Bol dor
New member
Omaa käyttötarkoitusta ajatellen aloin harkitsemaan uuden GPS:n sijasta tabletin ostamista kartanpyöritys käyttöön. Osaako siis kukaan sanoa, että saako esim android pohjalle opastavaa karttasovellusta mistä saisi hiekkatiet ja moottoritiet pois reitiltä. Oma GPS käyttö kun on kuitenkin pääasiallisesti kartan pyörittämistä, niin tabletissa saisi isomman näytön kohtuullisemmalla hinnalla.
Vanhassa Fujitsu-Siemens GPS:ssä oli motoristille äärimmäisen mukava "maisemareitti" valinta mikä vei todella pienille ja hauskoille pätkille välillä ajamaan. Mutta kun koneesta ei saanut hiekkateitä pois reitiltä, niin joutui välillä kääntymään takaisin ja aloittamaan alusta ja kartan rullailu pienellä näytöllä ei ollut kovinkaan palkitsevaa, vaan edellytti aina täydelistä pysähtymistä ja purkautumista ja yleensä vielä munkkikahvia...
Loisto-ohjelmisto olisi muuten varmaan hyvä, mutta tuo windows ei nyt oikein houkuttele.
Jos siis asiasta jotain tiedät ja ymmärrät, niin ottaisin tietoa kiitollisena vastaan. Itse en noita tablet laitteita ja niiden järjestelmiä tunne käytännössä ollenkaan.
Vanhassa Fujitsu-Siemens GPS:ssä oli motoristille äärimmäisen mukava "maisemareitti" valinta mikä vei todella pienille ja hauskoille pätkille välillä ajamaan. Mutta kun koneesta ei saanut hiekkateitä pois reitiltä, niin joutui välillä kääntymään takaisin ja aloittamaan alusta ja kartan rullailu pienellä näytöllä ei ollut kovinkaan palkitsevaa, vaan edellytti aina täydelistä pysähtymistä ja purkautumista ja yleensä vielä munkkikahvia...
Loisto-ohjelmisto olisi muuten varmaan hyvä, mutta tuo windows ei nyt oikein houkuttele.
Jos siis asiasta jotain tiedät ja ymmärrät, niin ottaisin tietoa kiitollisena vastaan. Itse en noita tablet laitteita ja niiden järjestelmiä tunne käytännössä ollenkaan.

Hiekkatiethän tuosta Garminista saa pois ja vaikeammat reitit tehdään sitten vaikka Tyrellä etukäteen. Itse aion pyhästi luvata hylätä kaikenlaiset viritykset, koska viimeistään sateessa tai tuskaisessa helteessä niihin palaa käämit
Muuten olen kyllä samaa mieltä siitä, että noista pikku näytöistä on vaikea saada yleiskuvaa, johon kyllä auttaa hieman, jos gepsi piirtää uuden kartan vikkelään.