Tankki rutussa power commanderin asennuksen jälk.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bikerinna
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

bikerinna

lennän matalalla
Mikä voi aiheuttaa sen, että tankki menee ruttuun?

Asennutin viime vuonna loppukesästä Cebariin power commanderin helsinkiläisessä yrityksessä. Ihmettelin kun bensamittarin led lakkasi toimimasta. Vaikka olisin ajanut tankin kuinka vajaaksi, niin led laski vain yhden palkin. Lisäksi huomasin, että tankin korkki on ikäänkuin "uponnut".
Kun tänään vein mp:n ihmeteltäväksi kyseiseen firmaan, niin havaittiin että tankissa kunnon lommo.
Pyörään ei ole kukaan koskenut (ei edes öljyjä vaihdettu) power commanderin asennuksen jälkeen.

Mistähän voisi johtua moinen tankin rutistuminen?

Ko. putiikissa väittivät, että letkut sun muut oli kaikki kuten pitääkin. Ainoa mihin tämä yritys suostuisi, on tankin oikaisuttaminen "jollakin joka sen suostuu tekemään"
omg.gif


Viisaammaat ja tekniikasta enemmän ymmärtävät, olisko neuvoja/kommentteja ?
 
Mikä voi aiheuttaa sen, että tankki menee ruttuun?

Asennutin viime vuonna loppukesästä Cebariin power commanderin helsinkiläisessä yrityksessä. Ihmettelin kun bensamittarin led lakkasi toimimasta. Vaikka olisin ajanut tankin kuinka vajaaksi, niin led laski vain yhden palkin. Lisäksi huomasin, että tankin korkki on ikäänkuin "uponnut".
En ole viisaampi enkä tekniikastakaan juuri mitään ymmärrä, mutta jos bensamittari lakkasi toimimasta ja korkki "upposi" sillä välillä kun pyörä oli pajalla, niin tiedän kyllä ketä/mitä itse epäilisin syyksi... Tosin hankala näyttää toteen enää.
 
Mikä voi aiheuttaa sen, että tankki menee ruttuun?

Asennutin viime vuonna loppukesästä Cebariin power commanderin helsinkiläisessä yrityksessä. Ihmettelin kun bensamittarin led lakkasi toimimasta. Vaikka olisin ajanut tankin kuinka vajaaksi, niin led laski vain yhden palkin. Lisäksi huomasin, että tankin korkki on ikäänkuin "uponnut".
En ole viisaampi enkä tekniikastakaan juuri mitään ymmärrä, mutta jos bensamittari lakkasi toimimasta ja korkki "upposi" sillä välillä kun pyörä oli pajalla, niin tiedän kyllä ketä/mitä itse epäilisin syyksi... Tosin hankala näyttää toteen enää.
Huomasin nämä oireet siis sen jälkeen kun olin pyörän hakenut pajalta. Kukaan ei ole koskenut tekniikkaan sen jälkeen (jo pelkästään siksi etten osaa) ja kaikki huollot teetän valtuutetussa huoltoliikkeessä.
 
Vaikuttaa siltä, että ilmaletku mennyt tukkoon = ei ole saanut korvaavaa ilmaa, joten mennyt ruttuun .... ??
 
Mistähän voisi johtua moinen tankin rutistuminen?
Mutu:
Jos mä nyt en ihan väärin oo ymmärtäny, niin nykypärrissä (ruiskuvehkeet) on bensatankki aina alipaineinen, ja tankin korkissa on korvausilmaventtiili, joka päästää tankkiin ilmaa silloin kun tankin alipaine kasvaa riittävän suureksi.
Jos toi venttiili on jumissa/ tai sen kanavat tukossa, niin tankin alipaine kasvaa liiaksi, ja tankki voi imeytyy lommolle.

Eli ei sinänsä mitään tekemistä powercommanderin kanssa.
 
Eli ei sinänsä mitään tekemistä powercommanderin kanssa.
Eipä muuta paitsi jos Cebarin korkin hönkäletku menee tankin alla niin Commanderia asennellessa on helppo vetää tuo letku vahingossa lyttyyn.

bikerinnalle: siis huomasit vian loppukesästä heti huollon jälkeen, mutta menit reklamoimaan vasta nyt? Näin maalaisjärjellä ajatellen olet valituksen kanssa raakasti myöhässä. Siitä en sitten tiedä mitä pykälät asiasta sanovat.
 
