• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tahtoo maxin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lehtijussi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

lehtijussi

New member
Hommasin vuosi sitten ensimmäisen kaks pyöräisen, Kymcon 200cc Peoplen.. Ei mennyt kauankaan kun peli vaihtui matkaenduroon. Sekin sai väistyä koska vanha suola alkoi janottamaan, joten oli ostettava tieliikennemönkijä...
lookaround_orig.gif


Sillä kuitenkaan ei aja mielellään matka-ajoa, bensaakin palaa 9l sadalla, joten skootteria se on ny vaan alettava katseleen.

Vaimo tahtoo rauhalliseen kyytiin, joten reitit valitaan sen mukaan. Lähinnä sellaisia sunnuntaiajeluita emännän kanssa.
Olisi pari vaihtoehtoa: Yamaha X-Max 250, Piaggio X8 250
Riittääkö noissa potkua 100km/h vauhtiin, kaks päällä?
Tahtoo huolettomia kilometrejä mahdollisimman paljon! Mikä muu hyvän maineen omaava, alle 7000 euroa maksava ja kahdelle sopiva skootteri vois tulla kyseeseen? Taitaa isompikuutioiset mennä liian kalliiksi..
 
Veikkaanpa että uuden Piaggio X Evon 400 saa tingittyä tuohon 7000e. Se riittää ainakin satasen vauhtiin 2 päällä.

/dis
 
Mulla on 2006 mallinen X8 250i.e. ajettu 3500 km ja vaimon kans kaks päällä motarilla mentiin satasta ihan hyvin mutta pohina oli jo aika kova. Isompien autojen ilmavirrat haittasivat. 80-90 sopivampi vauhti. Niin ja meidän yhteispaino on n. 150kg.
 
Tahtoo huolettomia kilometrejä mahdollisimman paljon! Mikä muu hyvän maineen omaava, alle 7000 euroa maksava ja kahdelle sopiva skootteri vois tulla kyseeseen? Taitaa isompikuutioiset mennä liian kalliiksi..
Anteeksi nyt tyhmä kysymykseni, mutta miksi ihmeessä juuri skootteri? Tuohon hintaan irtoaa jo n. 5v ikäinen kunnollinen matkamoottoripyöräkin ja väitänpä että sitä suuremman moottorin tuomaa matkailun nautintoa on tuollaisessa huomattavasti enemmän. Suuret renkaat tuovat ajoon huomattavan määrän vakautta, kunnolliset 3x laukut perään ja mukaan mahtuu jo vähän muutakin kuin mamman hiuskiharrin. Varaosatarjontaa, huoltopalveluja lisävarustelumahdollisuukia on ihan toiseen malliin kuin mitä maxi-skoottereilla on tarjota. Tankillisella ajaa jo hiukka pidempiäkin siivuja eikä vain parin huoltoaseman väliä jne.
thumbs-up.gif


Miksi tälläistä kehtaan edes ehdottaa - varsinkaan maxi-skootterien alueella? No mihin se skootteri on suunniteltu? Missä ympäristössä siitä autom.vaihteistosta ja käsittelyn helppoudesta (ketteryydestä?) tulee se suurin etu? No kaupungissa. Ei, tämä ei tarkoita että skootteri olisi täysin matkailuun soveltumaton, mutta hyvin suuri osa sen kaupunki-eduista muuttuu pitkällä matkalla enempi haitaksi kuin hyödyksi
lookaround_orig.gif
 
2 päällä ja viikon parin reissussa alkaa eittämättä tulla ahdasta, mutta kyllä takalaukku, sivukassit ja laukku jalkatilassa vastaa jo vähän isompaa prätkääkin. Jep, kaupunkiajoonhan nuo skootat enemmän on suunniteltu, mutta ei niillä mikään estä matkustamistakaan. Yksin ajellessa saa kyllä riittämiin kamaa kulkemaan mukana jo takalaukulla. Ja onpa sillä pärjänneet pitempiä reissuja paritkin.
Evossa on muuten 56 litraa omaakin tilaa penkin alla ;) . Tosin tehopakkaamista sen tilan käyttö vaatii jos ei muuta ole. Tuo oma tila oli se suurin syy minulla juuri Evoon päätymisessä.

