• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Syytä huoleen..???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yrtsi79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

yrtsi79

New member
Juttu:
Mikunin 38:t gixxer 750 vm 90:ssä ja toinen kaasari vasemmalta (siis itsestä katsottuna) vuotaa/tiputtaa bensaa siitä tyhj.ruuvin reiästä. Tavaraa tulee yön aikana "alle" n. 7x7cm lätäkkö. Yritetty on puhdistusta mekaanisesti mutta ei auta. Joku vuotaa vaan mikä?
Ja tulisiko lopettaa ajot heti?
Tack!!

Ruuvi pois, puhdistus, ruuvi takaisin. Jos avattu viimeksi silloin, kun et muista, niin saattaa olla tiukassa. Eli tällöin röppöä väliin ja edestakaisin ruuvia kitkuttamalla auki.

Kuulostaa tutulta. Mun vanhasta moposta oli tuommosessa samassa tilanteessa hana rikki. Sisuskalut vaihdoin hanaan ja loppu bensan tiputtaminen.

Kiitokset vastailuista....
...mutta kun ko. toimenpiteet olen tehnyt jo. Ruuvi tuli ostettua uusi...ei auttanut, alipainehanan kalvot ostin myös.....vaan eipä silläkään!
Pistin ihan mielenkiinnosta letkun siihen tyhj.koloon ja vein hukkapätkän tiputtamaan takahaarukan juureen. laitoin pullon letkun päähän ja yön aikana oli tullu 5-10ml bensaa...

Voiko moinen ilmiö vaurioittaa konetta?? ts. leikata esim. kiinni?

Kiitokset vastailuista....
...mutta kun ko. toimenpiteet olen tehnyt jo. Ruuvi tuli ostettua uusi...ei auttanut, alipainehanan kalvot ostin myös.....vaan eipä silläkään!
Pistin ihan mielenkiinnosta letkun siihen tyhj.koloon ja vein hukkapätkän tiputtamaan takahaarukan juureen. laitoin pullon letkun päähän ja yön aikana oli tullu 5-10ml bensaa...

Voiko moinen ilmiö vaurioittaa konetta?? ts. leikata esim. kiinni?
Toi vaikuttais siltä ettei tuon kaasarin uimurikammion venttiili pidä, vaan valuttaa ylivuoto letkun kautta ylimääräisen pois. Sieltä tulee tossa tapauksessa letkullinen bensaa, mikäli hana ei vuoda.

Jos se valuisi kaasarin kurkkua myöten avonaisesta imuvenasta palotilaan, se saattais olla vahingollista motille (ohi männänrenkaiden kampikammioon tai jäis palotilaan nestepatjaksi, joka ei paljon mene pienempään tilaan)

Uimurikammion venttiilin vaihto ois lääke tohon vammaan.

Toi vaikuttais siltä ettei tuon kaasarin uimurikammion venttiili pidä, vaan valuttaa ylivuoto letkun kautta ylimääräisen pois. Sieltä tulee tossa tapauksessa letkullinen bensaa, mikäli hana ei vuoda.

Jos se valuisi kaasarin kurkkua myöten avonaisesta imuvenasta palotilaan, se saattais olla vahingollista motille (ohi männänrenkaiden kampikammioon tai jäis palotilaan nestepatjaksi, joka ei paljon mene pienempään tilaan)

Uimurikammion venttiilin vaihto ois lääke tohon vammaan.
Ylläoleva on täyttä totta. Lisäksi männänrenkaiden ohi öljyn sekaan valuva bensa ohentaa öljyn kelvottomaksi. Vaihda neulaventtiili(t) hetikohta, ennenkuin tulee tärviötä!

Siis hetkinen, mitä vielä pitäis vaihtaa..?
Olen siis jo laittanut sen uuden tyhj.ruuvin, yrittäny puhaltaa paineilmalla ja neula/suutinsarjan vaihtanut.....
Olisko se niin,että pitäis vaihtaa vielä se neula mikä on siinä mun muovihäkkyrässä kiinni (kohossa?) ja se tuubi mihin se menee sisään.............kertokaa te miten tän sanois suomeksi..!! Vittu kun ei tajua...

Tulisko ne öljyt nyt vielä vaihtaa,se kun on toista vkoa valutellu....stana mikä mopo....

Mopo:
Tarkoititko juuri sitä muovihäkkyrässä keikkuvaa venttiili systeemiä,vai mitä
confused_orig.gif
???
UIMURIKAMMION VENTTIILI=.............................?

Siis hetkinen, mitä vielä pitäis vaihtaa..?
Olen siis jo laittanut sen uuden tyhj.ruuvin, yrittäny puhaltaa paineilmalla ja neula/suutinsarjan vaihtanut.....
Olisko se niin,että pitäis vaihtaa vielä se neula mikä on siinä mun muovihäkkyrässä kiinni (kohossa?) ja se tuubi mihin se menee sisään.............kertokaa te miten tän sanois suomeksi..!! Vittu kun ei tajua...

Tulisko ne öljyt nyt vielä vaihtaa,se kun on toista vkoa valutellu....stana mikä mopo....

Mopo:
Tarkoititko juuri sitä muovihäkkyrässä keikkuvaa venttiili systeemiä,vai mitä
confused_orig.gif
???
UIMURIKAMMION VENTTIILI=.............................?
Joo, juuri se neula ja sen vastakappale. Joissakin kaasareissa siinä vastakappaleessa on O-rengas kaasarin rungon välissä, joka vuotaessaan aiheuttaa samanlaisen oireen, eli silloin bensa valuu ohi tuon O-renkaan vaikka venttiili pitäisikin.

Katso aina ennen käynnistystä ettei öljyn pinta ole normaalia korkeammalla (bensaa seassa). Onneksi tuo bensa on KAI löytänyt tiensä kaasarin ylivuoto kanavan kautta pois, eikä valunut palotilaan.

Mun mielestä kyllä ainoa mahdollisuus olis että neulaventtiili on vaan paskassa/rikki. Ja ehdottasin ja suosittelisin kyllä että vaihdat öljyt, turhaa ottaa riskiä.

Back