MadMax
New member
Niih, loman alkuun 30 min kun tänä aamuna 7.30 Nokian Kankaantaan teollisuusalueen kohdalla, Porintiellä, joutui motoristi auton murjomaksi. Jo hälytyksestä selvisi että kyseessä on moottoripyörän ja auton välinen onnettomuus joten mieliala ei ollut kovinkaan korkealla, varsinkaan kun itse olin juuri siirtämässä omaa Rosmoa tallista pihalle odotteleen kotiinlähtöä...
Onnettomuuspaikalla on 80 km/h nopeusrajoitus joten oli sitten kyseessä törmäys vastaantulijaan tai peräänajo, vaikuttavat liike-energiat ovat näissä nopeuksissa sellaisia että motoristi kärsii yleensä poikkeuksetta lukuisista, tai muuten vakavista vammoista.
Nelivetoinen avolava-auto tuli mäen nyppylälle, jonka takaa paistoi aamuaurinko suoraan kohti. Myös asfaltoitu tienpinta oli märkä varhaiseen aamuun jatkuneen sateen johdosta eli sekin varmasti osaltaan häikäisi autoilijaa. Mäen taakse oli muodostunut muutaman auton hitaasti liikkuva jono nopeusrajoituksen laskiessa lähestyvän risteyksen vuoksi. Tämän jonon viimeisenä olleeseen Jawa 350 -moottoripyörään avolava törmäsi sillä seurauksella että motoristi paiskautui ensin auton etuosaan, jossa kulkeutui lähes 50 metriä, ja tämän jälkeen iskeytyi tiehen. Auto jatkoi matkaansa vielä n 50 metriä, moottoripyörä nokkaan jumiutuneena.
Paikalle päästyämme motoristi makasi kasvot tietä vasten keskellä ajorataa. Kypärän totesin GABERG J1 Plus -merkkiseksi, jonka avattava leukaosa oli irronnut ja jäänyt törmäyspaikalle. Motoristi oli kuitenkin tajuissaan koko ajan ja sai kaiketi tapahtumaan nähden suhteellisin vähän vammoja.
Itsellänikin on, joskin vain lainassa, vastaavanlainen NOLANin avattava kypärä enkä ole koskaan pitänyt sitä juurikaan puolikypärää turvallisempana, joskin käytännöllisyys esim aurinko- ja silmälaseja käytettäessä on varmasti omaa luokkaansa, mutta kunhan ensi viikolla saan uuden umpi-CRAFTini saksanmaalta, pitäydyn sen käytössä ja palautan NOLANin omistajalleen...
Lievitettyjä kipuja ja pikaista paranemista motoristille.
Onnettomuuspaikalla on 80 km/h nopeusrajoitus joten oli sitten kyseessä törmäys vastaantulijaan tai peräänajo, vaikuttavat liike-energiat ovat näissä nopeuksissa sellaisia että motoristi kärsii yleensä poikkeuksetta lukuisista, tai muuten vakavista vammoista.
Nelivetoinen avolava-auto tuli mäen nyppylälle, jonka takaa paistoi aamuaurinko suoraan kohti. Myös asfaltoitu tienpinta oli märkä varhaiseen aamuun jatkuneen sateen johdosta eli sekin varmasti osaltaan häikäisi autoilijaa. Mäen taakse oli muodostunut muutaman auton hitaasti liikkuva jono nopeusrajoituksen laskiessa lähestyvän risteyksen vuoksi. Tämän jonon viimeisenä olleeseen Jawa 350 -moottoripyörään avolava törmäsi sillä seurauksella että motoristi paiskautui ensin auton etuosaan, jossa kulkeutui lähes 50 metriä, ja tämän jälkeen iskeytyi tiehen. Auto jatkoi matkaansa vielä n 50 metriä, moottoripyörä nokkaan jumiutuneena.
Paikalle päästyämme motoristi makasi kasvot tietä vasten keskellä ajorataa. Kypärän totesin GABERG J1 Plus -merkkiseksi, jonka avattava leukaosa oli irronnut ja jäänyt törmäyspaikalle. Motoristi oli kuitenkin tajuissaan koko ajan ja sai kaiketi tapahtumaan nähden suhteellisin vähän vammoja.
Itsellänikin on, joskin vain lainassa, vastaavanlainen NOLANin avattava kypärä enkä ole koskaan pitänyt sitä juurikaan puolikypärää turvallisempana, joskin käytännöllisyys esim aurinko- ja silmälaseja käytettäessä on varmasti omaa luokkaansa, mutta kunhan ensi viikolla saan uuden umpi-CRAFTini saksanmaalta, pitäydyn sen käytössä ja palautan NOLANin omistajalleen...
Lievitettyjä kipuja ja pikaista paranemista motoristille.