Talveksi Pattayalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hadar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hadar

New member
Olemme emännän kanssa päättääneet ens syksynä lähteä Thaimaan Pattayalle, koko talveksi.
Saapahan ajella läpi talven mopolla kohtuullisissa keleissä, sandaalit jalassa.
Asia on mietitty niin, että kämppä laitetaan vuokralle Tikkurilan keskustasta kalusteineen päivineen.
Löytyykö muuten halukkaita, tarjolla on siisti 74 neliön kolmio saunalla ja lasitetulla parvekkeella.

Aiot siis toteuttaa yhden suurimmista haaveistani. Talveksi pois kylmästä kotosuomesta. Miten tuo kustannuspuoli Pattayalla? Mitä asuminen, ruoka ym. perustarpeet maksaa siellä?

Et muuten satu olemaan ammatiltasi asfalttimies?
tounge.gif

Aiot siis toteuttaa yhden suurimmista haaveistani. Talveksi pois kylmästä kotosuomesta. Miten tuo kustannuspuoli Pattayalla? Mitä asuminen, ruoka ym. perustarpeet maksaa siellä?

Et muuten satu olemaan ammatiltasi asfalttimies?  
tounge.gif
Ens alkuun kuukaudeksi kalustettu kämppä tuolta<a href="http://www.lomalle.com/thaimaa/viewtalay/index.htm" target="_blank"> Jomtien Beach
Pattaya</a> ja sitten etsitään lopullinen mesta tai ollaan koko aika tossa.
Ei hullumpi ajatus mutta olen kuitenkin ATK-alalla.
Eläminen siellä on Suomalaisen mittapuun mukaan tosi edullista.
Esimerkki tulee tärkeimmästä päästä: kalja on 1€:n luokkaa.

Varmaan kaupasta hankittuna näin onkin. Ravintolassa Pattiksen keskustassa hinta on Euron luokkaa.

Olemme emännän kanssa päättääneet ens syksynä lähteä Thaimaan Pattayalle, koko talveksi.
Saapahan ajella läpi talven mopolla kohtuullisissa keleissä, sandaalit jalassa.
Asia on mietitty niin, että kämppä laitetaan vuokralle Tikkurilan keskustasta kalusteineen päivineen.
Löytyykö muuten halukkaita, tarjolla on siisti 74 neliön kolmio saunalla ja lasitetulla parvekkeella.
Moi! Mitenkään asiaa kummastelematta, kysyn uteliaisuuttani miksi juuri Pattayalle...? Paikka ei ole kummoisessakaan arvossa ainakaan meidän siellä paljon oleskelevien mittapuun mukaan. Olen itse ollut Thaimaassa 20 vuotta, välillä asunut pysyvästi muutaman vuoden, sitten vain talvet, nyt n. 2-4 kk vuodessa. Suosittelen Hua Hiniä tai Cha-Amia, jos ei joka päivä huvita juhlia tms...Siellä on turvallisia asuntoja suhteellisen halvalla, kuukausi tai vuosivuokralla..ottele privana yhteyttä niin opastan tarvittaessa enemmän... jokatapauksessa rohkea ja hyvä päätös...!

Pattaya on sinkkumiehen bile paikka. Ei siellä jaksa olla viikkoa pidempää...

Olette kirotun oikeassa, emme vain tiedä parempaa mestaa, -vielä. Onneksi on nämä foorumit, saa tosi hyviä ideoita. Täytyy vain jaksaa poimia jyvät akanoista. Kiitos paroni oivasta vinkistä, puhut täyttä asiaa. Syksyyn on vielä aikaa ja homma elää, päätös on kuitenkin tehty, Suomessa emme ensi talvea tule viettämään.

Jooh itse kanssa tullut 90-luvun loppupuolella asuttua kolme kesää Välimeren alueella ja samaa mieltä Paronin kanssa noin yleensä asumisesta jos menee jonnekin pidemmäksi aikaa asumaan.

Eli ei missään nimessä kämppää sieltä pahimmasta turistialueeesta. Viikko,kaksi ehkä kolmekin siellä menee hampaita narskutellen jo viimeinen viikko mutta jos pitää asua 2-3 kuukautta neonvalojen, diskobassojen ja humalaisten huudon keskellä niin onko se sit sellaista asumista jota haluaa
wink.gif

Pikkaisen turistialueesta etääntyessä asunnot, ruoka ja kaikki perustarvikkeet kaupoissa ovat huomattavasti halvempia ja menokin rauhallisempaa ja "aidompaa"

Aika hyvä idea. Tuon voisi toteuttaa itsekin. Kun saa vuokrattua täällä olevan kämpän täkäläisillä huipputaksoilla, jää vielä safkarahatkin marginaalia yli tuolla aurinkomaassa maksettavan vuokratason.

