SV650 ensipyöräksi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Räkä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Räkä

New member
Morgen,
kaveri tuossa korttia ajaa ja meinaa vissiin otsikon mukaisen pelin hommata. Vieras laite itselle, joten vähän kyselisin mitä mieltä jengi on? Onko tyyppivikoja? Vi*utuksen aiheuttajia? Yms. sellaista mitä ei löydä, kuin ajan kanssa ajamalla. V2 kone tietenkin saattaa olla omituinen aluksi, mutta kait siihenkin tottuu. Mites matkaajo? Moottoritiellä ei varmaankaan mikään elämys ole, varsinkaan naku versio?
 
sanoi:
V2 kone tietenkin saattaa olla omituinen aluksi, mutta kait siihenkin tottuu.

Tosi on, yksi pytty olisi ok mutta hyvä olla varalla toinenkin
biggrin.gif


Totta puhuen moottori on lajinsa parhaita ja ns. bullet-proof, mulla on V-Stromissa sama pannu. Tuo SV on vielä kevyempi ja aika paljon kehuttu. 2003 tehtiin isompi muutos ja samalla moottori sai samanlaisen ruiskusysteemin kuin tuossa V-Strommissakin on.
http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_SV650S
 
Itsellä on -00 SV650S ja kolmas ajokausi lähtenyt käyntiin. Suosittelen lämpimästi
smile_org.gif
. V2 moottori on todella vääntävä ja siten ihan miellyttävä käyttää. Itselle tuotti aluksi hiemän ongelmia tottua moottorin voimakkaaseen jarruttamiseen. Mutta kyllä se siitä, mutkateillä hyvä peli eikä mikään raskas pyörä muutenkaan. Viat pysyy kurissa normaali huolloilla ja muutenkin normaalisti ajettaessa. Kuka nyt moottoriteitä motolla jalee?
smile_org.gif
 
Mä pärjäsin hyvin pari vuotta kyseisellä vehkeellä. Ehkä se lievästi "letku" etupää...mutta siihenhän löytyy täältäkin parannusehdotuksia vaikka millä mitalla. Hyvä pyörä, itellä tuli n. 21000 km eikä mitään vikoja. Edes 24000 km huollossa ei tarvinnut venttiilejä säätää, kunhan tsekkasivat.

Nakupyörä maantiellä on.....
tounge.gif
naku...

Hyvä pyörä kuitenkin ensimmäiseksi...kyllä siitäkin sen verran löytyy, että "OHO" tilanteita ja lievää virtsankarkailua pystyy havaitsemaan
omg.gif
 
Suosittelen, Mulla oli vm-2003 vähän aikaa, mutta pitkänä (190cm.) kuskina totesin haluavani toisenlaisen ajoasennon. Vaihdoinkin sitten siskoon, eli DL V-Stromiin, jossa on käytännössä sama kone. Mun SV:hen oli vaihdettu Öhlinsin etujouset ja hyvin pelitti kaksipäälläkin. Vääntöä riittää tuossa koneessa ja saundithan saa aina sliparilla kuntoon. Mulla oli Leo Vince
inlove.gif
. Nykyisessä pyörässä äänet vakioputkella vastaa sähkömopoa, mutta naapurit pitävät tästä mallista enemmän
tounge.gif
 
Loistava peli, V2-kone on tosi mahtava.

Itselläni 2003 malli, myös 2002 malli on ollut hallussa.

Ei paluuta rivikoneeseen. Kiva kun ei tarvitse vinguttaa punarajan tuntunmassa ja silti vääntää mukavasti.

Sopii hyvin kaikenlaiseen ajoon.
 
Hauska pyörä mutka-asfalteille, erinomaisen vääntävä kone. Tässä pyörässä pointti ei ole teho, vaan loistavat ajo-ominaisuudet. Osaksi saman tyylinen kuin pikkumonsteri/raptori: nätti ulkoa, hyvä ajaa, ja äänet aivan hävyttömän hienot (varsinkin tehoputkella). Miinuksena hitusen löysä keula, mutta sen kanssa pystyy elämään.
 
Vai olisko sittenkin 6000 tkm!

Itellä oli 04 SV 650 N. Pyörässä oli luonnetta ihan riittämiin aloittevalle motoristille. Mulla oli pyörässä mivv slipari ilman db-killereitä, saundit oli
buttrock.gif
.
 
Juuri näin. Onhan se öljynvaihtokin huoltoa ja kuuluu siihen kaikea muuta pikkutarkastelua...
 
Olette toki oikeassa. Pyrin suoritumaan näistä öljyn- ja suodattimien vaihdoista itse. Siksi en mieltänyt näitä huolloiksi. Tämä muu pieni huoltotoimi, on mielestäni sitä pyörän jatkuvaa "tarkkailua", ja tarpeen vaatiessä fiksaamista.
 
Varmasti oikein loistava ensipyöräksi. Kävin itse yhtä uudemmanmallista koeajamassakin, kun ekaa pyörää hankkimassa olin.

Kone vääntää mukavasti ja tehoakin passaa aluksi aivan tarpeeksi. Alusta tarpeisiin sopiva, ja erittäin hauska pyörä muutenkin ajaa. Ja ne äänet niillä devilin pöntöillä oli jotain niin makoisaa
tounge.gif
 
Huollot menee varmaan ihan samalla tavalla kuin V-Stromissa eli öljynvaihdot 6000 välein ja öljyfiltteri 18 tkm, venttiilivälysten tarkistus 24 tkm, sytytystulpat vaihto 12 tkm kuten myös ruiskun synkkaus. Tuokin onnistuu kotikonstein kahdella mittarilla, vaikka mittariletkujen liittimet näyttää olevan vähän hankalissa paikoissa. Ei rakettitekniikkaa -> halvat tai itse tehtävissä olevat huollot.
 
Pakko lisätä vielä kehujen joukkoon edulliset vakuutusmaksut, ainakin yhtiöissä jotka ymmärtää teho/painojen päälle.
buttrock.gif
 
Ifissä taitaa olla tohon malliin sopivimmat vakuutukset? Paljonko keskimäärin 24tkm:n huolto kustantaa?
 
Joo, IF on minun mopon yhtiö. Ympärivuotinen liikenne ja osakasko. Oli paljon edullisempi kuin Tapiola mistä vaihdettiin pois muutkin vakuutukset, se tosin on jo eri tarina. 24 tht. huollon hinta riippuu paljon siitä missä se tehdään. Jonkin verran se vie aikaa, nakumallissa tietysti vähän vähemmän, ja työhän se on kun maksaa...
 
Itse voin myös suositella ekaksi pyöräksi. Kevyt ja ketterä ajaa, vääntävä kone ja edulliset vakuutukset. Keulasta saa helposti jämäkämmän vaihtamalla jouset. Kevyemmälle kuskille menee rauhallisessa ajossa vakionakin. Perustekniikkaa oleva pyörä, joten edullinen huollattaa myös. Itsellä S-malli, joten mukava päästellä motarillakin.
 
Back
Ylös