Taas mp-kolari

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kava10
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kava10

Tunnus suljettu
Pihlajamäessä, Lahden moottoritiellä sitten tapahtui jo uhkaava tilanne. Ohitusvaiheessa ollut mp-kuski oli äkkijarrutuksen tehneen edellä ajaneen henkilöauton takia kaatunut ja luisunut rekan ja henkilöauton välistä pientareelle. Tällä kertaa pärjättiin pelkillä ruhjevammoilla.
sad_orig.gif
.

Melkosesti ollu onnee matkassa kun oli liukunut rekan ja auton välistä...
eek.gif

Ei muuta ku uutta mopoo alle ja taas menoks
thumbs-up.gif

joo kyllä on kaverilla ollu tosiaan tuuria ettei jäänyt autojen alle.onkohan tosta jutusta uutinen jossain

Lauantain eli tämän päivän (22.04.2006 ) Hesarin sivulla A 15 on uutinen. Oli kaverin pärrässä noussut takapyörä ilmaan jarrutuksessa. Eli jarrutus on ollut hätäjarrutus etujarrulla.
crazy.gif
.

oliskohan turvavälistä ollu tässä tilanteessa apua/hyötyä
nixweiss.gif

kuullostaa taas siltä että on ajeltu liian lähellä.noi on yllättäviä tilanteita ku edessä oleva päättää vetää liinat kiinni

Onneksi on pojalla ollut reppu täynnä jäniksenkäpäliä
wink.gif

Ja eikun usvaa putkeen
062802moto_prv.gif

HS 22.01.2006

Moottoripyöräilijä suistui ulos Lahdenväylältä

Moottoripyöräilijä sai ruhjeita ajettuaan perjantaina puoliltapäivin ulos Lahdenväylältä Pihlajamäen kohdalla.
Moottoripyöräilijä lähti ohittamaan oikeanpuoleisella kaistalla ajanutta rekka-autoa. Moottoripyörän edessä ajanut henkilöauto teki äkkijarrutuksen, jolloin moottoripyöräilijä jarrutti niin, että peräpyörä nousi ilmaan ja pyörä kaatui kyljelleen.
Viereisellä kaistalla ajaneen rekan kuljettaja huomasi onnettomuuden ja ehti jarruttaa. Moottoripyörä liukui henkilöauton ja rekan välistä pientareelle.

nixweiss.gif

kuullostaa taas siltä että on ajeltu liian lähellä.noi on yllättäviä tilanteita ku edessä oleva päättää vetää liinat kiinni
Uutinen ei kerro, miksi moottoritiellä ohituskaistaa ajanut henkilöauto veti liinat kiinni. Oliko edessä jokin este vai tekikö vaan kiusaa? Minusta se ei ole normaalia enkä ainakaan minä osaa varautua sellaisiin. Tuollainen ajotyyli ei sovi moottoritielle.

Hätäjarrutus moottoripyörällä voi olla vähän vaikeempi kuin autolla. Moottoripyöräilijän syyllistäminen ilman faktoja on turhaa.

hmm..ettei vaan olis ollu tahallinen liinat kiinni meininki??
offftopiccina kysymykseeni liittyen: mitenkään nyt tähän tapaukseen liity mutta kyllä oli eilen taas lapsellista touhua tiksissä paikallisilla tiksituningeilla...teknoshelliltä olin lähdössä pärrällä kun ulos marssi sakki lökäpöksyjä,jupisten enemmän ja vähemmän myönteisiä asioita rätkäilijöistä...hetken päästä tulikin sitten   jonnin verran "kiusattu" olo kun sivicci ajaa takana kilvessä kiinni ja edessä ajaja jarruttelee ja kiihdyttelee vähän väliä!!!
omg.gif

mad.gif

normaalisti olisin näyttänyt kyllä kansainvälisiä käsimerkkejä ja vääntänyt sen tupin nurin,mutta olin
juuri tuntia aikaisemmin hakenut pyörän talviteloilta joten...

Fantastista, ettei tullu merkittävämpiä vammoja.

Tutkinta olisi taas kiva lukea. Eipä taida äkkijarrutuksen tehnyttä saada tunnistetuksi ja haastatelluksi. Syy olisi ehkä kissan väistäminen, tms. Jos se oli tahallinen teko, niin…
kaboom.gif

offftopiccina kysymykseeni liittyen: mitenkään nyt tähän tapaukseen liity mutta kyllä oli eilen taas lapsellista touhua tiksissä paikallisilla tiksituningeilla...teknoshelliltä olin lähdössä pärrällä kun ulos marssi sakki lökäpöksyjä,jupisten enemmän ja vähemmän myönteisiä asioita rätkäilijöistä...hetken päästä tulikin sitten jonnin verran "kiusattu" olo kun sivicci ajaa takana kilvessä kiinni ja edessä ajaja jarruttelee ja kiihdyttelee vähän väliä!!!
omg.gif
mad.gif