/dis
 
Näytti Nettimotossa olevan Honda Silver Wing hintaan 6000€ ja ajettu vain 5000km. Luulisin, että tuossa olisi myös tinkimisen varaak etenkin, jos ei tarjoa vaihtoa.
 
Pistänpä minäkin lusikkani tähän soppaan - sen enempää tuosta kakspuolikkaista, mutta kerran olemme etelänreissulla sellaisella ajelleet ympäri saarta, ja havaintoni oli että kyllä se ihan lähiajoon on tarkoitettu, eikä sillä mielellään sitä satasta kauaa viitsi vinguttaa.

Eräs hlö tässä ketjussa kysyi, että miksi maxi-skootteri? Minä voisin kysyä, että miksi ei?

Matkatavaraa mahtuu kyllä mukaan, esim suzukissa ilman mitään laukkuja jo 56 L! Mites moottoripyörässä - 1L? Takalaukkua ja sivulaukkua saa pyörän kylkeen ihan saman määrän kuin moottoripyöräänkin + sitten vielä oma 56L!

Tankillisella ajelee hyvinkin n.250- 300 km, eikä sen pidempää pätkää juuri viitsi kerralla ajellakaan, vaikka isossa suzukissa tuo ajoasento ja matkustusmukavuus erinomainen onkin.

Automaatti vaihteistona on aivan loistava, sekä kaupunkiajossa että mutkateillä, uskaltaisin jopa väittää ylivertaisen mukavaksi ja letkeäksi.
Matkanopeudessa sillä ei Suomen teillä missään olosuhteissa jää matkamotoristeille, sillä pystyy ajamaan säässä kuin säässä reipasta ylinopeutta tarvittaessa.
ABS-jarrut tuovat lisäksi samaa turvallisuutta kuin uusimmissa matkapyörissäkin.

Ehkä se vain on tuota tietämättömyyttä ja kapeanäköisyyttä, kun ei osata katsoa omaa kulkinetta pidemmälle, sillä niin maxeissa, kuin moottoripyörissä löytyy kaikkeen ajoon sopiva ajopeli - tiedän kokemuksesta.
 
Unohdan sen kaks puolikkaan.

Suoraan rahalla en pysty ostamaan, joten mönkkäri menee vaihdossa.

Tänään kävin kyselemässä 400 X8:aa, mutta ainokainen oli myyty eilen...
Vaihtohyvitys ko. Piaggioon olis muutenkin surkea, joten ainakaan tampereella ei siitä synny kauppoja.

Tällä hetkellä kauppaa hierotaan Aprilia scarabeo viissatasesta.
Olis ainakin isopyöräinen..
062802jumpie_prv.gif
 
Hei,

En tiedä miten täällä mainostamiseen suhtaudutaan, mutta R.M. Heinolla näytti olevan Espoossa varsin vähän ajettu 400cc X8 kaupan hyvinkin tuohon budjettiin. Itselläni ei toki tuohon firmaan mitään yhteyttä ole (en ole tainnut koskaan edes liikkeessä käydä).
 
Maxistit kokoontuivat viimekesänä Orivedellä. Olisi ollut monta mallia paikan päällä, joihin tutustua....
Toivottavasti löydät mallin, joka on sopiva sekä tarpeille että kukkarolle. Tuossa Scrabeossa oli huonona puolena se, että penkin alla ei muistaakseni ollut säilytystilaa juurikaan ja jossain testissä sen ajo-ominaisuuksia ei pidettyä kovin hyvinä. Taisi olla joku vanhempi TM. Mutta googlettamalla varmaan löydät sen testin...
 
