Takarenkaan kantin poisto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rubbo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rubbo

New member
Tuttuun tapaan takarengas tuppaa kulumaan eniten keskeltä, ja mutkiin taitto aiheuttaa jo pientä venkoilua renkaan kallistuessa kantin yli.

Eli onko mahdollista, että muokkaisi rengasta siten, että hioisi/raspaisi tuon syntyneen kantin pois?

Pyörä takapukilla ylös, rengas pyöriin tyhjäkäynnilla (tai kaveri pitämään kaasua?) ja jollain raspilla tms. tasottaisi kantin pois.

Tyhmää? Säästöä nyt ei kauheita synny, ehkäpä muuan tuhat km lisää ikää renkaalle.

Mutta löytyykö periaatteessa estettä?
 
Ratapäivä ja reilulla kaasulla avauksia mutkista? Huomattavasti hauskempaa kuin raspeilla leikkiminen..
 
Otahan pienet burnikset vaikkapa märällä asfaltilla, jos ahdistaa sudittaa kuivalla. Kallistele pyörää ja pidä aina hetki mahdollisimman vinossa ja heilauta nopeasti keskikohdan yli, ettei siitä kulu turhaan. Tarkista tulos välillä. Asfaltin laatu on syytä olla suht sileää ja suoraa.

Tuossa raspitouhussa lienee suuremmat riskit.
 
Katselinkin tuossa aiemmin noita .orgin ratapäiviä, eivät vain osu kohdalleen omien aikataulujen kanssa. Kova polte radalle on kyllä!

Kokeillaas tuota kuminpoltto-osastoa enshätään, kiitos neuvoista.
 
Otahan pienet burnikset vaikkapa märällä asfaltilla, jos ahdistaa sudittaa kuivalla. Kallistele pyörää ja pidä aina hetki mahdollisimman vinossa ja heilauta nopeasti keskikohdan yli, ettei siitä kulu turhaan.
KUMINPOLTTO ON LAITONTA ja rikollista!!!!!  
tounge.gif
 
Jos ei ole mahdollisuutta käydä radalla säännöllisesti ja haluaa silti pitää kortin hallussaan, ei tuohon vaivaan ole olemassa ratkaisua..
biggrin.gif
 
No voi hitto. Nyt musta taitaa tulla kriminaali. Ja menin vielä näin julkisesti ja etukäteen tunnustamaan rikolliset aikeeni.
 
Otahan pienet burnikset vaikkapa märällä asfaltilla, jos ahdistaa sudittaa kuivalla. Kallistele pyörää ja pidä aina hetki mahdollisimman vinossa ja heilauta nopeasti keskikohdan yli, ettei siitä kulu turhaan. Tarkista tulos välillä. Asfaltin laatu on syytä olla suht sileää ja suoraa.

Tuossa raspitouhussa lienee suuremmat riskit.
Tällä konstilla olen itsenyt pari rengasta pyöristänyt ja hyvät on tullut. Tuppaa itsellä kuluu renkaat kyljestä ja keskeltä loppuun, siihen väliin jää sitten ilkeä patti joka lähtee hyvin savuna pois...
062802moto_prv.gif
 
Otahan pienet burnikset vaikkapa märällä asfaltilla, jos ahdistaa sudittaa kuivalla. Kallistele pyörää ja pidä aina hetki mahdollisimman vinossa ja heilauta nopeasti keskikohdan yli, ettei siitä kulu turhaan.
KUMINPOLTTO ON LAITONTA ja rikollista!!!!!  
tounge.gif
"Takapyörän kytkentä liukupyörintään!"  
mad.gif
biggrin.gif
Onneksi täällä ei ole puhetta etupyörän kytkemisestä ilmaan.
Sitten tämä olis hyvinhyvin paheksuttavaa toimintaa!
 
Lankkuun tekee sopivan loven. pyörä vaikka eturengas seinää vasten ja lankku sopivaan kohti maahan kiinni ja sitten kierroksia.
Ja taas maailma pelastuu
 
Back
Ylös