SV 650n 187/100kg kuskille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CosaCopa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

CosaCopa

New member
Olen miettynyt ensimmäistä pyörää ja haluaisin mielellään nakun ja twinin. Fiilispohjalla mennään siis, kun kokemus on 0. Suzukin SV 650n (-04-->) kiinnostaa vahvasti, tonninen olis unelma. Koeajolle en ole SV:llä päässyt, vaan ainoastaan istunut sellaisen selässä liikkeessä. Oisko jollain saman kaliiberin kokokoisella motoristilla kokemusta SV 650:stä ja nimenomaan, että mahtuuko tän kokoinen pullukka ajamaan?
Onko 650 ja 1000 SV rungon geometrialtaan samankokoiset, vai onko niissä enemmänkin kokoeroa? Akselivälissä on kaiketi 5 mm ero...
Olen jo hakenut vanhoista viesteistä, mutta en löytänyt tietoa runkojen kokoeroista. Muita vaihtoehtoja harkinnassa ovat Ducatin Monster 695, Suzuki DL ja Yamaha Bulldog.

Itellä on toi katettu S malli, jossa on siis tapit korkeemmalla ja cliparit. Itse tykkään kyllä ajoasennosta, vaikka jalat onkin aika koukussa.

Nakumallissa on tapit alempana ja ei clipareita, joten siltä osin uskoisin ko. pyörän olevan oikein mainio kokoisellesi kaverille.

Itse olen 193cm @ 95kg

Vaikka et tätä kysynyt, niin kerron silti. Pyörässä on aika huono alusta 90-100 kilosille, mutta aika halvallahan tuohon saa vaihdettua eteen uudet jouset ja jäykemmät öljyt, sekä takaiskarin esim. gixxeristä tai zx-10r:rästä. Alustan huonouden huomaa parhaiten suht aktiivisessa ajossa ja toki radalla sitten...

Muuten pyörä on aivan loistava ja kestävää tekoa.

>> Nakumallissa on tapit alempana ja ei clipareita...

Onko todellakin nakussa tapit eri kohdassa kuin katetussa? Voiko S-mallin jalkatappeja siirtää alemmas? Ja sivistätkö kokematonta noiden SV:n clipareiden osalta: clipari -termi ei ole ihan selvillä ja onko S-mallissa tanko eri korkeudella kuin nakussa ja voiko tangon korkeutta muuttaa nakussa ja miten?

Naku:

Suzuki%20SV650N%2003%20%202.jpg

ja uudestaan katettu:

Suzuki%20SV650S%2003%20%204.jpg

editoitu uudet mallit
smile_org.gif

Terve!

Kokemuksesta voin sanoa, että jätä se SV 650 väliin ja osta suoraan SV 1000.
Mulla oli aikanaan ekana pyöränä SV 650, mutta kyllä se oli aika nopeasti nähty. Seuraavaksi kesäksi piti jo ostaa  SV 1000. Ei se 1000 niin hurja laite ole, etteikö sitä voisi ekaksi pyöräksi ostaa.

Ainoaksi ongelmaksi taitaa muodostua tuo naku mallin saatavuus Suomessa. Olen kaksi nakua SV 1000 ostanut ja molemmat olen joutunut Saksasta hommaamaan. Kannattaa tuolta MIMOTO:sta kysellä josko niillä olisi tiedossa naku sv:tä.

Muuten pyörästä ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ajo miehillehän tuossa taitaa olla tuo alusta vähän "huono", mutta kyllä tuo riittää kohtalaisen kovaan ajoon. (Kokeiltu lauantaina Inkoo-Karjaa lenkillä  
wink.gif
). Itsellä tuota massaa kylläkin vain 80 kg.
V2 moottori vaatii hieman totuttelua luonteensa puolesta, mutta mahtava äänimaailma kompensoi hiemän tärisevää menoa.

Henkilökohtaisesti voin suositella varsinkin SV 1000:sta.

Naku ja S malli ovat koko ajoasennoltaan erilaisia. Ergonomisesti naku malli on tietty parempi, kuin S:n "sporttinen" etukeno. Kannattaa koe istua/ajaa molemmat mallit.

Tankoa eteen tai taakse kallistamalla saa asentoa säädeltyä, tai vaihtamalla tankoa eri korkuiseen tai levyiseen. S mallissa taas täytyy ostaa clipareille nostosarja, jos haluaa tangon eri korkeudelle. Eteen ja taakse ne liikkuvat kyllä. S ja N malleissa on ihan erilaiset tangot, N:ssä perinteinen yksiosainen ja S:ssä clip-on malliset. Huomaat kyllä kun näet.

Kaikesta huolimatta uskon että olet tyytyväinen SV:hen ensipyöränä, valitset sitten kumman mallin hyvänsä.

Olen saman kokoinen kun kyselijä, ehkä vielä vähän pulleempikin.

Itsellä ollut kolme vuotta -99 mallin SV 650 naku. Kyllä pystyy hyvin ajelemaan. Kyllä mun mielestä siinäkin riittää menoa ja asennetta on ihan eri tapaan kun rivi kikottimissa. Tämä itselläkin ensimmäinen pyörä, eikä vaihto toiseen ole mielessä mitä on tullut mielenkiinnosta kokeiltua. Pienellä laitolla paljon parjattua jousitusta saa muokattua parempaan. Suosittelen!
062802jumpie_prv.gif

Moron mulla oli pari vuotta sitten '06 SV1000s
Olen 100kg/190cm ja se sopi mulle kyllä mainiosti.
Tällä hetkellä oon menny '05 R1sellä joka kanssa toimii mulla et en tiiä sit ? =)
Osta multa toi rykkönen pois "vinkkivinkki" se on myynnissä tuolla myyntipalstalla..
saat "hieman" ripeemmän vehkeen melkeen samalla rahalla ..
Tällä viikolla ku ostat ni saat pommitarjouksen =)

Okei, cliparit selvis nyt mullekkin, eli todellakin N-mallissa tanko aivan erilainen kuin S-mallisessa ja selvästi korkeammalla.
Spottyn Rykkönen on hieno, mutta joutuisi tinkimään jo liikaa kriteereistäni (twin + naku tai mahdollisimman naku...) + hintakin pomppaa vähän liikaa. Tarkoitukseni on lähinnä kruisailla, ei hakea pidon rajaa ja pientä woblausta joka kiihdytyksessä, saati mennä radalle... en ole koskaan kunnon prätkällä ajanut ja A-kortinkin suoritin vasta yli 30 vuotiaana.

Mutta onko SV 650 ja 1000 on rungon geometrialtaan samanlaiset vai onko kilonen suurempi kooltaan? Esim DL 650 ja 1000 ovat samassa rungossa. Liekkö SV?

On se tonninen isomman oloinen rungoltaan, mitä nyt vähän kaverin pyörää testailin. Omasta mielestä tuo 650 on parempi ajaa, kaverikin tuumas testin jälkeen et tää sun mopohan on paljon parempi mutkapätkillä, tehoa vaan sais olla enemmän...
cool.gif

Vaikka ei se tonninenkaan mitään "Wow"-elämyksiä kiihtyvyyden suhteen antanut. Semmosta tasasta vääntöä.

Back