Takalokarin lyhennys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Scott
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Scott

New member
Fazer 1000:n muuten niin nättiä perää pilaa pitkä, musta takalokari. Ajattelin, että perää saisi helposti nätimmän näköiseksi yksinkertaisesti sahaamalla esim. rautasahalla lokaria lyhemmäksi. Lokaria jäisi siis jäljelle sen verran että se tukisi rekkaria. Myös vilkut, jotka ovat kiinni lokarissa jäisivät ennalleen.

Onko kukaan kokeillut menetelmää Fazeriin tai johonkin toiseen pyörään? Saakko leikkausjäljestä siistin esim. hiekkapaperilla hiomalla?
 
En ole tehnyt, mutta kuulemma siistin saa, kun lämmittää puhaltimella hieman pehmeämmäksi ja leikkaa terävällä veitsellä, esim. mattopuukolla.
 
gsx1400:sen lokasuoja lähti kokonaan pois puusahan avulla männä kesänä
biggrin.gif
Ja ihan hyvä tuli... Ei edes huomaa, että joskus olisi lokasuojaa ollut. Pistä vaan saha heilumaan - hyvä siitä tulee
thumbs-up.gif
 
Omasta Fazerista lähti se lokasuojan pätkä heti ensimmäisenä kiitään just rautasahalla. Pientä viilausta ja leikkausjäljen suoristelua sit keväällä ja onhan se nyt parempi ku se alkuperänen pappalokari... Mut mut, paras tulee sit kun tilaapi undertrayn ja pienet vilkut + soman rekkaritelineen...JOSKUS
tounge.gif
Tähän asti menee tolla rautasaha "modilla"...
 
Puusahalla ensin ja sitten viilalla hieman siistimmäksi ja hyvä tuli. Diversionista nimittäin.
 
Kokeilin verikauhan poistoa ZRX:stä ensin rautasahalla, mutta se oli kyllä melekosta nysväämistä... Sitten otinkin rajummat otteet käyttöön ja leikkasin kurakaaren pois laikalla(joku Dremel tai vastaava vois tässä toimia hienosti). Varovainen sai olla, ettei menny samalla ylimääräistäkin, mutta hyvin onnistui! Sulanutta muovia sai kyllä putsata vanteista ja muualtakin!
tounge.gif

Lopputuloksen viimeistelin viilalla ja hiekkapaperilla. Hiekkapaperinkin kanssa saa olla varovainen ettei hio näkyviin jääviä mustia muoviosia harmaaksi....
 
Cebarissa on satulanlukko ärsyttävästi tossa lärpyttimessä kiinni, niin oliskohan vaikee homma siirtää se johonkin uuteen paikkaan? Ajattelin kysästä jos joku olis tehny tollasen operaation ennen kun rupeen leikkeleen sitä...

Kuva persuksesta (siis pyörän)
 
Tein kokonaan uuden tailin/akkukotelon, mut toi lukko on helppo integroida uuteen kohtaan (sen kun vaan poraa reiän sitä varten ja ottaa huomioon vaijerin pituuden vajaa 15cm).

Kuva pyrstöstä
 
Omasta Fazerista lähti se lokasuojan pätkä heti ensimmäisenä kiitään just rautasahalla. Pientä viilausta ja leikkausjäljen suoristelua sit keväällä ja onhan se nyt parempi ku se alkuperänen pappalokari... Mut mut, paras tulee sit kun tilaapi undertrayn ja pienet vilkut + soman rekkaritelineen...JOSKUS  
tounge.gif
Tähän asti menee tolla rautasaha "modilla"...
Mistä kohtaa katkaisit lokarin? Rekkarin alapuolelta vai sillei, ettei sitä lokaria jää näkymään lainkaan rekkarin alle?

Se lokarihan kaartuu sivuille päin. Onko mitään kikkoja millä lokarin molemmat sivut saa leikattua samanmuotoisiksi? Vai pitääkö/kannattaako leikata sivutkin kokonaan pois?
 
