Takapään huoltopukki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jiipee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jiipee

New member
Mistäs tollasia kannattais tiedustella. Kun ei oo tuota keskiseisontatukea mopossa, ni ketjujen rasvaus ym. huoltotyöt onnistuis paljon helpommin. Vai onko jotain muita vinkkejä ketjujen rasvaukseen...

Käyppäs kysymässä Nummelan Motovelhoilta. Itte ostin semmosen halvimman mitä Louisin katalookista löytyi ja maksoi 20e. Ei paha.

Stormi myy myös, mutta muistaakseni hinta oli jotain
80€ luokkaa.

Lousilta löytyy LiftStick joka nostaa mopon swingistä sivuseisonta tuen varaan......
Loistava keksintö, oon käyttäny koko kevään, hinta oli n.25eur
Siis tällä onnistuu ketjujen rasvaus, isommat rempat vaatii isommat tsydeemit.

Louisilta (Motovelhojen kautta) tuli hankittua huoltopukki ja on muuten todella jämäkkä. Itse en siihen halvimpaan 20e:n systeemiin lähtenyt vaan päätin satsata 40e tuohon ja valinta kannatti - vipuvartta on riittävästi että jopa emäntä saa mopon heilautettua ylös ja kuten mainittu niin tukevuutta löytyy. Tuohon saa lisävarusteena palikat millä pukki soveltuu myös etupään nostoon.

Tuote on Louisilla koodilla 10003368, pdf esite siitä löytyy: - Klik -

Suosittelen.

Lousilta löytyy LiftStick joka nostaa mopon swingistä sivuseisonta tuen varaan......
Loistava keksintö, oon käyttäny koko kevään, hinta oli n.25eur
Siis tällä onnistuu ketjujen rasvaus, isommat rempat vaatii isommat tsydeemit.
Mä duunasin samalaisen parista sisäkkäin menevästi putkenpätkästä . Se mahtuu mukavasti vielä penkin allekin. Rasvaus on tällä aika helppoa.
smile_org.gif

Minä olen myös harkinnut takapään huoltopukin hankkimista lähinnä ketjunrasvaustarkoitukseen. Kertokaapas tyhmälle että pystyykö yksin nostamaan pyörän sivuseisontatuelta pukille ja takaisin vai tarvitaanko joku pitämään pyörää suorassa noston ja laskun ajan? Onko pukin käyttö tekniikkalaji vai onnistuuko tumpeloltakin?

Jassu, kauanko kesti tilauksen tekemisestä huoltopukin saapumiseen?

Kertokaapas tyhmälle että pystyykö yksin nostamaan pyörän sivuseisontatuelta pukille ja takaisin vai tarvitaanko joku pitämään pyörää suorassa noston ja laskun ajan?
Mä en pysty ainakaan itse tuohon, toisen ihmisen apua tarvihtee.

sanoi:
Onko pukin käyttö tekniikkalaji vai onnistuuko tumpeloltakin?
Riippuu varmaan pukistakin hieman, mitä pidempi vipuvarsi sitä vähemmän tarvitsee voimaa käyttää. Mä en ollu koskaan aiemmin pyörää pukille nostanut ja ihan hyvin meni suoraan sekä multa että emännältä.
sanoi:
Jassu, kauanko kesti tilauksen tekemisestä huoltopukin saapumiseen?
Reilu viikko...

Kyllä sen itsekin siihen pukille saa. Ainakin multa se onnistuu, tosin kyseessä ei ole lousin pukki vaan omatekoinen. Toisella kädellä kiinni stongasta ja toisella olen pitänyt kiinni kyytiläisen kauhukahvasta, siitä vaan painaa oikealla jallalla pyörän pukille.

biggrin.gif
Joku tuolla huolti pukista kyseli jotta saako sen yksin alle laitettua jotta pääsee rasvaamaan kettarit kunnolla... noo mietin hetken ja tein halli/pullo tunkin päähän sellaisen "T" kappaleen jolla saa ainakin mopon ilmaan,ihan pelistä kiinni pitämättä........
062802moto_prv.gif
buttrock.gif
buttrock.gif

Tuosta Louisin halvasta noin 20€:n pukista sen verran, että te kenellä sellainen on käytössä, niin kuinka helppoa on pyörä nostaa pukille, kun tuo vipuvarsi on hieman lyhyt ja kun pyörä on siinä päällä, niin onko se tukeva ?

Kävin tänään tuollaista halpaa pukkia jo hipelöimässä ja melkein ostinkin, mutta ajattelin vielä kysellä täältä ja vaihtoehtona on tässäkin jutussa aikaisemmin ollut vähän kalliimpi Louisin noin 40€ pukki...

Jos kunnon pukin haluat ostaa niin bikeliftin pukit on parhaimpia imo, ne eio mitään letkua ja sotanorsutkin nousee sillä kevyesti, kokeiltu on.

Kävin tänään tuollaista halpaa pukkia jo hipelöimässä ja melkein ostinkin, mutta ajattelin vielä kysellä täältä ja vaihtoehtona on tässäkin jutussa aikaisemmin ollut vähän kalliimpi Louisin noin 40€ pukki...
Tässä harrastuksessa tuo 20e ero ei tunnu missään - osta suoraan siis tuo kalliimpi 40e:n pukki
smile_org.gif

Tässä harrastuksessa tuo 20e ero ei tunnu missään - osta suoraan siis tuo kalliimpi 40e:n pukki
smile_org.gif
Tuo on kyllä aivan totta, tuo 20€ erotus on kyllä pienempi, kuin kärpäsen p**ka itämeressä verrattuna siihen, mitä on tullut mopoiluun viime aikoina sijoitettua  
wink.gif
!

Laitanpa siis tilaukseen tuon paremman pukin...

Back