Tankkilaukku ja kortit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vanha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

vanha

New member
Tuossapa aloin miettimään, että voiko noiden magneettisten tankkilaukkujen kanssa käydä niin, että pankki/luotto yms. kortit lakkaa toimimasta.
crazy.gif

Lainausta Givin sivuilta: ATTENTION: Do not insert any credit card or bank card in the bag, since these could be demagnetised.

Onko kenellekään oikeesti käynyt noin?!?
nixweiss.gif

Ehkä ylivarovaisuutta, mutta eipä naurattas varsinkaan ulkomailla, jos kortilla ei olekaan virtaa...

On käynyt :-) Tai näin ainakin luulen, kun pankkikortteja meni pari. Tosin digikamera matkaa tankkilaukussa, joten tuskin ainakaan flash muisteihin vaikuttaa.

Jokatapauksessa en suosittele luottokorttien säilyttämistä laukussa.

Varuiks olen jättäny pankkikortin ja digikameran muistikortteineen pois tankkilaukusta, ehkä turhaa varovaisuutta? No, mahtuuhan nuo muihinkin laukkuihin.

Hö, justiin liimasin katteiden alle isot metalliprikat magneetteja varten, kun ei imukupit oikein pelittäneet pölyisessä pinnassa, eikä aina kehtaa imukuppeihin räkiä tankkauksen jälkeen. Luottokorttia pidän yleensä takin vasemmassa sivutaskussa tietullimaissa. Se pyörii siinä aika lähellä magneettia. Kuinkahan herkkiä nuo oikeasti ovat.

Itsellä aina lompakko ketjulla ja takataskussa; Ei ikinä ongelmaa . . . . . no joskus limitti on lähestynyt kun on jotai kivaa löytynyt liikkeestä.
bowdown.gif

On toi kyl niin hanurista, et just ne tavarat (lompakko,kamera yms.), joille toi tankkilaukku olis kätevä, menee paskaks noiden magneettien takia!

Toi BC:n tankkilaukkutsydeemi on kieltämättä kätevä, mut hintakin on kyl sit vastaavalla tasolla. Kuka niitä myy halvalla?
lookaround_orig.gif

Jopas nyt. Ei ole kyllä mennyt pankkikortteja tai muistikortteja särki, vaikka molempia on tullut kuljetettua ainakin parikymmentä tkm magneettikiinnitteisessä laukussa. Omassani oli vielä ainakin pari magneettia myös laukun pohjaosassa, ei ainoastaan sivuviilekkeissä.

Digikamera tosiaan kulkenut pitemmän aikaa siellä laukussa eikä ongelmia. Tarkemmin kun muistelen, niin vaimon korttipakka tais kanssa olla viime kesän tankkilaukussa, mutta siinä kannen puolella, eikä siltä mitään hajonnut.

Joskus viitisen vuotta sitten säilyttelin enimmäkseen tuolla tankkilaukussa tavaroitani, kun ei ollu muuta kulkupeliä ku pärrä, sillon "jostain" syystä pankkikortit joutu aina höyläämään.

Mutta siis digikamera on kyllä kestäny hyvin.

Toi BC:n tankkilaukkutsydeemi on kieltämättä kätevä, mut hintakin on kyl sit vastaavalla tasolla. Kuka niitä myy halvalla?
lookaround_orig.gif
Hommaat BC:n kiinnitysosat erikseen ja ruuvat ne kiinni haluamaasi laukkuun, esim. bägiin mallia Lidl. No tuleehan toki systeemille hintaa noinkin, mutta mikäs sitä ilmaista olisi ja näin ainakin saat juuri sellaisen laukun kuin mielesi tekee
thumbs-up.gif

Päivittäkää ne magneettinauhakortit tälle vuosituhannelle ja sirukortteihin, niin ei ole moista ongelmaa
thumbs-up.gif

Aika monessa kaupassa ja huoltsikalla ne vielä vetelee noita magneettinauhoja.

Myös tietulleissa ne vetäisee sen kortin lukijasta, eikä tarvitse mitään pinnejä tai allekirjoituksia.

Digikameraan nuo magneetit tuskin vaikuttavat mitään.

Päivittäkää ne magneettinauhakortit tälle vuosituhannelle ja sirukortteihin, niin ei ole moista ongelmaa
thumbs-up.gif
Vois kyl kuvitella et ei noi sirutkaan välttämättä magneeteista tykkää... Toisekseen, mulla ainaki on kortteja joita tarvitsen mut ei ole mahdollista saada siruversioina. Eli taitas toi Bagsin ratkasu olla se paras mahdollinen!

Eikä niitä syyttä suotta kannata hajottaa kuitenkaan.

Kun noita kortteja on menny ihan vahingossakin tutuilla - ilmeisesti silloin kun nostaa nostaa laukun irti ja sivuläpät pohjaa vasten ja kaikki magneetit ollu siinä pohjassa ja lompsa alinna kans.
Edit: nää voi tietty olla ihan sattumaa, ei niitä niin montaa menny - parista kolmesta oon kuullu kortin omistajalta.

Magneettilaukkuaikaan pidin kortteja karttataskussa (10+ cm magneeteista) eikä mulla siinä tullu ongelmaa.

Kameran kans ei ollu koskaan myöskään mitään häikkää.

muovitankki poisti tällasen murheen.

Eipä ole kortit tärveltyneet vaikka tankkilaukussa lompakkoa pidän. (KOPKOP)

Sirukorttiin ei magneetit vaikuta.
Mythbustersithan testasi miten magneetit vaikuttaa kortteihin. Lopputulosta en muista, mutta rahaa kortille tuskin ilmestyi..
smile_org.gif

Melkosen vahvojahan nuo magneetit on

Lompakko on yleensä ollut tankkilaukun muovitaskussa, joskus kyllä
laukun pohjallakin. Digikamera aina laukussa.
Tähän mennessä ei ongelmia
cool.gif

Ensimmäistä kertaa kuulen tästä. Ollut yli 20 vuotta käytössä magneetti laukku ja melkein aina on lomakko laukussa. Tosin minulla on sellainen metallinen säilytyskansio, jossa kortit lompakossa on, se ehkä on estänyt noi nollaamiset.

Mulla on kortit aina reissussa ajotakin sisätaskussa, vesitiiviissä pienessä minigrip-pussissa varmuuden vuoksi.
Mihin sellaista lompakkoa tarvitaan...? (Ei mulla kyllä ole tankkilaukkuakaan ollut reissussa. Ei mun mopossa pystyisi lepäilemaan ajaessa tankkilaukun päällä kumminkaan!)

Back