normaalisti olisin näyttänyt kyllä kansainvälisiä käsimerkkejä ja vääntänyt sen tupin nurin,mutta olin
Noissa tilanteissa kannattaa kääntää tuppi nurin kunnolla, niin kerkiää vetämään riittävän ison kaulan ja pääsee irti tuning-Teroista. Ei meinaan paljon kannata jäädä kokeilemaan, miten käy kun tuning-Tero törmää prätkään. Itse Hesarissa uutisoidun onnettomuuden osalta voi olla kyseessä kiusanteko, mutta voi olla niinkin, että prätkän ja edessä olevan kotilon väli oli liian pieni. Mene tiedä. Olen nähnyt monen "tosimotoristin" ajan hyvin lähellä edessä olevaa autoa enkä ymmärrä sellaista, koska se on selkeä turvallisuusriski. Kannattaa mieluummin tempaista ohi reippaasti ja hakeutua ajamaan "väljemmille vesille" niin, että autoja ei ole aivan lähellä. Tuolla systeemillä pärjää kehäteillä hyvin, mutta kaupungissa ei. Toisaalta esim. kilokyykyllä ei ole mitään järkeäkään mennä köröttelemään jonnekin stadin keskustaan.

nixweiss.gif

Uutinen ei kerro, miksi moottoritiellä ohituskaistaa ajanut henkilöauto veti liinat kiinni. Oliko edessä jokin este vai tekikö vaan kiusaa? Minusta se ei ole normaalia enkä ainakaan minä osaa varautua sellaisiin. Tuollainen ajotyyli ei sovi moottoritielle.

Hätäjarrutus moottoripyörällä voi olla vähän vaikeempi kuin autolla. Moottoripyöräilijän syyllistäminen ilman faktoja on turhaa.
joo,en ollu lukenu uutista,mutta nyt sen luettuani sain jo käsityksen tilanteesta.helvettiäkö ne jarruttelee siellä nopeempien kaistalla.toivottavasti oli hyvä syy

Noissa tilanteissa kannattaa kääntää tuppi nurin kunnolla, niin kerkiää vetämään riittävän ison kaulan ja pääsee irti tuning-Teroista.
...niin no oli/on vähän vielä tuntumat kadoksissa talven jälk.ettei pahemmin viittiny kunnolla räväyttää menemään,ja mun tuurilla siinä vaihees olis tiätty kissalanpoijjaat tullunna sopivasti vastaan  
tounge.gif

Käsittääkseni motoristin pelasti hyvin pitkälti rekkakuskin valppaus, oli ehtinyt jarrutella ajoissa. Ajanut siis ennakoiden?
062802jumpie_prv.gif

offftopiccina kysymykseeni liittyen: mitenkään nyt tähän tapaukseen liity mutta kyllä oli eilen taas lapsellista touhua tiksissä paikallisilla tiksituningeilla...teknoshelliltä olin lähdössä pärrällä kun ulos marssi sakki lökäpöksyjä,jupisten enemmän ja vähemmän myönteisiä asioita rätkäilijöistä...hetken päästä tulikin sitten jonnin verran "kiusattu" olo kun sivicci ajaa takana kilvessä kiinni ja edessä ajaja jarruttelee ja kiihdyttelee vähän väliä!!!
omg.gif
mad.gif

Noissa tilanteissa kannattaa kääntää tuppi nurin kunnolla, niin kerkiää vetämään riittävän ison kaulan ja pääsee irti tuning-Teroista.
Niin, tai sitten voi vain pysähtyä kahdeksi sekunniksi tien laitaan ja antaa Terojen mennä. Jos Terotkin pysähtyvät ja uskaltautuvat ulos kotilostaan (tätä ei tosin ole todistettavasti koskaan tapahtunut) niin sitten voi antaa vähän nenulikipeää.

Kannattaakin pyrkiä ajamaan autojen välissä, niin ettei suoraan edessä linjalla ole ketään äkkijarruttelemassa... Toki joku voi vaihtaa kaistaa eteen, yllättävän harvoin semmoista kuitenkaan tapahtuu. Niin se homma toimii täällä, valitettavasti Suomessa ei, kuten ei juuri mikään muukaan liikenteessä.

turvaväli. itse en juuri vetele autojen perässä ohituksia, vaan odotan vuoroani.

kun ei niistä tiedä, että vetääkö ne jarrut vai ei.

JT

Turvavälin tarkoitushan on varmistaa se, että ehtii himmailla jos jotain yllättävää tapahtuu edessä.

Turvavälin säilyttäminen olisi todennäköisesti säästänyt tältäkin onnettomuudelta. On aika turha arvuutella miksi joku on tehnyt äkkijarrutuksen.

Back