SXV550 kokemuksia

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mäkine
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mäkine

New member
Terve!
B-kingin kaveriksi olisi kiinnostusta hommata moto. Aprilia SXV 550 iskee omaan silmään aika hyvin ja v2-moottorinsa ansiosta erittäin kiinnostava tuossa luokassa.
Jos jollain on kokemuksia kys. moposta, edes omia tai kaverien kokemuksia, niin otetaan vastaan.

Tehoja vakiona 70hv luokkaa. Onko totta, että pelkästään putkistolla, "viritysputsarilla" ja uusilla kartoilla pääsee 80hv kieppeille?

Mites koneremppa. Paljonko sille kertyy hintaa itse tehtynä, mitä siinä pitäisi uusia ja paljonko se suurinpiirtein maksaa?
Manuaali ei tarjoa mitään tietoa konerempan kilometrimääristä, mutta ilmeisesti männillä pitäisi päästä 9000 suht kevyessä katukäytössä.

Kaupunkikikkailuun, mutkapätkille ja kevyeen hiekkatieajoon tuota olisin ottamassa. Ja miksei sillä välillä radallakin innostuisi käymään.
Rempat ei oo ongelma ja stefat/laakerit saisin itse aika hyvään hintaan :;):

Starttiongelmat ja 07 tiivisteongelmat on tiedossa.
 
Tarkoitit kai 90 000?

Mikäs sen nelarin särkis kevyessä räppäilyssä? Ton enskaversio kyllä kiinnostava.
 
Nojoo. Pieni öljytilavuus ja mahdollisimman kevyeksi tehty kone, niin kyllähän toi huoltoa kaipaa.

Tosin kyllähän 450 motoihin saa jo aiemminkin olla öljynvaihtoa ja yläkertaremppaa tekemässä, jos meinaa jonkinnäköistä huolto-ohjelmaa noudattaa. Toki tässä on sitten tuplasti osia.

Noi mototnetit, bomberforumit on selattu, mutta noihin kysymyksiin en löytänyt oikein vastausta.
 
Nojoo. Pieni öljytilavuus ja mahdollisimman kevyeksi tehty kone, niin kyllähän toi huoltoa kaipaa.

Tosin kyllähän 450 motoihin saa jo aiemminkin olla öljynvaihtoa ja yläkertaremppaa tekemässä, jos meinaa jonkinnäköistä huolto-ohjelmaa noudattaa. Toki tässä on sitten tuplasti osia.

Noi mototnetit, bomberforumit on selattu, mutta noihin kysymyksiin en löytänyt oikein vastausta.

Kahdelta kaiffarilta kuuntelin 2000- luvun lopulla ensimmäisen kauden/vuoden kokemuksia.
Toisella pelillä päivän pöristelinkin.

Nyt pitää asetella kieli.... aika keskelle suuta.... vaikka kirjoitteleekin :grin:

Käyttötunnit/huoltovälit/kulut on suhteettomat "pelkkään hauskanpitoon".....
vaikka ei sinkki tiukalla koko ajan menisikään.

Tuntien myötä riski vaurioille kasvaa potenssiin joka tapauksessa, eli "ajan kevyesti ja venytän tunteja"
muuttuu nopeasti hazardihommaksi..... ja arvan suosiessa käsi menee sitten kenkää myöten taskuun:D.

Jokainen ajotunti on sinällään hintansa.... ja vaivansakin arvoinen. Siitä ei tarvitse keskustella.
Hommaa pitää lähestyä yksinkertaisesti sitä kautta, että onko oikeasti valmis
maksamaan sen "hinnan", mikä ajotunnille kertyy.

Siitä "hinnasta" (ylläpitotunneista/kuluista) kun "ei voi neuvotella".

Käytettyä jos meinaa, olisi syytä tietää ihan tarkkaan kenen käsissä ja millä systeemillä yksilö on vanhentunut.
Ilman vakuuttavan oloista ylläpitodokumentointia kannattaisi ehkä lopettaa jutut aika lyhyeen.

En ole seurannut noiden hinnoittelua käytettynä, mutta kaiken edellä olevan pohjalta ollaan aika
helposti samassa tilanteessa kuin 30-40v vanhan dieselillä varustetun matkaveneen kanssa:D.

Myyjä arvottaa kokonaisuuden siten, että ruumassa louskuttaa ikuisesti se nöyrä palvelija......
mutta varmaan 80%:ssa noita pata on käytännössä poijunpainona 2-3 vuoden haarukalla......
Merivesikoneissa sinkit vaihtamatta ja hävinneet. sStten häviää rauta,glygolihuuhtelut syksyisin tekemättä jne.
ja koneen uusiminen maksaa saman ja enemmänkin kuin nyt pyydetään koko toosasta:D.

Niin... Sanotaanko: Vaikka sisko olis kuinka tiukka pakkaus tahansa ja hymyilisi miten rivosti..... sen huoneeseen ei ehkä kuitenkaan öisin kannata mennä:grin:.

Olisko linkissä sopiva biisi kuvaamaan tunteiden ristiriitaisuutta:grin:.

https://ww.youtube.com/watch?v=glyFZX_7ByU
 
Tää on kyllä supermotojen kuningas...
Netistä lukenu että putkistolla ja powercommanderilla siinä 70-73 hv olis mahdollista, voisin kuvitella että koko koneen remppa maksaa n.1500-2000€, jos jotain osia saa enään, kun kuulema osat vähän kiven alla. Ainakin NolandTransWorldCycle mukaan osia saa, mutta osalla on kova hinta. Myös aprilia foorumin mukaan joku on vaihtanut 23 000km aika vain kerran männät ja vielä porskuttaa. Myös nuo nolantrans mukaan usein on kone kasattu väärin, niin sitä myöten on niitä ongelma, myös hyvä on käyttää punaista lukitetta vauhtipyörässä oleville pulteille, että ei pääse aukeamaan ja sitä myöten tuhota magneettoa. Vaihtaa niitä öljyä vain ajoissa ja pitää ilmanputsaria puhtaa, myös venoja säätä, niin kestää, myös se koneen antaa lämmetä...
 
Tuolla se vastaus on. Jossain. http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?50-2006-2011-Aprilia-RXV-SXV-MXV-4-5-5-5-V-Twins
Välillä kun alkaa pienempi mopo houkuttaa, tekee hirmuisesti mieli tuommoinen RXV hommata. Eiköhän se päivä vielä eteen tule.

On se hieno laite ainakin 450 endurona ja krossina. Jousitus on vakiona löllö, mutta vaihtamalla keula paranee ja takaiskarista saa shimmaamallakin hyvän.

Gileralla voisi olla yksi ylimääräinen 2011 vuosimallia oleva myynnissäkin.
 
Luulen että pankkikirjan katsominen palauttaa mieleen että yhdellä pyörällä pärjää aivan hyvin. Gileran jäljiltä voisi kyllä ehkä kerrankin ottaa pyörän ajoon purkamatta ihan kaikkea ensin.
 
Back
Ylös