Ehkä se vain on tuota tietämättömyyttä ja kapeanäköisyyttä, kun ei osata katsoa omaa kulkinetta pidemmälle, sillä niin maxeissa, kuin moottoripyörissä löytyy kaikkeen ajoon sopiva ajopeli - tiedän kokemuksesta.
Omasta kokemuksesta tuo omakin kommenttini tässä(kin) topicissa oli, joten ihan nuin kapeanäköisyydestä ei siis ole kyse. Tosin Burgman 400 vs. 650 jo puhutaankin vähän kuin vertaisi Hondan 600 vs. Gold Wing. Eli kaksi hyvin erilaiseen käyttöön suunnattua peliä on kyseessä
lookaround_orig.gif


sanoi:
Vaihtohyvitys ko. Piaggioon olis muutenkin surkea, joten ainakaan tampereella ei siitä synny kauppoja.
Ja tässä mielessä viimeistään rupeaa tuo maxi-puoli mättämään. Ne ei juurikaan kierrä vaihtomarkkinoilla, liikkeet ei niistä hyvitä kuin nimeksi ja ostajat ovat harvassa. Ehkä ääriesimerkkinä eräs sininen Burgman 650 Pohjois-Suomesta on roikkunut Nettimoton sivuilla jo 3:tta vuotta tms
omg.gif
Aikanaan tuota Burgman 400 kun yritin kaupata, roikkui sekin vuoden myynnissä ja koko aikana vain 2 soittoa. Lopulta se meni vaihdossa liikkeeseen, jossa sielläkin se komisti vaihtofillaririvistöä varsin pitkään. Eli jos vehjeksen jälleenmyynti mitenkään tässä vaiheessa pohdituttaa, on mp huomattavsti helpompi kaupattava, niillä on toimivat jälkimarkkinat ja vaihtohyvityksetkin edes about kohillaan
thumbs-up.gif
 
Vaihtoarvostus on varmaankin yhä pieni, mutta menekkiä tuntuu olevan isoilla skoottereilla. Jopa italiaanoilla... Muutama on maininnut vieneensä skootterin liikkeeseen ja olivat kadonneet parissa viikossa. Toisaalta olen kuullut tarinoita uuden skootan ostaneista, jotka ovat parin viikon jälkeen vieneet ajokkinsa vaihtoon ja ostaneet motskarin. Kertooko tuo enemmän itse ajokeista vai ajajista, sen päättäköön kukin itse.

Silti - olen omani ostanut uutena ja päätin jo hankkiessani, että lasken sen jälleenmyyntiarvoksi nolla. Tuo tietenkin tarkoittaa sitä että ajan sillä pitkään. Tai miten sen nyt ottaa. Vanhoilla Vespoilla tuo tarkoittaisi loppu ajokorttioikeudellista aikaani, mutta enpä usko tuon muovihökötyksen kestävän niin kauaa. Tyytynen siis vielä 8 vuoteen. Jos Evo kestäisi sinne saakka. Kilometreissä kun tuo meinaisi vielä noin 100 000 km eli lukema olisi tuolloin noin 120 000 km. Viisaammat kyllä veikkaavat tuon kestävän - ainakin koneen osalta, mutta aika näyttää. Siihen saakka hoidan huollot ajallaan ja ajelen. Katsotaan mitä kaikkea tulee eteen.

/dis
 
^ Selvää kuin pläkki. Minä en ainakaan ajatellut maxia hankkiessani sen jälleenmyyntiarvoa, vaan lähinnä sitä, että se vastaa mitä parhaimmin omaa liikkumistarvettani ja niitä ominaisuuksia, joilta kulkineeseen tarvitsen eli ykkösenä automaattinen vaihteisto ja helppohoitoinen tekniikka. En ole varma, kykenisinkö edes autom. mp:ää ajamaan, se täytyisi varmaankin käydä katsastamassa. Lähinnä voisin ajatella Aprilia Manaa.
 
Tämä nyt on vaan mun mielipide, mutta myy se mönkkäri alta pois ja katsasta tuo Trinityn mainitsema Honda. Toisella palstalla kertoilleet jopa 200 tkm ajetuista SilverWingeistä (avaamattomalla moottorilla), joten eiköhän sen kone kestä.
 
Tämä nyt on vaan mun mielipide, mutta myy se mönkkäri alta pois ja katsasta tuo Trinityn mainitsema Honda.
Näinhän se paras olisi..
Mitä noita yksityisten myynti-ilmoja seurannu, niin huonosti noi mönkijätkin vaihtaa omistajaa..