On duuneja, joissa on ihan helppo järjestää tollainen 4 kuukauden talviloma. Ja jos on paahtanut vuosia yhtä putkea, on työnantajakin usein samaa mieltä siitä, että lepo ja irtiotto vain tekevät hyvää työn raskaan raatajalle. Sitten jaksaa taas uusin voimin jatkaa duunia seuraavat vuodet.

Olisi aika monelle suositeltava tapa.
bowdown.gif
.

Ihan uteliaisuudesta; miten tuollainen reissu onnistuu käytännön järjestelyjen kannalta? Otitko töistä virkavapaata vai peräti loparit koko työpaikasta? Aiotteko elää säästöillä ja vuokratuloilla vai onko varakas long-lost-brotha jättänyt perinnön? Vooih kun pääsis itsekin... mutta hienoa että edes joku pääsee  
buttrock.gif
Olemme yrittäjäpariskunta. Otamme "virkavapaata" ja sysäämme koko vastuun yrityksestä seuraavalle sukupolvelle. Osaavat homman periaatteessa jo nyt paremmin kuin me, vastuuta tulee hiukan lisää, toisaalta myöskin onnistumiset näkyvät suoraan tilinauhassa. Ehkäpä tuo porkkana vetää.
Kyllä tämänkin projektin rahoitus on revitty yrittäjän omasta selkänahasta, pitkistä työpäivistä ja pitkäaikaisesta säästämisestä.

Mistä päin Thaimaahan saa viisumin/oleskeluluvan vähän pitempään lomaan?
Voiko pumaskat hankkia jo ennakkoon Suomesta päin vai vasta perillä, esim. paikallisesta konsulaatista?

Olen itse ollut Thaimaassa 20 vuotta, välillä asunut pysyvästi muutaman vuoden, sitten vain talvet, nyt n. 2-4 kk vuodessa. Suosittelen Hua Hiniä tai Cha-Amia, jos ei joka päivä huvita juhlia tms...Siellä on turvallisia asuntoja suhteellisen halvalla, kuukausi tai vuosivuokralla..ottele privana yhteyttä niin opastan tarvittaessa enemmän... jokatapauksessa rohkea ja hyvä päätös...!
Kokeneelle kysymys: mistä voisin netistä katsastaa Hua Hinin tai Cha-Amin vuokra- asunto/bungalow tarjontaa?
Tuommoinen kk pätkä talvella kyllä kiinnostaisi kovasti.

Voiko pumaskat hankkia jo ennakkoon Suomesta päin vai vasta perillä, esim. paikallisesta konsulaatista?
Muuta en tiedä kuin että Australiaan ainakin saa visan ennakkoon netin kautta eli kai sitten tännekkin  
biggrin.gif
Täällä kaikenlaista infoa liittyen aiheeseen, vaatii ilmeisesti rekkautumisen.

Suomi-Thaimaan konsulaatista saa pitkän viisumin, muistaakseni 1 vuoteen saakka. Pitkään paikalla viihtyvät uusivat viisumejaan käymällä naapurimaassa ja tulemalla takaisin :-), joskus siellä on käynyt vain passi, kera pienen korvauksen :-)

Olen itse ollut Thaimaassa 20 vuotta, välillä asunut pysyvästi muutaman vuoden, sitten vain talvet, nyt n. 2-4 kk vuodessa. Suosittelen Hua Hiniä tai Cha-Amia, jos ei joka päivä huvita juhlia tms...Siellä on turvallisia asuntoja suhteellisen halvalla, kuukausi tai vuosivuokralla..ottele privana yhteyttä niin opastan tarvittaessa enemmän... jokatapauksessa rohkea ja hyvä päätös...!
Kokeneelle kysymys: mistä voisin netistä katsastaa Hua Hinin tai Cha-Amin vuokra- asunto/bungalow tarjontaa?
Tuommoinen kk pätkä talvella kyllä kiinnostaisi kovasti.
Sivuja netissä on varmaan satoja, itse en ole niitä käyttänyt vaan tuttavat ym. kylänmiehet auttaneet, aina on kyllä toiminut. Olen sinne päin lähdössä, joten voin ilmoitella tarkat osoitteet, kunhan pistätte privana meiliosoitteenne..Hinnat pyörii 200€/kk ylöspäin, ja puhun siisteistä asunnoista ilmastoinnilla ym. mukavuuksilla.

Back