taka-rengas?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pinni

New member
Pitäis vaihtaa taka gummi, ja mietin että mikä alle???
Ite oon nois asiois (vielä) ihan pihalla
nixweiss.gif
....
biggrin.gif


Tulee ajeltu kaupungilla ja niitä mutkiakin,.. ei nyt Rossi tyyliin, mut yritystä on  
tounge.gif
sport05.gif
.. mut oikeesti vaan "perus"ajoa lähinnä...

Onks jollain jotain mitä suosittelis?? tai/ja mikä iteltä alta löytyy???
 
Michelin pilot power 2ct. Ei voi muuta kuin kehua. Pärjää kadulla ja radallakin, ainaki mun vauhtia. Kulutuskestävyyskin kohtuu luokkaa sportti renkaaksi. Toinen setti alla. Edellinen takarengas kesti ~4000km.
 
Ei Pilot Road 2 huonokaan ole. Ja kestää varmaanki tuplat mitä Poweri, ellei enemmänki. Pitoakin pitäis olla ihan tarpeeksi monipuoliseen kurvailuun.
 
Power 2ct on kyllä jo huippu rengas kaikkeen kurvailuun ja toki hintakiin on enempi. Itse tilasin ko. renkaat Saksasta noin 100€ halvemmalla vs. Suomen hinnat.
Pilot Roadeillakin varmasti silti pärjäilee...

R6:n ilmeisesti myös suositellaan kuitenkin super sport -luokan kumeja?
 
Pilot roadissa (kakkosesta kokemusta, mutta varmasti kolmosessakin) on niin paljon pitoa että aika HC kuski saa (kadulla) olla että renkaan pidon takia pitää vauhtia laskea.
Aloittelijalle piisaa pidot radallakin..

Mutta noissa pehmeimmissä kumeissa (pilot power) voi olla renkaan profiili ketterämpi mutkakurvailuun
 
Pilot Power 2ct:lle äänet täältä. On vaan suht kallis ja ei ihan joka puljussa edes ole. Mutta uskomattoman hyvä kumi. (itsellä tosin juuri em. syistä ei tällä hetkellä alla pyöri)
 
R6:n ilmeisesti myös suositellaan kuitenkin super sport -luokan kumeja?
Niinpä. Välillä ihmetyttää kun porukka hankkii kyykyn ja sitten pitäisi nuukana rengastaa se jollain miljoonan kestävillä touring-kumeilla, jonka profiilikin on huono sporttisempaan ajoon. Menee vaan ne kyykyn hyvät ajo-ominaisuudet pilalle ja kohta on turvallaan jos radalle menee.

Asianmukainen rengastus vaan ketjun aloittajalle niin pääsee kunnolla nauttimaan R6:sta. Jos Micheliniä haluaa niin Pilot Power 2ct tai joku ylemmällä "ravintoketjussa" oleva. Muita esim. Dunlop Sportsmart, Pirelli Diablo Rosso Corsa, Metzeler M5/M3...
 
kuinkahan monella on mopo hiukan "yläkanttiin" valittu omiin taitoihin nähden?

En nää pointtia hommata "ratakumeja", jos ei osaa muutenkaan ajaa/ottaa moposta kaikkea irti..

IMO tyhmää maksaa 2-3 kertaa enemmän kumeista, jos ei niitä osaa hyödyntää (laskettu kumit samanhintaisiksi, mutta esim. pilot road 2/3 kolminkertainen kestävyys)
 
Mikä rengas sulla on edessä? Jos oot siihen ollu tyytyväinen niin osta samaa taaksekin.

Heitetään vielä lisäehdotuksena Continental Sport Attack, varmaan riittää tuohon käyttöön ja takarenkaan saa ainakin rodamotolta satasella.
 
Mulla on käsitys että nää "ratakumit" pitää kylmänä huonommin kuin vähemmän racemallit, esim PR2/3 ?
Biken lehdessäkin kehuttiin pr2:n pitoa kylmänä.
Siinä vaiheessa kun kumi on ajettu kuumaksi niin melkosta "taitoa" vaatii että sellaisen saa lipsumaan.

Jos rengas saadaan lipsumaan niin yleensä se tapahtuu sateella tai rengas kylmänä.
IMHO monet ostavat liikaa radalle suunnattuja renkaita snägärin kiertoon
 
R6:n ilmeisesti myös suositellaan kuitenkin super sport -luokan kumeja?
Niinpä. Välillä ihmetyttää kun porukka hankkii kyykyn ja sitten pitäisi nuukana rengastaa se jollain miljoonan kestävillä touring-kumeilla, jonka profiilikin on huono sporttisempaan ajoon. Menee vaan ne kyykyn hyvät ajo-ominaisuudet pilalle ja kohta on turvallaan jos radalle menee.

Asianmukainen rengastus vaan ketjun aloittajalle niin pääsee kunnolla nauttimaan R6:sta. Jos Micheliniä haluaa niin Pilot Power 2ct tai joku ylemmällä "ravintoketjussa" oleva. Muita esim. Dunlop Sportsmart, Pirelli Diablo Rosso Corsa, Metzeler M5/M3...
Tässä on yksi mielipide. Toinen voi olla se, että eikö kyykkyä voi hommata, vaikkei radalla koskaan kävisi ja katuajokin on perusajoa nopeusrajoituksia noudattaen? Joku voi ostaa kyykyn ulkonäön ym. mieltymysten takia. Normaalissa ajossa mihinkään ratakumeihin ei välttämättä enää olekaan tarvetta.
 
