Tankkilaukuista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jonyman
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jonyman

New member
Moi!

Millasia kokemuksia on tankkisuojuksista, joka asennetaan tankin ja tankkilaukun väliin?
Tuleeko jälkiä?
Tankkilaukusta ilman mitään suojuksia taitaa tulla väkisinkin tankin maalipintaan ikävän näköisiä hiertymiä.
Sitten onko mitään edullista nettikauppaa, joko ulkomaisia, tai kotimiasia, josta sellaisia voisi tilata? (pyörä suzuki gsx-f 750)

Täs ois yks vinkki jonka olen kuullut.
Kontaktimuovia tankkiin niin ei tuu jälkiä.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Ihan mielenkiintoinen vaihtoehto on tuo Bags-Connectionin systeemi, jossa tankkilaukku kiinnittyy bensatankinkorkin kaulukseen...en ole kokeillut, joten en osaa sanoa muuta kuin että mielenkiintoinen ratkaisu.

Heinon sivuille

Ihan mielenkiintoinen vaihtoehto on tuo Bags-Connectionin systeemi, jossa tankkilaukku kiinnittyy bensatankinkorkin kaulukseen...en ole kokeillut, joten en osaa sanoa muuta kuin että mielenkiintoinen ratkaisu.

Heinon sivuille
Tuo vaikuttaakin todella mielenkiintoiselta.
Ainut vaan, että tankki taitaa tuollakin ratkaisulla naarmuuntua. Eli edelleen tarvitaan sitä suojahuppua tankin päälle.

Täs ois yks vinkki jonka olen kuullut.
Kontaktimuovia tankkiin niin ei tuu jälkiä.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
Minä olen taas kuullut, että tuosta tulee kauheat jäljet. En uskalla kokeilla. Kiitos kuitenkin.
Jaaps, ainakaan hondurasian lakkakerros ei ole kontaktimuovin liimasta syöpynyt. Onko jollakin oikeasti eriäviä kokemuksia?

Jos kura ja kakki reissulla lentää, niin tuo on kyllä melko vaivaton ja edullinen konsti sääsää tankkia. Muovi lähtee helposti veks hiema phöönillä puhaltamalla ja mahdolliset liimaläikät esmes wd40:llä tai vahalla. Katu-uskottavaa tuo ei missään nimessä ole.

3M taisi kaupata oikein tuohon tarkoitukseen tehtyä muoviketta, jonka olisi tarkoitus tarttua ilman liimaa staattisesti?

Edittiä: bagsterin värkit ovat myös ilmeisen suosittuja, mutta pirun kalliita.

Heinon sivuille
Tuo vaikuttaakin todella mielenkiintoiselta.
Ainut vaan, että tankki taitaa tuollakin ratkaisulla naarmuuntua. Eli edelleen tarvitaan sitä suojahuppua tankin päälle.
Ei todellakaan tarvitse mitään huppua, laukku ei osu missään vaiheessa tankkiin, suosittelen lämpimästi kesän käytön jälkeen. Helppo ottaa mukaan, helppo tankatessa. Koko vaihtoehtoja 3 + navigaattori teline.

Eli tarkoitatko Bagsteria?

Bagster ollut kolmessa edellisessä pyörässä ja kevääksi tilattuun uuteen mopoonkin sen jo tilasin. Suoja istuu "kuin hanska" eli muototarkkuus loimella erinomainen eikä sinne alle ole pölyävässä matkaenskakäytössäkään ylimääräistä p*skaa etsiytynyt. Suoja myös poistettavissa muutamassa minuutissa eli varmistus / puhdistus nopea homma. Suoja myös pehmustettu sisäpuolelta.

Itse laukut eivät välttämättä niin hyvää laatua, mutta toki käyttökelpoisia. Harmaita hiuksia tullut lähinnä vetskareiden perukkeista.

Bagsterin maahantuoja Jutako Oy myy tuotteita varsin kilpailukykyiseen hintaan; ensimmäisen Bagster-suojan tilasin Saksasta, mutta viimeisimmät Suomesta.

Eli tarkoitatko Bagsteria?

Bagster ollut kolmessa edellisessä pyörässä ja kevääksi tilattuun uuteen mopoonkin sen jo tilasin.
Toinen ääni Bagsterille. Mustassa pyörässä se musta tankinpäällinenkään ei juuri pistä silmään.

Samaan päälliseen saatavissa kymmeniä eri kokoisia ja mallisia laukkuja. Maalipinta on edelleen kuin juuri vahauksen jäljiltä kahden Bagster-kesän jälkeen. Päällinen estää myös polvilla tankin sivujen kihnuttamisen ja päälliseen on parempi nojailla kintulla kuin liukkaaseen tankkiin.

Kiitoksia vinkeistä!

Tuo Bags-Connectionin ja bagster ovat nyt sitten molemmat harkinnassa.
Kontaktimuovia en edelleenkään uskalla kokeilla, kun olen sen "huhun" pelottelemana sitä vastaan. Varmahan en tietenkään ole siitä, sillä en itse ole nähnyt, joten "tietoni" perustuu täysin kuulemaani.

Tankslapper
Tankslapper kokemuksia

Tuo Tankslapper on siis liimaton, mallikohtainen tankin suojamuovi. Suojaa lähinnä tankin kyljet (ne osat mihin polvet hankaa) ja tankin takaosan. Suosittelen.

LuggageLocker
LuggageLocker kuvia

Tuo on mielestäni mitä mainioin ratkaisu. Hieman niinkuin tuo Bags-Connectionin systeemi, mutta jäykällä pohjalevyllä. Omistan tuollaisen luggagelockerin takalaukun ja työn jäljessä tai laadussa ei ainakaan ole mitään moitittavaa.