No niin! Nyt tässä keskenkaiken tuli soitto R.M. Heinolta tosta scarabeosta..
omg.gif

En tosiaankaan anna 8tonnin uutta mönkijää + yli tonnin varusteita vaihdossa käytettyyn alle kuuden tuhannen skootteriin..
..Ja maksa vielä tonnin väliä!
033102ass_1_prv.gif


Eli tartutaan "elokuun" neuvoon ja toivotaan että mönkijä on myyty ennen elokuuta.
Laitan hinnan kohdilleen ja jään odotteleen koska alkaa nyppiin.
Katsotaan sen jälkeen tarjonta uudelleen. (sen hondan tahtoo tahtoo..)
 
(sen hondan tahtoo tahtoo..)
Tunnistan juuri heränneen suuren halun saada jonkin maxin.  
biggrin.gif
. Omalla kohdallani koin sen kolmisen vuotta sitten ja herkistelin sen kanssa puolisen vuotta ja sitten toteutin sen mitä halusin: ostaa päräytin Nexuksen.

Vaikka tuo Nettimoton SW on suhteellisen vanha vuosimalli ja tod. näk. Saksan tuontia uskon, että tuo autoliike on hoitanut tuonnin ja sitä ennen tarkistanut esim. kilometrit. 5k tuolla Hondalla on vasta sisäänajo ja edessä päin kymmeniätuhansia luotettavia kilometrejä. Soita pois ja kysy, mitä maksaa suora kauppa. Mönkkäri myyntiin ja tiputat hiukan hintaa, kyllä se kaupan menee.

Sitten vain tulet näyttämään uutta maxiasi seuraavaan kokoontumiseemme  
wink.gif
!
 
Vaikka tuo Nettimoton SW on suhteellisen vanha vuosimalli ja tod. näk. Saksan tuontia uskon, että tuo autoliike on hoitanut tuonnin ja sitä ennen tarkistanut esim. kilometrit. 5k tuolla Hondalla on vasta sisäänajo ja edessä päin kymmeniätuhansia luotettavia kilometrejä. Soita pois ja kysy, mitä maksaa suora kauppa. Mönkkäri myyntiin ja tiputat hiukan hintaa, kyllä se kaupan menee.

Sitten vain tulet näyttämään uutta maxiasi seuraavaan kokoontumiseemme  
wink.gif
!
Juu, taatusti tulen näyttämään..

Hondan kilometrien suhteen olen kyllä epäileväinen. Mittarilukema on varmasti sen 5000, mutta eipä myyjäkään mainosta että "ajettu" 5000.. Oli mitä oli, hieno peli kuitenkin.

Mönkkärin laitoin jo tyrkylle.
 
Itse olen hankkiutumassa omasta Nexus 500:sta eroon. Kannattaa tsekata Nettimotosta.
 
Hommasin vuosi sitten ensimmäisen kaks pyöräisen, Kymcon 200cc Peoplen.. Ei mennyt kauankaan kun peli vaihtui matkaenduroon. Sekin sai väistyä koska vanha suola alkoi janottamaan, joten oli ostettava tieliikennemönkijä...
lookaround_orig.gif


Sillä kuitenkaan ei aja mielellään matka-ajoa, bensaakin palaa 9l sadalla, joten skootteria se on ny vaan alettava katseleen.

Vaimo tahtoo rauhalliseen kyytiin, joten reitit valitaan sen mukaan. Lähinnä sellaisia sunnuntaiajeluita emännän kanssa.
Olisi pari vaihtoehtoa: Yamaha X-Max 250, Piaggio X8 250
Riittääkö noissa potkua 100km/h vauhtiin, kaks päällä?
Tahtoo huolettomia kilometrejä mahdollisimman paljon! Mikä muu hyvän maineen omaava, alle 7000 euroa maksava ja kahdelle sopiva skootteri vois tulla kyseeseen? Taitaa isompikuutioiset mennä liian kalliiksi..
Ihan mielenkiinnosta: Mikä rajasi Xcitingin pois ?

Edellinen skodesi kun oli samaa merkkiä. Ennen Kymcoa minulla oli 3 Yamahaa, ja huolettomuudessa en eroa ole havainnut.
 
Back
Ylös