• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

SV 650S:n keula

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lunkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lunkku

New member
Haudi

Pienimmissäkin keulimisissa (alastuloissa) keula kolahtaa todella ikävän kuuloisesti. Aivan kuin keula ei joustaisi ollenkaan vaan pohjaisi suoraan. Voiko kyseessä olla löysä/rikkinäinen ohjainlaakeri vai jouset? Vaihtelin Louisin jäykemmät etujouset (Wirth Federn) ja laitoin Castrolin öljyt, en nyt muista oliko 10 vai 5w.
Sitä funtsisin, miten päin ne jäykemmät jouset tulee olla, se pää ylös vai alas, jossa on kierrettä "tiuhemmin"?
 
Yleensä kolahdus on merkki väljyydestä, eli klappia saattaa löytyä.
Omassa mopossa oli ohjainalaakeri pikkasen löysällä, aiheutti pienen ylimääräisen liikkeen aina jarruttaessa.
Jos mun mopo edes keulis niin vois tietää aiheuttaako se kolauksen!
Jos jouset on lyhyemmät kuin orkkis jouset, eli iskarin pään "tulpat" meni kierteelle ilman painamista niin siinä saattaa olla se välys.
nixweiss.gif
 
Lunkulla ilmeisesti taas SV liikenteessä; mikä oli vika sillon kun "kone pisti PAM!"?
 
Niin jompikumpi laakeri tai jousitus, (hyvin päätelty vai mitä) .  
smile_org.gif
mutta jos olet laittanut 5 w Öljyt niin kuulostaa liian "luirulta" suosittelisin vähintään 15w:tä jos sitä keulaa pitää ylös nostaa.

Tavasin muistin tueksi Clymerin kirjaa ja se pienempi jousi pitäs tulla tiuhempi puoli alas päin.
 
Lunkulla ilmeisesti taas SV liikenteessä; mikä oli vika sillon kun "kone pisti PAM!"?
Ilmeisestikin takimmaisen pytyn kiasari oli jotenkin sekasin, antoi laitokselle aivan liian sekopäiset seokset eikä näinollen käynyt kunnolla. Kun kaasua sitten antoi rivakasti, lähti pääsuuttimesta tajuttomat määrät muhjua ja sytytti seokset aivan omavaltaiseen aikaan, josta kuului sitten muhkea yskäisy ja kun taas kaasu oli kiinni eikä pääsuuttimesta päässyt tavaraa, ei käynyt kunnolla. Venttiilinvälykset ja nokkaketjunkiristäjät siellä oli kuin olikin OK. Paniikisissa purin koneen ja tarkastutin kaiken, eikä mikään ollutkaan sekaisin. Sitten kone takaisin paikkaansa, kaasarit putsasin kunnolla ja tarkastin ilmanputsarin kiinnityksen olevan OK. Kone käymään eikä enää mitään ongelmaa, kummatkin pytyt käyvät nätisti. Säikähdyksellä selvittiin
062802jumpie_prv.gif
 
Back
Ylös