Kannattaahan tuota jonkun kokeilla! Melko yleinen ja toimiva modihan tuo on monissa pyörissä. Elikäs jos jostain vuosimallista löytyy rajummat nokat, ja sopii paikalleen, niin mikä ettei. Samalla tavalla yleinen modi on heittää imunokka pakopuolelle.
Kannattaa kuitenkin muistaa se, että jos laittaa sitten varsinkin pakonokaksi selvästi rajumman profiilin, se alkaa syömään alavääntöä. Eli se huipputeho ylös tulee ala/keskikierrosten kustannuksella. Nokat muuttaa siis vääntökäyrää siten, että niillä saa valittua sen, mille kierrosluvulle haluaa vääntöhuipun.
Jos pyörässä on todella miedot nokat (esim GSX 1400 tai Busa), niin sitten sinne voi saada ihan koko alueelle lisää löylyä rajummilla nokilla, koska alkuperäiset on liian "löysät". SV:ssä voisi olla sama juttu..?
Sitten kun sopivat nokat valittu, niin kannattaa ajoittaa ne oikein. Eli silloin vaaditaan säädettävät nokkapyörät.
Ohessa kuva, mitä Yoshimuran nokat tekee GSX 1400:lle:
Elikäs kone "herää henkiin" kun nokissa on edes jonkunlaista pattia
Yläkierroksillekin tulee jotain käyttöä tuossakin koneessa, vakiona hyvä kun jaksaa edes kiertää punarajalle..