Ja minäpäs otin Leathermanin sahalaitaterällä. Ja siistin sitten vähän santapaperilla. Hyvä tuli. Kannattaa vetää ensin tussilla linjat mistä pistää poikki.

Tyyli on vapaa!
thumbs-up.gif
 
Sahasin tuon lokasuojan ihan takakatteen juurta myöten eli siitä ei jäänyt käytännössä mitään jäljelle. Kate irti ja saha heilumaan... Minivilkuille löytyi paikka suoraan lokasuojan jämän/istuimen alla olevan säilytystilan alakulmasta... Hmm voiko tuota vaikeammin enää sanoa  
biggrin.gif
Ja kilvelle taivutin telineen alumiinin palasta.
 
Omasta Fazerista lähti se lokasuojan pätkä heti ensimmäisenä kiitään just rautasahalla. Pientä viilausta ja leikkausjäljen suoristelua sit keväällä ja onhan se nyt parempi ku se alkuperänen pappalokari... Mut mut, paras tulee sit kun tilaapi undertrayn ja pienet vilkut + soman rekkaritelineen...JOSKUS  
tounge.gif
Tähän asti menee tolla rautasaha "modilla"...
Mistä kohtaa katkaisit lokarin? Rekkarin alapuolelta vai sillei, ettei sitä lokaria jää näkymään lainkaan rekkarin alle?

Se lokarihan kaartuu sivuille päin. Onko mitään kikkoja millä lokarin molemmat sivut saa leikattua samanmuotoisiksi? Vai pitääkö/kannattaako leikata sivutkin kokonaan pois?
Pätkäsin poikki niin ylhäältä ku uskalsin, eli about rekkarin puolesta välistä suunnilleen. Pakkohan sinne oli jotain muovia jättää että saa ite rekkarin pysymään vielä paikallaan.
wink.gif
Mut ei näy "lokaria" yhtään rekkarin alapuolelta siis... Silmämääräsesti mä sen leikkasin ja viilailin pikkuhiljaa paremmaksi. Jätin ne sivulle kaartuvat osat paikalleen, sillä nehän jäykistää samalla hyvin sitä pientä lärpäkettä mikä lokarista jäi jäljelle...
 
No sahailijat, mites rapa roiskui selkään lokarin lyhennyksen jälkeen? Mun Fasu on ainakin normaalina just hyvä, rapa ei roisku selkään, toisin kuten eräällä Z-750 kuskilla. Kummankaan lokaria ei ole muutettu.

Tuon ulkonäköpointin ymmärrän täysin, siksi kyselenkin oliko mitään vaikutusta mihinkään.
 
Ei roisku omaan selkään rapa. Johtuneeko Fasun pitkähköstä peräosastosta?!? Kyytiläisen ahteriin roiskuu rapaa hiukan jos oikeen kunnolla kylvetään, mut ei pahasti sinnekkään... Eli nou hätä. Takana tulijoitten silmille kylläkin lentänee kaaressa.  
tounge.gif
 
Itse vedin ensiapuna fasun saavuttua kotiin ensimmäisenä päivänä rautasahalla noin rekkarin puolivälistä. Maalarinteipillä vedin ensin "viivat" mistä kohtaa näyttäisi hyvältä ja sitten annoin sahan laulaa! Siisti tuli. Mutta muutaman kuukauden jälkeen sain sitten hommattua kunnon ermaxin undertrayn ja vasta sittenhän siitä komea tuli.

Paskanroiskumista selkään en havainnut koskaan! Enkä olisi välittänyt vaikka olisin havainnutkin... first things first eli ulkonäköasiat ajaa käytännöllisyyden edelle
biggrin.gif
.
 
Rapa roiskui mulla ennestäänkin niin, että sotki takalaukun ja telineen joten ihan sama... selkään asti ei kura ole päässyt kun toi "ankanpyrstö" tulee kuitenkin niin pitkälle.

kuva
 
Back
Ylös