• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Takahaarukan kiristys?

ysi-ärrä

New member
Oisko kellään antaa hyvää neuvoa tai kertoa mikä mättää tässä mun hommassa.
Eli oon kasaamassa ysiä taas kuosiinsa ja heti tuli ongelma
veryangry.gif

Mitä mä oon tehny väärin koska kun laitan eka sen pääakselin rungon ja takahaarukan väliin niinku sen pitää olla ja sitte kiristän sen pääakselin kiinni siihen neliön malliseen holkkimutteriin 20nm voimalla. silloin vielä takahaarukka keinuu normaalisti.
Mutta kun sitte laitan sen vasta mutterin paikoilleen ja kiristän sen 110nm momenttiin niin haarukka jämahtää ihan kokonaan eikä liiku enään mihinkään.
veryangry.gif

Sitte pitäs vielä laittaa sille puolen johon tuli se noliöholkkimutteri 20nm kiristyksellä kiinni ,niin sellanen tähti tai mikä se nyt onkaan hammasrattaan näköinen iso mutteri joka kiristetään 98nm momenttiin.
Niiiin, sellanen kyssäri että "keskittääkö"tuo "tähti"mutteri tuon takahaarukan oikiaan kohtaa jolloin takahaarukka keinuu oikein , vai pitääkö nuo vastakkaiset mutterit kiristää yhtäaikaa.Vai mikä mulla on pielessä.

Yrittää nyt sitte ottaa selvää mitä toinen selitää
sad_orig.gif

Jos joku on irroittanu tuon takahaarukan ja laittanu sen takas, niin onko sinä jotain poppakonsteja. Kertokaa tai ottakaa yhteyttä. 040-7355518

kiitos.

ps. ai niin mun mopo on zx9r -99

En lähe neuvomaan, kun en ole nähnyt kyseistä tapausta, MUTTA kehottaisin lataamaan täydellisen huoltokirjan ja kattomaan sieltä kuinka homma hoituu. Siihen ei mene kauaa aikaa...

On heynes tai sinnepäin oleva ysin huolto kirja. Ja ei siinä pitäs olla mitään ihmeellistä.
Mut ei keinu.

Varmaanki jo moneen kertaan tarkistanu et kaikki väliin kuuluvat rojut osat on kohillaan ja oikeella paikallaan ja rasvannu sen nipukan kautta paikat yms... Eikai tossa auta ku kokeilla viel kerran. Heinzin manuaalista kattelin kanss, eikä siinä pitäis juuri erehtymisen vaaraa olla.

Joo, kyllä kaikki rojut on sisällä
Kävi tuossa keverikin jo ihmettelemässä tuota ja mietti että oiskohan tuo mun momentti avain ihan kunnossa koska jos sen akselin kirii eka siihen 20nm niin se alkaa jo siinä vaiheessa "laahaamaan" tuo haarukka.Eli jos se menee liian tiukalle niin sitte se jumii kiinni.
Pitää hakea toinen avain ja kokeilla sitä.

Edelleen jos joku on tehnyt tuon homman niin innolla odotan kommentteja ja ohjeita.

Tuo mullakin kävi mielessä että eka tuo akseli ja sitte tuo tähtimutteri ja lopuksi vastamutteri.

Eli lähen nyt kokeileen miten onnistaa uudella momenttiavaimella ja järjestyksellä
thumbs-up.gif

No joo,nyt kun tuli toinen kaveri ja katottiin tuota haarukkaa, niin todettiin että siellä haarukan sisällä oleva holkki ,jossa on molemmissa päissä neulalaakerit niin se on jumissa, ja kun se otettiin pois niin toisenpään neulalaakerit 2kpl oli ihan jumissa ja paskana ja siihen sisäakseliin oli syöpynyt karmeat urat.

Eli nyt pitää hommata tuo uusi sisäholkkiakseli ja nuo neulalaakerit.

Sen takia se haarukka jumi kiinni koska laakerit oli jumissa sieltä sisäholkkiputkesta.

Nyt jostain nuo puuttuvat osat.

Hey, jos sulla on takahaarukka irti, niin pystytkö mittaamaan siitä leveyden etukiinnityksestä, pituuden etukiinnityksestä taka-akselille ja leveyden sisältä taka-akselin kohdalta? Liitteenä kuva vielä selkeyttämään.

Tarve olis sovittaa pidempi haarukka Z750:n ja tollanen ysin haarukka olis kaupan.

ediiiit: Vitun liite.. tulee hetken päästä kuvana..

takahaarukka_mitat.JPG

No niin nyt on holkki ja muut romppeet tulleet japaniasta ja kun äsken laitoin haarukan paikoilleen ja väänsin oikeisiin momentteihin niin hienosti keinuu
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
biggrin.gif

Ja eiku kasaamaan....
sport05.gif

Back