SV1000N - Flekti pyörii milloin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hene-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hene-

New member
Eli kyseessä SV1000N. Lämmöt käyneet hieman yli sadan asteen, ja flekti ei osoittanut elonmerkkejä. Missä lämpötiloissa tuon pitäisi alkaa vispaamaan?
Vai onko mulla jotain rikki?

Mitkä lienee ns. normaalit matkalämmöt? Taitaa nyt pyöriä siellä 80-90 paikkeilla.

Luulisi satasessa jo pyörähtävän. Aloita helpoimmasta eli tsekkaa flektin sulake.

Eli kyseessä SV1000N. Lämmöt käyneet hieman yli sadan asteen, ja flekti ei osoittanut elonmerkkejä. Missä lämpötiloissa tuon pitäisi alkaa vispaamaan?

Mitkä lienee ns. normaalit matkalämmöt? Taitaa nyt pyöriä siellä 80-90 paikkeilla.

Tere,
Itselläni tuo SV1000S-malli. Siinä flekti lähtee pyörimään vasta 103-104 asteen paikkeilla. Vähän kummastusta itselläkin aiheutti, kun lämpö nousi noinkin korkeaksi ennen flektin käynnistymistä! Eli ei "ehkä" syytä huoleen...  
062802moto_prv.gif
ja ne normaalit lämmöt pyörii tosiaan tuossa 80-90 astetta.

Tuolla ukomaan foorumilla kerrottiin, että pitäisi lähteä 96 asteessa (205 F). Tosin toinen kaveri totesi, että 101 (215 F) asteessa lähti flekti pyörimään. Toki kannattaa muistaa, että noi mittarit eivät ole kovinkaan tarkkoja.

http://forum.svrider.com/showthread.php?t=107441

Foorumin hakuun "sv1000 AND flekti", niin löytyy pari ketjua joissa aihetta vähän sivutaan. Näyttänee siltä, että flekti tosiaan muillakin pyörähtää SV:ssä 104 asteen kohdilla käyntiin. Tosin voipi olla eroja varmaan vuosimallien välillä, omani 2004. Nestejäähdytteinen konehan tuo SV:n pannu on, mutta jäähdytysneste on paineenalaisessa tilassa, jolloin kiehumislämpö nousee huomattavasti yli sadan (140-150? arvaus). Pyörästä muistaakseni löytyy vielä erillinen lämpövaroitusmerkkivalo. Eli jos lämpö nousee yli 105:n ennen flektin käynnistymistä, niin sitten vasta niitä sulakkeita räpläämään!

062802moto_prv.gif

Kiitoksia nopeista vastauksista. Täytyy tutkailla tarkkaan ensi kerralla, kun lämmöt nousevat yli sadan asteen.
Ja taidan kuitenkin vilkaista ne sulakkeet
wink.gif

Itselläkin tosiaan 2004 vuosimallin SV.

Ihan vertailun vuoksi omassa tellussa flektit pärähtää mittarilämpötilan noustessa 108 asteeseen.

En tiedä tuoko tämä lässytys mitään uutta, mutta omassa SV:ssä flekti pärähtää käyntiin 104 °C:ssa ja sen jälkeen käy niin pitkään, kunnes lämmöt laskeneet alle sadan?

Olen myös huomannut, että SV:n pannu lämpiää todella nopeasti ja normi ajossa lämmöt huitelee 85 - 86 °C:a, mutta vähän kun seisottaa liikennevaloissa tai ajelee hissukseen, niin lämmöt nousevat sataan ja vähän ylikin. Aluksi vähän säikähdin, että alkaako tämä laite keittämään, mutta sitä ei ole ikinä tapahtunut

(prätkä myynnissä
tounge.gif
)

Mulla myös vm.2006 SV:ssa flekti pyörähtää käyntiin 104 asteessa. Oliskohan ollu niin, että flekti sammuu 100-102 asteen välillä. Myös entisessä vm.2004:ssa lukema oli samaa luokkaa.
Normaali käyntilämpötila on välillä 85-90.

Back