• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

SV650s:n tuunaus?

Scrumpy Jack

New member
Rupesi nimittäin kiinnostamaan idea siitä että laittaisin talvella SV:n hieman ehompaan kuntoon.

Ensinnäkin ajattelin tehdä pyörästä täyskatetun. Eniten omaa silmää lämmitää 2wheeljunkien katesarjat: 2wheeljunkie. Onko kenelläkään kokemusta näistä sarjoista tai tästä firmasta? Hinta on tietenkin hieman suolainen kun ottaa huomioon että maalauskaan ei ihan ilmaista ole. Onko noilla jotain jälleenmyyjiä euroopassa? Briteissä on jhs-racing. Ne veloittaa samain kuin 2wheeljunkie, mutta puntina
omg.gif
.

Toisekseen voisi konetta hieman piristää. Järkevintä lienee aloittaa pöntön vaihdolla ja suutinsarjalla?

Kolmanneksi pitäisi saada iskareihin lisää jäykkyyttä. Jäykemmät jouset eteen ja ehkä paksumpaa öljyä? Mites takapää. Mitä sille on tehtävissä?

Neljänneksi rupee miettimään että onko siinä sitten mitään järkeä. Stetson-metodilla laskettuna katteille tulee hintaa maalauksineen noin 800-900, slipariin menee varmaan 500 helposti ja jousiin satku(?) Ja eihän niitä katteita voi ripustaa jos ei laita minivilkkuja ja tuplakuplaa ja ja ja (+300..)

Pointtini ja kysymykseni on lisäksi myös se että onko kokemuksia ja kommentteja tällaisista projekteista? Palkitseeko tuunailu vai onko se loppujen lopuksi turhaa räpellystä ja päättymätön noidankehä?

Hmm...Mun mielipide on että tuunauksessa sitä järkeä justiinsa onkin. Ostamalla aina uuden, et koskaan tule saamaan itsellesi uniikkia pyörää vaan päivittäin tulee samanlaisia vastaan. Minä ainakin haen pyörääni yksilöllisyyttä ja jos siinä samalla tulee lisää ominaisuuksiakin ni plussaa vain. Noidan kehä se on hevosvoimien/uusimpien mallien perässä ravaaminenkin, monessa tapauksessa et ikinä edes tule omistamaan pyörää...Rahotuksesta toiseen jne.
wink.gif
Maku asioita tietty ja rahotuksia yhtään mollaamatta...

Hmm...Mun mielipide on että tuunauksessa sitä järkeä justiinsa onkin. Ostamalla aina uuden, et koskaan tule saamaan itsellesi uniikkia pyörää vaan päivittäin tulee samanlaisia vastaan. Minä ainakin haen pyörääni yksilöllisyyttä ja jos siinä samalla tulee lisää ominaisuuksiakin ni plussaa vain. Noidan kehä se on hevosvoimien/uusimpien mallien perässä ravaaminenkin, monessa tapauksessa et ikinä edes tule omistamaan pyörää...Rahotuksesta toiseen jne.  
wink.gif
Maku asioita tietty ja rahotuksia yhtään mollaamatta...
*offtopic*
Toki hyvä puoli siinä on se että pääsee kokeilemaan erilaisia malleja ja useinmiten takuu säilyy ellei rupea rassaileen isommalla kädellä.
Toinen hyvä pointti jos vaihtaa pyörää kohtuu usein on se että saattaa löytää sen joka todellakin on itselleen paras vaihtoehto (mielihän on petollisen muuttuva).

Tosin jos ois hitosti rahaa vois ostaa vaikka muutaman pyörän lisää....itse ainakin olen löytänyt pyörän joka on omaan makuuni (eikä VIELÄ liian yleinen).

Omat modailut on kyllä aika pannassa toistaiseksi kunnes jostakin tulee tuota eurovaluuttaa (muutkin käy).
062802jumpie_prv.gif

*ontopic*

Aloita äänistä, ne on minun mielestä se modi joka palkitsee eniten (mielipiteitä on monia).
Tohon jousien jäykkyyteen en osaa sanoa mitään kun en ole SV:tä koskaan kokeillut.
Noin yleisesti niin kyllä modailu on palkitsevaa.
bowdown.gif

Tuunauksesta yleensä... siinä nyt ei ole mitään järkeä. Tunnetta ainoastaan.

Jos haluat säästää kustannuksissa, niin osta ennemmin SV-1000. Saat ihan kohtuudella vaihdossa pienemmästä ja saavutettu teho/euro suhde on parempi kuin modaamalla kuus'puokkia... Katu-uskottavuuskin on suurempi (ainkin minun kannaltani) sillä tonnisella
wink.gif

...vaan nuo nyt ovat vain mun mielipiteitä. Ei kannata ottaa vakavasti.

Rupesi nimittäin kiinnostamaan idea siitä että laittaisin talvella SV:n hieman ehompaan kuntoon.

Ensinnäkin ajattelin tehdä pyörästä täyskatetun. Eniten omaa silmää lämmitää 2wheeljunkien katesarjat: 2wheeljunkie. Onko kenelläkään kokemusta näistä sarjoista tai tästä firmasta? Hinta on tietenkin hieman suolainen kun ottaa huomioon että maalauskaan ei ihan ilmaista ole. Onko noilla jotain jälleenmyyjiä euroopassa? Briteissä on jhs-racing. Ne veloittaa samain kuin 2wheeljunkie, mutta puntina
omg.gif
.

Toisekseen voisi konetta hieman piristää. Järkevintä lienee aloittaa pöntön vaihdolla ja suutinsarjalla?

Kolmanneksi pitäisi saada iskareihin lisää jäykkyyttä. Jäykemmät jouset eteen ja ehkä paksumpaa öljyä? Mites takapää. Mitä sille on tehtävissä?

