Sv650 -03 imunokat -> -02?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nakki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Nakki

New member
Jostain luin, että vaihtamalla -03 mallin imunokat vanhempaan sv:seen ja alkuperäiset imunokat pakopuolelle, saisi samat nostot, kun JHS racingin stage 2 nokilla. Ongelmana on kuitenkin, että miten saan ajoitukset kohdalleen noihin. Jos joku on tehnyt tuommosen operaation tai osaa antaa vinkkiä tuohon olisin kiitollinen. Joku oli penkittänyt tuolla modilla 8hp enemmän huippuja ja muutenkin paremman käyrän.
 
VAU!! että ihan 8hp tehokkaampi
eek.gif




tounge.gif
 
No onhan se jo jotain tuommosessa 70hp pelissä, suhteessa käytettyyn rahamäärään. 250-300e vissiin saa nuo nokat. Moni pistää +1000e putkistoon ja ei saa tuonkaan vertaa tehoa.
 
stg2m4.gif

Tuossa on JHS:n stage 2 + m4 slipari + filtteri + oikeet suuttimet. Tietääkseni putkistolla saa sen 70hp säädettynä.

JHS Stage II.......In = 8.7..............Ex = 8.1
SV650 99-02...........In = 8.1
SV650 03->............In = 8.7

Noihin ei vielä tartte kireempiä jousia.
 
Gummilta näyttäs ton vakio käyrän perusteella olevan, mutta onkos sillä oikeastaan merkitystä, kun tuosta näkee hyvin tehoeron.
 
itse kyllä suhtaudun vähän varauksella noihin tehokäyriin..onkohan meillä täällä suomessa tehokkaammat mopot kun mulla tuli vakiona takapyörältä 70,8hp
wink.gif
tosin kun vertailtiin muihin samassa dynossa ajettuihin sv 650:n,löytyi eroa niistäkin... 6-8 heposen verran.

edit:tarvii kysellä suzukilta,mitä eroa noissa nokissa on ja oliskos niistä iloa
smile_org.gif
jos ne ei miljoonaa maksa ja käy suoraan...
 
dodii,nokka-akselit maksaa 170 egee/kpl,varmuutta onko niistä apua ei ole..
smile_org.gif
oli huoltopäällikkö näppituntumalta sitä mieltä että niitten nokkien nostoissa eroa ole.
 
Ne ei tiedä siellä suzukin maahantuojalla mistään mitään, eikä niitä kiinnosta ottaa selvääkään. ronauyers.comissa on ainakin eri part nrot 02 ja 03 välillä ja vanhemmissa on samat kun 02. Hintaa noilla tuolla ronayersissä on 107£ eli 150e kipale. Tuolla vielä nuo 03 nostot. Tuolta vanhempien nostot.
 
Itse olen kanssa samanlaisia juttuja niin sv650.org ja svrider.comien foorumeilta seuraillut. Näyttäisi ihan lupaavalta mutta jos nyt ensiksi satsaisi Ignition Advanceriin ja Factory+BMC satsiin. Arrowin pönttö on jo niin luulisi että noilla sais viellä vähän enempi irti, mutta jos joku on yrittämässä hommaa niin postailkaa kokemuksia!
 
Kannattaahan tuota jonkun kokeilla! Melko yleinen ja toimiva modihan tuo on monissa pyörissä. Elikäs jos jostain vuosimallista löytyy rajummat nokat, ja sopii paikalleen, niin mikä ettei. Samalla tavalla yleinen modi on heittää imunokka pakopuolelle.

Kannattaa kuitenkin muistaa se, että jos laittaa sitten varsinkin pakonokaksi selvästi rajumman profiilin, se alkaa syömään alavääntöä. Eli se huipputeho ylös tulee ala/keskikierrosten kustannuksella. Nokat muuttaa siis vääntökäyrää siten, että niillä saa valittua sen, mille kierrosluvulle haluaa vääntöhuipun.

Jos pyörässä on todella miedot nokat (esim GSX 1400 tai Busa), niin sitten sinne voi saada ihan koko alueelle lisää löylyä rajummilla nokilla, koska alkuperäiset on liian "löysät". SV:ssä voisi olla sama juttu..?

Sitten kun sopivat nokat valittu, niin kannattaa ajoittaa ne oikein. Eli silloin vaaditaan säädettävät nokkapyörät.

Ohessa kuva, mitä Yoshimuran nokat tekee GSX 1400:lle:
GSX%201400%20-%20Yoshin%20nokat.jpg


Elikäs kone "herää henkiin" kun nokissa on edes jonkunlaista pattia
tounge.gif
Yläkierroksillekin tulee jotain käyttöä tuossakin koneessa, vakiona hyvä kun jaksaa edes kiertää punarajalle..
 
katsos vain,on ainakin joissakin pyörissä vaikutusta...tarviipa varmaan sievisen keijoa taas muistaa ja kysellä pahoja.
 
katsos vain,on ainakin joissakin pyörissä vaikutusta...tarviipa varmaan sievisen keijoa taas muistaa ja kysellä pahoja.
Kyllähän se vaikuttaa kaikissa moottoreissa, kun nokkien arvoja muutetaan.. Tuo oli tosin aika extreme-esimerkki; GSX:ssä on vakiona todella loivat nokat!

Näissä nykyisissä tehokkaammissa peleissä on ja vakiona sellaiset nokat, että viritysnokilla saadaan tosiaan lähinnä siirrettyä vääntökäyrää haluttuun suuntaan kierrosalueella.

Tässä toinen esimerkki, eli laitoin tonniseen hiukan vakiota rajummat nokat. Toinen käyrä ennen kannen tekemistä ja vakionokilla, toinen sen jälkeen:


GSX-R%201000%20K5%20+%20Pipe,%20PC,%20cams,%20head%20vs%20Pipe%20+%20PC.JPG


Vaikutus on aika paljon pienempi kuin GSX:ssä oli. Ylhäälle tuli lisää alarekisterin kustannuksella. Juuri enempää tuosta koneesta ei enää saa tuolla tilavuudella..
 
no joo,ei ole kiksussa paljoa eroa.nuo erot näyttävät suurinpiirtein samansuuntaisilta kuin sv:n pakoputkien vaihdon yhteydessä syntyneet erot.
 
no joo,ei ole kiksussa paljoa eroa.nuo erot näyttävät suurinpiirtein samansuuntaisilta kuin sv:n pakoputkien vaihdon yhteydessä syntyneet erot.
Juu ei ole.. Ja tuossa on lisänä se, että puristuksia oli nostettu ja kannen virtauksia parannettu. Kertoo siitä, kuinka "tappiin" nuo ovat jo tehtaalla vedetty.

Ihan kauheesti tuota Gixxeriä ei pysty parantamaan, +30hp vakioon nähden taitaa olla maksimi vakiotilavuudella. Tuossa on nyt n. +25hp.

GSX:ssä taas jopa +50-60hp saadaan melko "helposti", ja tarkoituksena on se tehdäkin. Nyt siinä on n. +30hp.
 
on se gsx 1400 aika julma vääntökone.voimaa lähes tyhjäkäynniltä kuin pienessä kylässä
smile_org.gif
 
Back
Ylös