Itse etsiskelin myös naarmuttamattomia tankkilaukkusysteemejä ja nuo Bags-Connectionin laukut olivat aika vahvoja vaihtoehtoja. SW-Motech (siis tuon lukitusjärjestelmän kehittelijä) myi tuota tuotetta ennen omalla nimellään ja hieman erimallisilla laukuilla. Noissa uudemmissa laukuissa voi joillain tankin muodoilla ja varsinkin täyteen pakatulla tankkilaukulla vielä syntyä laukun ja maalipinnan välistä kontaktia (tämä siis MP-messuilla itse konkreettisesti todettuna). Onneksi satuin löytämään vielä "vanhanmallisen, aidon" SW-Motech QuickLock tankkilaukun joka on valmistettu kauttaaltaan jäykistetystä materiaalista, täten eliminoiden roikkumisen tai riippumisen aiheuttaman tankin naarmuuntumisen.

Tuotekehittely on kuitenkin voinut mennä eteenpäin, enkä väitä etteikö nuo uudemmat laukut voisi olla myöskin ihan kelvollisia.

tjsp.

Jay

Katsoppas tuolta Bagsterin sivuilta tuota Tech-Up systeemiä. Ei naarmuta tankkia ja on miltei puolet halvempi kuin tuo nahkasuojusmalli.

Puhdas ohut puuvillarätti laukun ja tankin välissä toiminut hyvin naarmujen estäjänä. Ei haittaa mahdollisia magneettejakaan.

-hh-

Imukuppi kiinniteinen Givin tankkilaukku. Ostin loppusyksystä eli en ole vielä ehtinyt kokeilemaan käytännössä. Tähän asti ollut magneettikiinniteisiä laukkuja ja jälkiä on tullut. Kunnon vahauksella voi yrittää estää noiden naarmujen syntymistä...

Bagster tuli ja laukku kans vaik moposta ei mitään näkyvää viel ilmenny
tounge.gif
No josko maaliskuun lopulla alkaisivat soitella
thumbs-up.gif

Moi!

Millasia kokemuksia on tankkisuojuksista, joka asennetaan tankin ja tankkilaukun väliin?
Tuleeko jälkiä?
Tankkilaukusta ilman mitään suojuksia taitaa tulla väkisinkin tankin maalipintaan ikävän näköisiä hiertymiä.
Sitten onko mitään edullista nettikauppaa, joko ulkomaisia, tai kotimiasia, josta sellaisia voisi tilata? (pyörä suzuki gsx-f 750)
Miten semmoinen magneettilaukku tankkia oikein pääsee naarmuttamaan/nirhaamaan?

Kävin eilen Moto-raumassa muilla asioilla ja tiedustelin samalla tätä. Sanoi siellä kaveri, että ei naarmuta. Mainitsi vielä itse käyttävänsä kyseistä tuotetta pärrässään.

Otti semmoisen givi:n laukun ja lämäsi sen hornetin tankkiin kiinni. Magneetit pysyivät sen verran tiukkaan kiinni ettei laukku varmasti pääse ajossa liikkumaan. Laukun/magneettien alapinta oli sellaista liukuesto-pintaista kumia joka ei kyllä mitään maalipintaa naarmuta. Vaikka vähän liikkuisikin, niin pitäisi olla vähintään jotain pikkukiviä välissä, että jälkiä tulisi. Tuleeko sinne sitten normi matka-ajossa jotain vittumaisia pikkupartikkeleita?

Laukkua olen itsekin ostamassa uuteen mopottimeeni ja ei kyllä millään haluaisi mitään naarmuja löytää siitä tankista ensi reissun jälkeen.

Jos jollain kuitenkin on kokemuksia päinvastoin, niin ei kai siinä sitten mitään. Vähän kyllä ihmetyttää ja epäilyttää suuntaan jos toiseen... Truth is still out somewhere.
lookaround_orig.gif

Moi!

Tuleeko jälkiä?
Miten semmoinen magneettilaukku tankkia oikein pääsee naarmuttamaan/nirhaamaan?

Kävin eilen Moto-raumassa muilla asioilla ja tiedustelin samalla tätä. Sanoi siellä kaveri, että ei naarmuta. Mainitsi vielä itse käyttävänsä kyseistä tuotetta pärrässään.

Otti semmoisen givi:n laukun ja lämäsi sen hornetin tankkiin kiinni. Magneetit pysyivät sen verran tiukkaan kiinni ettei laukku varmasti pääse ajossa liikkumaan. Laukun/magneettien alapinta oli sellaista liukuesto-pintaista kumia joka ei kyllä mitään maalipintaa naarmuta. Vaikka vähän liikkuisikin, niin pitäisi olla vähintään jotain pikkukiviä välissä, että jälkiä tulisi. Tuleeko sinne sitten normi matka-ajossa jotain vittumaisia pikkupartikkeleita?

Laukkua olen itsekin ostamassa uuteen mopottimeeni ja ei kyllä millään haluaisi mitään naarmuja löytää siitä tankista ensi reissun jälkeen.

Jos jollain kuitenkin on kokemuksia päinvastoin, niin ei kai siinä sitten mitään. Vähän kyllä ihmetyttää ja epäilyttää suuntaan jos toiseen... Truth is still out somewhere.
lookaround_orig.gif
Hondan pläkkärissä sadekelillä heitti eturengas niitä "pieniä partikkeleita" (eli hiekkaa) tankin etureunaan ja siitä tankkilaukun alle... ja naarmut tuli.
veryangry.gif

Back