Eli ei sinänsä mitään tekemistä powercommanderin kanssa.
Eipä muuta paitsi jos Cebarin korkin hönkäletku menee tankin alla niin Commanderia asennellessa on helppo vetää tuo letku vahingossa lyttyyn.

bikerinnalle: siis huomasit vian loppukesästä heti huollon jälkeen, mutta menit reklamoimaan vasta nyt? Näin maalaisjärjellä ajatellen olet valituksen kanssa raakasti myöhässä. Siitä en sitten tiedä mitä pykälät asiasta sanovat.
Samaa mieltä. Commanderia asennettaessa on tankin korvausilmaletku jäänyt johonkin väliin/lyttyyn. Ajaessa bensapumppu kyllä imee tankkiin sellaisen alipaineen että ihan varmasti menee tankki lyttyyn jos ei saa mistään korvausilmaa
sad_orig.gif
Jos minä olisin asiakas niin liike sais korvata aiheuttamansa vahingon ja olla seuraavalla kerralla huolellisempia...
 
Oli nyt syy teknisesti ihan mikä vaan, ja veikkaan että joku edellisistä se voisi olla, niin olisi varmaan hyvä tässä vaiheessa kääntyä kuluttajansuojalautakunnan puoleen. Tuskin kannattaa kauheasti riidellä kyseessä olevan huoltoyrityksen kanssa ennen kuin on selvitetty miten tähän tilanteeseen kuluttajansuojan näkökulmasta vaikuttaa se, että vian huomaamisesta on nyt kulunut sen verran aikaa kun on kulunut.
 
Jep, niin arvelinkin.
Vielä sen verran valaistakoon asiaa, että kun jo viime vuonna kyselin kanssamotoristeilta (en siis missään foorumilla) että miksiköhän bensatankin led ei näytä oikein, niin sain vastauksina, että anturi joka lukee bensan määrää olis hajalla...

Kun ei ole tekniikan ihmelapsi, niin ei voi mistään kaikkea tietää/arvata/ymmärtää
nixweiss.gif
 
Jep, niin arvelinkin.
Vielä sen verran valaistakoon asiaa, että kun jo viime vuonna kyselin kanssamotoristeilta (en siis missään foorumilla) että miksiköhän bensatankin led ei näytä oikein, niin sain vastauksina, että anturi joka lukee bensan määrää olis hajalla...

Kun ei ole tekniikan ihmelapsi, niin ei voi mistään kaikkea tietää/arvata/ymmärtää  
nixweiss.gif
Separeissahan on tosiaan siis LCD-näytöltä hyvinkin moniportaisena näytettävä varatankki. Ainakin äffässä ensin tippui neljä palkkia ja sitten vilkuteltiin jotenkin ja sitten vielä jotenkin. Siinä vaiheessa yleensä tankkasin. En ihmettelisi, että tuo bensan määrää mittaava anturi olisi sekaisin/jumissa sen tankin voimakkaan alipaineen tai puristumisen vuoksi. Ei se ainoa lommo ole välttämättä siinä päällä. En lähtisi ykkösasiana vaihtamaan määräanturia vaan keskittyisin ensin järjestämään sen tankin korvausilmansaannin ja oikaisun.
 
Eli ei sinänsä mitään tekemistä powercommanderin kanssa.
Eipä muuta paitsi jos Cebarin korkin hönkäletku menee tankin alla niin Commanderia asennellessa on helppo vetää tuo letku vahingossa lyttyyn.

bikerinnalle: siis huomasit vian loppukesästä heti huollon jälkeen, mutta menit reklamoimaan vasta nyt? Näin maalaisjärjellä ajatellen olet valituksen kanssa raakasti myöhässä. Siitä en sitten tiedä mitä pykälät asiasta sanovat.
Samaa mieltä. Commanderia asennettaessa on tankin korvausilmaletku jäänyt johonkin väliin/lyttyyn. Ajaessa bensapumppu kyllä imee tankkiin sellaisen alipaineen että ihan varmasti menee tankki lyttyyn jos ei saa mistään korvausilmaa
sad_orig.gif
Jos minä olisin asiakas niin liike sais korvata aiheuttamansa vahingon ja olla seuraavalla kerralla huolellisempia...
Mutu:
Jos mä nyt en ihan väärin oo ymmärtäny, niin se reikä/letku mikä (tulee tankista "läpi"?) on siinä tankkausaukon kauluksen juuressa on ylivuotoletku, eikä korvausilmaletku.
Ja se tankin korkki on tiivistetty vain siihen täyttöaukkoon, ei siihen tankin kuoreen? Ts saa korvausilman (myös) korkin yläosan ja tankin kuoren välistä.
 
Riippuu pyörästä. Toisissa tulee tankista läpi 2 letkua. Ylivuotoviemäri ja korvausilmaletku erikseen.

Cebarista en osaa sanoa juuta enkä jaata, että mitä kautta kyseinen laite hengittelee. Varsinkin kun threadissä ei ole taidettu mainita vuosimallia.
 
Kaksi letkua siinä näkyi olevan.

Kävin ajelemassa sen jälkeen kun tankki oli otettu irti ja laitettu letkuineen takas. Kuinka ollakaan, alipaine on kadonnut
baaa.gif
tosin lommo edelleen tietty tankissa, mutta kuitenkin...
 
Back
Ylös