Neljänneksi rupee miettimään että onko siinä sitten mitään järkeä. Stetson-metodilla laskettuna katteille tulee hintaa maalauksineen noin 800-900, slipariin menee varmaan 500 helposti ja jousiin satku(?) Ja eihän niitä katteita voi ripustaa jos ei laita minivilkkuja ja tuplakuplaa ja ja ja (+300..)

Pointtini ja kysymykseni on lisäksi myös se että onko kokemuksia ja kommentteja tällaisista projekteista? Palkitseeko tuunailu vai onko se loppujen lopuksi turhaa räpellystä ja päättymätön noidankehä?
Itse miettisin joskus melkein samaa. Tosin kokokatteita en olisi laittanut. Puolikatteinen SV on helvetin hyvät muodot omaava pyörä.
Itse en omaa SVeetä modaillut. Iski moponvaihto kuume ja lopulta pyörä meni vielä lunariin.
Varmaan kannattaa panostaa siihen etupään jousitukseen ensin. Öhlinssiä tai WP sisuskalut sisälle vaan. Öljyt tietenkin jäykemmäksi. Rahaa palaa jotain 100-130 euroa. Takapäästä mulla ei ole mitään hajua, hyvä sekään ei ole, mutta ei läheskään niin kaaosmainen kuin etupää.

Slipari ainakin vaihtoon niin äänet paranee mahtavasti. Joskus joku netti pulju myi muistaakseni 700 eurolla kokoputkistoa, en nyt kuollaksenikaan muistia firmaa tai sivua. Suuttimien vaihtoa maahantuoja ei suosittele.

Pyörän arvoa tuuningitouhu harvemmin nostaa. Ainakaan vaihdossa ei senttiäkään enempää hyvitetä.. Sikarit poltetaan kuulemma vain kerran...

Jos tykkää pyörän nysväämisestä ja haluaa erottua "massasta" ei muuta kuin Visa vinkumaan ja odottelemaan paketteja.
smile_org.gif

Voihan sitä tietty pistää noikin rahat vaikka
033102beer_1_prv.gif
ja miettiä keväällä kannattiko...

Ei näitä mopojuttuja kuulu miettiä järjellä
wink.gif

Ehdottomasti pieni virittely kannattaa!

Tekisin itse oman unelmalaitteeni jokseenkin näin:

- takaiskari, esim. wilbers, öhlins tai wp
www.carpimoto.com -> öhlins 755 €
- etujouset
www.carpimoto.com -> öhlins 115 €
- ohjausiskari
www.carpimoto.com -> öhlins 468 €

nonni! nyt meillä on sv, mikä käyttäytyy kuin unelma ja on todella upea ajaa! hintaa on vasta tullut 1338 €, vähemmän mitä menee uuteen vaihdettaessa. sitäpaitsi öhlinsin iskareista saa käytettynäkin vähintään puolet takaisin!

Seuraavaksi sittensilmotor putkisto
hintaa -> 380 €highmount putkelle.

nyt olemme käyttäneet 1718 € rahaa, jos ajatellaan budjetin olevan vaikka 2000€ niin vielä on hieman jäljellä. Sen voi käyttää vaikka 10€ minivilkkuihin pololta, teräspunosletkuihin tms juttuihin. Alakatteet jättäisin ostamatta, painon lisääminen on turhaa!

sellaisen minä tekisin!
033102bebe_1_prv.gif

Jos tilaa jenkeistä ni pitää ottaa huomioon tullit ja korkeammat rahti kulut ! Tilaisin ite euroopasta...
Että semmosta vaan...  
sport05.gif

Nii et ei muutaku tuunaamaan jos olet muuten tyytyväinen pyörääsi. Muut, etsiskelköön ja vaihdelkoon niin kauan että löytää tai vaikka maailman tappiin. Meitä on moneksi!
tounge.gif
Pirun kallistahan se tuo tuunailukin on ja lähes mahdotonta itellenikin vielä ku koulu haittaa noita rahavirtoja vielä... Järjellähän tätä harrasrusta on kenenkään turha ruveta perusteleen, minäki pärjäisin ihan hyvin skootterilla.
wink.gif

Joo. Kiitos ehdotuksista ja mielipiteistä. Kaippa ne etupumput olis nyt ekana päivitettävä ja sitten ruvettava katsomaan putkistoa. Oliko kellään esim. tosta sil motorin paketista kokemuksia? Aika halpa on ainakin(!?) Katesarja olkoon vielä mietintämyssyssä.

Mä oon kyllä ollut ihan tyytyväinen tuohon pyörään. Ainahan vois tietenkin olla enemmän ja kevyempi ja kiiltävämpi. Muutaman päivän ajelin kaverin tonnisella fazerilla tuossa. Kun palasin takaisin oman pyörän sarviin, ei se yllättäen tuntunutkaan yhtään pöllöltä. Huomasimpa vaan että teho ei tee autuaaksi. Toisaalta huomasin että ne sv:n etuiskarit on oikeesti paskat ja sen että äänet tuovat tunnelmaa. Fazu oli varustettu akran pöntöllä ja moottorijarrutuksia tuli tehtyä ihan vaan huvikseen kun oli mukava kuunnellä sitä röhinää. Vaikka noita kahta pyörää ei ehkä tulisi keskenään vertailla, huomasin myös että sv on huomattavasti ketterämpi ja kate toimii enemmän edukseen kun fzs:n vastaava.

Tonninen SV vois olla ehkä seuraava etappi. Toisaalta siinäkin voisi ilmetä parannettavaa ja ottaen huomioon että välirahaa tarvittaisiin abaut 6000-7000 teuroa kuulostaa tuo pikkuSV:n tuunailu ihan houkuttelevalta.

Back