fasussa. Koska näillä kierroksilla useammat ajokilometrit tulee kerättyä, valintani ostohetkellä kääntyi Fasuun. Vaikka se R1 oli mukava myöskin...
cool.gif
etenkin käskettäessä!

EDIT ...ja R1 vm 03 huomattavasti miellyttävämpi kuin iso gixxeri K3... makuja on monia sanoi koira kun...
Joo oon samaa mieltä, mun edellinen R1 oli väännökkäämmän tuntunen kuin nykyinen K3 Gixxerini. Eikä ainoastaan tuntunut siltä, vaan siinä oli alle 5000rpm paremmin voimaa, ihan dynolapussakin. Gixxeri menee taas 5000rpm jälkeen paremmin kuin R1. Vaikee sanoa kummasta tykkään enemmän... R1:n alavääntö yhdistettynä Gixxerin yläkierroksien voimaan olis aika jees!!

Ittelläni oli vm. -01 R1 (slipari, BMC ja suutinsarja, penkissä säädetty), joka oli selkeesti väännökkäämpi kuin vakio -03 R1. Tuntu ajossa ihan selvästi. Se tuntui myös väännökkäämmältä kuin vakio -03 kilo-Fasu, ajoin niilläkin ihan peräkkäin. Fasua rassaa tietysti suurempi paino jonkun verran, mutta kyl se R1 meni kaikilla kiekoilla paremmin.

Tuosta vaikka todisteeksi jo tavaks tulleet käppyrät, joista käy ilmi ettei siinä fasussa ole sen parempi alavääntö kuin R1:ssä, ja lisäks R1 on aika paljon kevyempi:

Fasu:
http://www.akrapovic.si/main....ZER.jpg

R1:
http://www.akrapovic.si/main/catalog/OLD/YAMAHA/S-Y10SO2/SG-Y10SO2.jpg
 
Noista linkkien takana olevista SAE hevosvoimista en mitään ymmärrä mutta taitavat olla vähän heikompia kuin meidän käyttämät DIN hevoset. Tai jos ovat yhtä vahvoja, oman fasuni käyrä menee kaikilla kierroksilla ko. Rykkösen yläpuolella parhaimmillaan toista kymmentä hevosta. Mutta mistä näistä dynoistakaan niin tietää...
 
Noista linkkien takana olevista SAE hevosvoimista en mitään ymmärrä mutta taitavat olla vähän heikompia kuin meidän käyttämät DIN hevoset. Tai jos ovat yhtä vahvoja, oman fasuni käyrä menee kaikilla kierroksilla ko. Rykkösen yläpuolella parhaimmillaan toista kymmentä hevosta. Mutta mistä näistä dynoistakaan niin tietää...
No tosta näkee samassa dynossa ajettuna kummatkin pyörät, ja siitä selviää ettei R1 ole millään kierroksilla lussumpi kuin FZS. Homma on oikeestaan päinvastoin, varsinkin kun vaihtaa sliparin. Ero korostuu vielä sen takia, että R1 on paljon kevyempi.

Ittelläni oli R1:ssä dynossa myös huomattavasti enemmän potkua, 147hp säätöjen jälkeen takarenkaalla, Viaberissa mitattu. Paras kokoputkellinen R1 mitä siellä oli siihen mennessä käynyt, antoi vähän yli 150hp takanakilta, ja siinä oli huomattavasti huonompi alarekisteri kuin siinä mun sliparilla varustetussa vehkeessä.
 
Noista linkkien takana olevista SAE hevosvoimista en mitään ymmärrä mutta taitavat olla vähän heikompia kuin meidän käyttämät DIN hevoset. Tai jos ovat yhtä vahvoja, oman fasuni käyrä menee kaikilla kierroksilla ko. Rykkösen yläpuolella parhaimmillaan toista kymmentä hevosta. Mutta mistä näistä dynoistakaan niin tietää...
SAE standard hevoset ovat muutaman prosentin vahvempia kuin DIN pollet. SAE mitataan viileämmällä ilmalla ja suuremmalla ilmanpaineella.
 
Niin muuten ihan kiusallani laitan tähän tuon Pike_lehden (huomaa kiroitusvire, ehkä se selittää mittaustuloksenkin..???) mittaustuloksen ku se Yamaha1 sielä leijuu.
tounge.gif
Vittumainen ihminen kun olen ja vielä humalassa. Ehkä ne on korjattu jossain lehdessä Yaaamahalle suopeammiksi, mutta enpä tähän hättään löytäny.

Tuossa mittauksessa Z1000 on vähän enemmmän ku 113. Mutta Yaaamahassa on tosiaan se 125-130, ainaki melkee.
 
biggrin.gif
Jaa, kas yllättävää että on noinki valheellinen käppyrä jostain kaivettu...Sieltä ei sieltä Kwaakun kampuraltakaan löydy noin paljoa, saati että nakilta!!! Heh, joo... Mullapa onkin vakaa aikomus leijua oman kultani suhteen vielä pitkään.  
wink.gif
Käppyröitä on vaikee löytää yhtään samanlaista...Tossa ku huvikseni googletin niin eivät "uskalla" oikeen misään edes ton Z1000.sen teho/vääntö lukemia hehkuttaa. Kummaa?!? Jos olisi tuolla 130 paremmalla puolella oikeasti niin luulisi olevan myyntivaltti sekin...
tounge.gif
Nii...Minkä mää sille voin että olen vahingossa ostanu parhaan pyörän...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
 
wink.gif
Piiikkasen muutes on lähteny vippaamaan alkuperäsestä aiheesta...
033102beer_1_prv.gif
Josko nyt antais taas keskustelun mennä uomiinsa?
cool.gif
 
siinä olis näyttöä takarenkaalta
- Jani

ps. oli näyttöä, ei ollut oikein, uusi tulee
lookaround_orig.gif
 
Back
Ylös