• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Taas auto kolmion takaa eteen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja japiz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Huom. kuljettajan ikä ! Vaikka en mikään ikärasisti olekkaan
wink.gif

Mulle meinasi käydä eilen aamupäivällä päinvastoin. Itse olin tuolla Pyhtäällä pyrkimässä VT7:lle kolmion takaa. Paikalla 100km/h rajoitus. Pieni tihkusade ja saakelin viileetä. Heti kun pysähtyi, rupesi visiiri huurtumaan. Kattelin mielestäni huolella vasemmalle, kattelin oikeelle ja sitten kytkin ylös ja menoks. Eikös perskules vasemmalta tule tumma Sitikka varmaan sitä satasta ja alle olisin ajanut, jos en vielä jarrua olisi kerenyt painaa. Mistä helvatista se siihen tuli?

Eli taas tuli kunnon opetusta. Kohmessa on muutakin kohmeessa, kun sormet. Vesipisarat/ visiirin laitahuuru voi peittää vaikka mitä. Kun on hankalat olosuhteet kannattaa katsoa muutamaan kertaa ympärilleen, ennenkuin lähtee liikkeelle. Ja toisaalta kaikille näitä mokia vaan sattuu, jos ei sattuis olisi nuo onnettomuustilastot varmaan toisennäköisiä.

Mut yritti perjantaina teilata vanhempi Nainen kolmion takaa.
En ehtinyt edes jarruttaa (onnex) väistö vaan.

wink.gif
biggrin.gif
Tuskin se nuorikaan kuski kerkee kissaa sanoa,jos joku kolmion takaa päättää tien sulkea. Voi tulla ekana v*ttu mieleen.
Ja voisipa olla nuoremmalla kuskilla tilannenopeus vielä hakusessakin. Mutta tämä kuuluu olennaisena osana pyöräilyyn,ikäänkuin extrana. Ei tarvitse sitä jännitystä hakea pakenemalla p*skalakkeja.
biggrin.gif

wink.gif
biggrin.gif
Tuskin se nuorikaan kuski kerkee kissaa sanoa,jos joku kolmion takaa päättää tien sulkea. Voi tulla ekana v*ttu mieleen.
Ja voisipa olla nuoremmalla kuskilla tilannenopeus vielä hakusessakin. Mutta tämä kuuluu olennaisena osana pyöräilyyn,ikäänkuin extrana. Ei tarvitse sitä jännitystä hakea pakenemalla p*skalakkeja.
biggrin.gif
Tarkoitettiin melko varmasti kotilon kuljettajan ikää.
-Sergei-

Vanhioautoilija törmäsi uusiomotoristiin ...
lookaround_orig.gif
*huoh*
Minkä ikäinen ihminen on silloin, kun se on oikean ikäinen?
ghostface.gif

Pelihallin suihkussa eräs ukko valitti, että
nykyään jäykistyy kaikki muut paikat paitsi se yksi.
bowdown.gif

Kyllähän noita läheltäpiti tilanteita on varmasti sattunut itse kullekin. Taas voitais keskustella siitä että olisko järkevää sittenkin ajella pitkät päällä myös valosaan aikaan, vai ei? Niin ja se keltainen "turvaliivi" auttaisko se sitä näkyväisyyttä?? Entäpä voisko esim.kypärä olla huomiota herättävän värinen?

Rehellisesti sanottuna kyllä jokaisen autoilijan olisi syytä olla vähintään kuukausi motoristina --> oppis (ehkä) miettimään / huomioimaan asoita eri kantimilta liikkuessaan tuolla tienpäällä!!
confused_orig.gif

Back