Sytytys katoa kesken ajoa...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Velho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Velho

New member
Pieni ongelma ilmeni tässä loppukesästä mun Trophy 1200 vm 2000 (kaasari peli), kesken ajoa yhtäkkiä sytytys katosi ja myös kierroslukumittari meni nollille, hetken päästä taas toimii, sitten taas hyytyi ja vasta 15 minsan päästä suostui käynnistymään.

Bensan saannista se ei ole, koska kierroslukumittari pimeni aina samalla kuin kone hyytyi. Myöskin kaikki sulakkeet läpikäyty ja ongelma ei johdu niistä/kosketusviasta siellä.

Eli epäilen kovasti jotain maadoitusvikaa (ajovalot kuitenkin toimii normaalisti katkosten aikana) tai todennäköisimmin kosketus häiriötä. Onko mitään vinkkejä mistä voisi lähteä etsimään vikaa?
 
Käy läpi kaikki tappokatkaisijat, mikäli niitä on muualla kuin ohjaustangossa (seisontajalka, kytkinvipu, kaatoanturi). Samoin tarkista, että puolille tuleva virtapiuha ei ota maihin matkalla. Noi nyt vinkkinä näin alkuun.
 
Puolat, ehkä. Mulla oli -93 Daytonassa samanlaisia ongelmia. Monta kesää tuhrasin kaasuttimien säätöjen kanssa, kun luulin et vika on niissä. Vaihdoin viime syksynä uudet puolat ja pyörä alko toimimaan.
 
Itsellä oli sama ongelma Street Triple R:ssä. Vika löytyi virtalukosta, jossa yksi pinneistä oli vahingoittunut.
 
Katoppa samalla akun kaapelit.

- yks juuri samanlanen tapaus korjaantui (puhelindiagnoosina) akun kaapelien kiristyksellä, en tiedä kumpi kaapeli oli mut oireet oli hyvin samanlaiset.
 
Oireiden perusteella, lähes 100% varmuudella pick-up coil eli sytkän anturi !
Maksaa n.70€ ja on helppo vaihtaa.
nimim; kokemusta omaava
 
Mulla sama murhe, -93 Trident, jonka ostin pari viikkoa sitten.
tyhjäkäynti on aika korkea, ja tekee "mikropätkäisyjä"
Pienillä kierroksilla rykii, ja pari kertaa on sammunut vauhdista, kiekkamittari putoaa silloin nollille. Käynnistyy kyllä heti.
Missä se triggeripuola lymyää, sen vaihdolla voisin aloittaa.

Muuten on mahtava peli ja hieno moottori:-)

-Ari
 
Pikavilkaisulla sieltähän se oikean puolen kopan alla taitaa olla ja liitin ilmansuodinkotelon alla?
 
Pikavilkaisulla sieltähän se oikean puolen kopan alla taitaa olla ja liitin ilmansuodinkotelon alla?

Just näin
thumbs-up.gif
 
Pistetään samaan ketjuun joskin pyöränä vain trident 750 -91.

Ajossa ei mitään ongelmaa, mutta, kun pysähdyin tankkaamaan ja join kahvit, niin pyörä ei käyntiin lähtenytkään. Pieni naks ääni kuului, mutta ei sitäkään hetken kuluttua. Virtaa kyllä on ja kerran aiemmin tehnyt myös samanlailla, mutta vika hävis silloin itsestään pois. Onneksi lähtee työntämällä käyntiin ( tuli vanhat mopoajat mieleen
inlove.gif
)

Puolia epäilen (käsittääkseni t300 mallissa kulutustavaraa), mutta voiko olla muutakin?
 
Pistetään samaan ketjuun joskin pyöränä vain trident 750 -91.

Ajossa ei mitään ongelmaa, mutta, kun pysähdyin tankkaamaan ja join kahvit, niin pyörä ei käyntiin lähtenytkään. Pieni naks ääni kuului, mutta ei sitäkään hetken kuluttua. Virtaa kyllä on ja kerran aiemmin tehnyt myös samanlailla, mutta vika hävis silloin itsestään pois. Onneksi lähtee työntämällä käyntiin ( tuli vanhat mopoajat mieleen  
inlove.gif
)  

Puolia epäilen (käsittääkseni t300 mallissa kulutustavaraa), mutta voiko olla muutakin?

Startin solenoidi ? Löytyy jostain penkin alta läheltä akkua.
 
Mielenkiintoisesti pyöräni toimi sadetta saatuaan paremmin, täytyypä siis kuitenkin aloittaa käymällä läpi liittimet ja kytkimet, sekä pick-up coil välys, kaiketi 0,8-1mm.
Täytyy kaivella esiin kytkentäkaavio, vai löytyisikö joltakin?
Kehun samalla Karhulan jälleenmyyjää, vaikuttaa ammattitaitoiselta ja miellyttävältä paikalta.
Hyvät jussit kaikille, ottakaahan iisisti!
-Ari
 
Vaihdoin solenoidin mut nyt kuuluu vaan naks. Akku viel latautumassa, mutta pitänee lähteä haravoimaan johtoja läpite.
 
Sattans. Kyllä vika on jossain muualla ( käyttäjässä). Akku täynnä, mutta sama vika vielä. Starttimoottorille tulee virta, mutta startti ei tee mitään. Miten tuota kannattaa lähteä operoimaan?
 
Moi.
- Kaverilla meni -00 Thunderbirdistä 40 tkm:n kohdalla
startin hiilet loppuun. Vaiva vois lähtee uusilla hiilillä ja
puhdistuksella?
 
Hiilet oli aika finaalissa ja lisäks muovinen prikka oli menny rikki.


Ja nyt hörähti oikein kivasti käyntiin.
Syyksi löytyi siis startin solenoidi ja hiilet. Kiitos kaikille neuvoaja antaneille
bowdown.gif
 
Hyvä että starttaa jälleen. Mä putsailin omasta pickup-coilin liittimen, oli aivan täynnä öljyä ja säädin välyksen 0,8mm, oli jotakin 0,5.
Huomenna olis 600 km lenkki tiedossa, olenpahan sen jälkeen viisaampi.
-Ari
 
Back
Ylös