Miekin annan ääneni Pilot road kakkoselle. Pirellin Angel st on myös hyvä. Pidossa en noiden välillä eroa huomannu vaikka kummallakin kävin radalla. Pirelli näytti silmämääräisesti profiililtaan vähän urhelullisemmalta mutten ajon perusteella kyl osaa sanoa oliko herkempi kääntymään.

Eteen voi sit laittaa jonkun sporttisemman renkaan (vaikka dunlopin sportsmart) kun etunen kuiteskin kestää paremmin.
 
Jos Micheliniä haluaa niin Pilot Power 2ct tai joku ylemmällä "ravintoketjussa" oleva. Muita esim. Dunlop Sportsmart, Pirelli Diablo Rosso Corsa, Metzeler M5/M3...
Jos ei käy radalla tai ajelee korkeintaan keskiryhmän hitaamman puoliskon vauhtia, ei juurikaan kannata panostaa Pilot Power 2CT:tä "parempaan" (=kisaisempaan) renkaaseen, koska ratarenkaissa pito on kylmänä jotain onnettoman ja olemattoman välimaastosta. Katurenkaista oma suosikki on juurikin Pilot Power loistavan pidon (myös märällä ja kylmänä) ja hyvän kulutuskestävyyden (takanen ~9tkm) takia. Nykyisin tosin tulee liukasteltua kadullakin ratarenkailla sattuneesta syystä.
 
Tulossa mynethotosta pilot road2.n nyt alla pirelli diablo stara kesti sellaiset 10 tuhatta .Edellinen britgestonen bt14 kesti 3tonnia
omg.gif
omg.gif
 
kuinkahan monella on mopo hiukan "yläkanttiin" valittu omiin taitoihin nähden?

En nää pointtia hommata "ratakumeja", jos ei osaa muutenkaan ajaa/ottaa moposta kaikkea irti..

IMO tyhmää maksaa 2-3 kertaa enemmän kumeista, jos ei niitä osaa hyödyntää (laskettu kumit samanhintaisiksi, mutta esim. pilot road 2/3 kolminkertainen kestävyys)
Sinäkö sen sitten päätät minkä mopon kukin saisi ostaa? Eiköhän sieltä kaupasta saa rahalla just sellasen mopon kuin haluaa, ja jos siihen haluaa pistää hyvät renkaat, sittenhän pistää. Tää koko hommahan on täysin fiilistelyä ja rahan tuhlausta joka tapauksessa, ei ole mitään järkiperusteita. Nyt puhutaan siis muista kuin lämppäreitä vaativista ratarenkaista.

Jos "oikeus" omistaa jokin pyörä pitäisi lunastaa viemällä sitä rajalla, meillä olisi täällä kaikilla 125cc nelarit polkupyörän renkailla. Oikeesti, nykyisen 600cc sporttipyörän voi kisakuski ottaa kaupan lattialta ja viedä sitä radalla sellaista kyytiä joka on 99%:lle jengistä ikuisesti ulottumattomissa, ja tonniset on täysin avaruusaluksia. Sporttipyörät on kevyitä, ketteriä, erittäin hyvin jarruttavia ja hyvännäköisiä, joten annetaan kaikkien ajaa sillä millä tahtoo jookosta? Sillä ketterällä pyörällä ja sopivilla sporttirenkailla voi sitä paitsi tulla se ratkaiseva ero johonkin elintärkeään väistöön, jarrutukseen tai kirraavaan mutkaan vs joku ylipainoinen ER-5 halvoilla renkailla.
 
No totaha kiivi3 just sano et kaikki saa ja ostaakin millasia laitteita tahansa. Jos niillä ajetaan tikkarinopeuksia kauppaan ja töihin niin tuskinpa kannattaa sijoittaa tuntuvasti kalliimpaan ratarenkaaseen jos ajotavan puolesta pärjäisi vähemmälläkin?

Luetun ymmärtäminenhän se.
 
Öööh, mitä järkeä on tuhota hyvän sporttipyörän ajettavuutta jollain touringrenkailla? Vähän kuin joku laittaisi Ferrariinsa pinnoitetut uusiorenkaat, pääseehän niilläkin eteenpäin. Hyvät sporttirenkaat lisäävät ajettavuuden lisäksi luottoa pyörään ja jos/kun mutka tai este tulee silmille, voi pyörää kallistaa kunnolla eikä tarvi miettiä pitääkö rengas.
 
No totaha kiivi3 just sano et kaikki saa ja ostaakin millasia laitteita tahansa. Jos niillä ajetaan tikkarinopeuksia kauppaan ja töihin niin tuskinpa kannattaa sijoittaa tuntuvasti kalliimpaan ratarenkaaseen jos ajotavan puolesta pärjäisi vähemmälläkin?

Luetun ymmärtäminenhän se.
Kiivin tekstistä:

"kuinkahan monella on mopo hiukan "yläkanttiin" valittu omiin taitoihin nähden?"

"En nää pointtia hommata "ratakumeja", jos ei osaa muutenkaan ajaa/ottaa moposta kaikkea irti..

Ekassa lauseessa puhutaan vain pyöristä, ja tokassakin esitetään asia ajotaidon kautta. Saman asian olisi voinut ilmaista ilman tuota kikkelinmittailumentaliteettia siitä, kenen taito riittää mihinkin. En näe viestissä viittausta siihen että Kiivin mielestä jokainen saisi ostaa mitä haluaa, päinvastoin. Luetun ymmärtämistä Sinullekin vain.
 
Back
Ylös