• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Takuu huolloissa käynti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gsx1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei tarvitse takuun takia käyttää enää merkkihuollossa. Eu säännöt sanoo näin.

Tietenkin merkkihuollossa homma hoituu helpommin, eli osat hyllyssä + laitteet ruiskupoksin tarkastamiseen ym.

Itsellä huoltokirjan mukaan esim. ensimmäisen huollon voi tehdä itse( öljyn+suodatimen vaihto ja tarkastukset).

Käytän merkkihuollossa kaiken muun paitsi "väliöljynvaihdot". Takuun voimassaolon edellytyksenähän se ei voi olla, jos kohta oman mielenrauhan kuitenkin.

eli onkos niin että mun tuplaxx:ää ei tarvitse viedä merkkihuoltoon öljynvaihtoon kun mittarissa on 6000 km..jotta takuu ei raukea.....

Käytin just takuuhuollossa kotiloni, merkkiliikkeessä hinta 240€, kilpailijalla 132€. Arvatkaas, kumman valitsin?  
biggrin.gif

Ei tarvitse takuun takia käyttää enää merkkihuollossa. Eu säännöt sanoo näin.

Tietenkin merkkihuollossa homma hoituu helpommin, eli osat hyllyssä + laitteet ruiskupoksin tarkastamiseen ym.

Itsellä huoltokirjan mukaan esim. ensimmäisen huollon voi tehdä itse( öljyn+suodatimen vaihto ja tarkastukset).
Samat osat niillä hyllyissä on kuin muillakin, eli ei öljyjä ja putsareita sekä jarrupaloja kummempia.

Itse kun kävin vastaavaa keskustelua Sumekon huoltopäällikön kans kun olin buellia ostamassa ja sanoi seuraavaa kun ei ole huoltoliikettä lähelläkään:

"Pyörän voit huoltaa itse kun vain tilaat oikeanlaiset osat ja öljyt merkkiliikkestä tai sitten tilaat osat ja huollatat jossain huolto liikkessä."

Eli hänelle se oli aivan sama kuinka sen tekee. Ainut merkkiliikkeesä pakottava käynti hänen mielestä oli takuuhuoltoja koskevat korjaukset.

Samat osat niillä hyllyissä on kuin muillakin, eli ei öljyjä ja putsareita sekä jarrupaloja kummempia.
Ja jokainen liike pitää kaikkien merkkien ja mallien osat varastossa?

Jos liike huoltaa jotain merkkiä sillä on myös siihen vara-osia varastossa. Erikoisemma osat ja työkalut (esim.venttiilinsäätöön) on aika kalliita pitää tyhjän panttina.
Ainakin kannattaa varmistaa että huoltopaikka hommaa tarvittavat osat valmiiksi hylyyn.

Aika vähiin jää säästöt jos kerran vuodessa tehtävän "öljynvaihdon" tekee ite ja "säästää" n.80e eli työnosuuden, ja jää paitsi huoltoleimaa,vaikka itsekin aina ajatellu pitäväni tätä pyörää lopun ikäni,niin aina muutamanvuoden välein se vaihtokuume nousee ja silloin ei tartte selitellä huolloista mitään ja ei se vaihtohyvityskään siitä ainaskaan laske,ja jos yksityiselle myy niin kait se ainaskin
jotain kertoo pyörän pidosta,ettei oo vaan käytetty kaikessa halvinta mahdollista konstia.

Aika vähiin jää säästöt jos kerran vuodessa tehtävän "öljynvaihdon" tekee ite ja "säästää" n.80e eli työnosuuden, ja jää paitsi huoltoleimaa,vaikka itsekin aina ajatellu pitäväni tätä pyörää lopun ikäni,niin aina muutamanvuoden välein se vaihtokuume nousee ja silloin ei tartte selitellä huolloista mitään ja ei se vaihtohyvityskään siitä ainaskaan laske,ja jos yksityiselle myy niin kait se ainaskin
jotain kertoo pyörän pidosta,ettei oo vaan käytetty kaikessa halvinta mahdollista konstia.
Missäs mopossa on niin pitkät öljynvaihto välit, että kerran kesässä pitää vain vaihtaa, jos kilsoja tulee n. 20-25tkm/kesä..?
wink.gif
Sorry, pakko öli pistää ku muutama
033102beer_1_prv.gif
takana..
nixweiss.gif

Noh, omasta mittarista kahtelin.. Tosin tänä kesänä vasta vajaa viis tuhatta, mutta selityksenä menköön 7 viikkoinen tytteli.. Ja vielä muutama
033102beer_1_prv.gif
buttrock.gif

36000 km on sopiva vaihtoväli, kyllä se riittää ainakin 14 kaudeksi
tounge.gif

Anteeksi
033102beer_1_prv.gif

6000 km on mulla vaihtoväli, muutama kerta kaudessa siis
062802moto_prv.gif

Ai niin se asia, takuun aikana huollot on enimmäkseen tehty merkkiliikkeessä.

Back