• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tapiola rahastaa kauden aloitusmaksulla 143 Eur + kk-maksut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkoyli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
elikkäs jos talon isäntä innostuu hankkimaan uusinta uutta olevan 3D-super-hyper-littu-tv:n, joka maksaa sen 2500e, niin sille pitää ottaa joko oma vakuutus tai sitten nostaa irtaimiston korvauskattoa, jotta vakuutus korvaa muutakin kuin sen pelkän tv:n jos köpelösti käypi..?:dunno:

irtaimiston maximi on yleensä jotain 50tk€ luokkaa ja kattaa siis palon sattuessa kaiken irtaimiston tuohon kattoon asti.

Se jäi kyllä epäselväksi että jossei yli 2500e maksavalla esineellä ole erillistä vakuutusta, korvataanko siitä mitään, vai vaan tuohon 2500e asti ? Luulis että tuohon 2500e asti, vai miten ?

elikkäs jos talon isäntä innostuu hankkimaan uusinta uutta olevan 3D-super-hyper-littu-tv:n, joka maksaa sen 2500e, niin sille pitää ottaa joko oma vakuutus tai sitten nostaa irtaimiston korvauskattoa, jotta vakuutus korvaa muutakin kuin sen pelkän tv:n jos köpelösti käypi..?:dunno:

Ei näitä asioita kannata yleistää. Jos jollain on 2500 euron korvauskatto jonkun yhtiön kotivakuutuksessa, ei se todellakaan tarkoita että kaikilla on. Jossain yhtiössä tuo korvauskatto yksittäisellää esineellä 5000 euroa ja joissan yhtiöissä ei ole sitä lainkaan. Joissan yhtiöissä on rajattu ryhmäkohtaisesti sitä mitä kotivakuutus maksimissan korvaa. Esim Taidetta ja keräilyesineitä 17 000 euroon asti ja harrastusvälineitä 7000 euroon asti.
Näissä asioissa on aina eroa vakuutusyhtiöittäin ja nämäkin asiat selviää vakuutusehdoista. Joten kannattaa tarkistaa niistä asia tai ottaa yhteyttä sinne omaan vakuutusyhtiöön jos asia askarruttaa

Tosin mikään kotivakuutus ei yleensä korvaa moottoriajoneuvoja, varmasti poikkeuksia ja erikoissopimuksia tästäkin löytyy.

Turvan ehdoista löytyy tuo sama "MP Liikennevakuutuksen maksu muodostuu koko
vuoden kattavasta pohjamaksusta sekä ajokauden
maksusta." sekä, kylläkin eri kohdasta, "Pienin liikennevakuutuksesta
perittävä maksu on 13 euroa vakuutuskaudelta.".

Pitääkin olla tarkkana kun ehdot päivittyy, ettei sinne hiivi vastaavaa korotusta.

Jos nyt olen oikein kässittänyt, niin ei siitä yhdestä päivästä makseta 143 € loppujen lopuks!
Vaan saat laskun jossa joudut maksamaan tietyltä ajalta vakuutuksen (vähän riippuu mones eräs on maksut sovittu) parhaimillaan koko vuodesta!

Sitten kun laitan sen mopon seisomaan taas, vaik sen yhen päivän jälkeen (ja tässä pitää huomioida et lyhyin seisonta aika on kalernteri kk = 30 pv), niin sinulle sitten hyvitetään takaisin maksamasi vakuutus, mutt jos (esim se yx päivä) on alle 13 €, niin minimi veloitus on 13 euroo!

Turvaan ei voi Tapiolasta vaihtaa kun niillä on sopimus etteivät keskenään kilpaile (onkohan sekään laillista). Lähivakuutus on mennyttä. Fenniaan olen puolet kalustosta siirtänyt ja olisin jo ehkä siirtänyt kaikki, mutta eivät myöntäneet autolle kaskoa tai osakaskoa. If taitaa olla kallis tehokkaille pyörille. Pohjola on aina ollut kallis. Hiljaiseksi vetää. Saksassa kun asuin niin liikenne oli monta kertaa tiheämpää ja vakuutusmaksut 20 prosenttia.

Vaihto onnistuu tapiolasta turvaan ja turvasta tapiolaan. Eivät vain ns. kalastele toistensa asiakkaita. V.2008 vaihdoin tapiolasta turvaan ja viime kuussa taas takaisin tapiolaan kaikki vakuutukset.

Jos nyt olen oikein kässittänyt, niin ei siitä yhdestä päivästä makseta 143 € loppujen lopuks!
Vaan saat laskun jossa joudut maksamaan tietyltä ajalta vakuutuksen (vähän riippuu mones eräs on maksut sovittu) parhaimillaan koko vuodesta!

Sitten kun laitan sen mopon seisomaan taas, vaik sen yhen päivän jälkeen (ja tässä pitää huomioida et lyhyin seisonta aika on kalernteri kk = 30 pv), niin sinulle sitten hyvitetään takaisin maksamasi vakuutus, mutt jos (esim se yx päivä) on alle 13 €, niin minimi veloitus on 13 euroo!

Niin siis ilmoitin saman tien loppuvuoden seisonnasta n. 1 kk ja 3 päivän ajon jälkeen ja lasku tuli näin:
Perusmaksu 869,12
Vakuutuskauden perusmaksu, jossa huomioitu seisonta-aika = 289,58
Bonus 20% = -57,90
Omaetu 17% = - 39,41
Yhteensä 192,27

Vastaavaa tapahtuu nyt turvassa...
Mulla siis Aprilia ei ole ollenkaan ajossa, seisoo koko vakuutuskauden, eikä minkäänlaista kaskoakaan ole. Siis ihan minimilaskulla oli tarkoitus päästä. Nyt tarkastelin tarkemmin maksutietoja.. Turva yrittää laskuttaa minulta yli 150 euroa! -> Soitto Turvaan.

Sieltä kerrottiin, että seisonta onnistuu vain ajokauden aikana, talvikaudella pyörää ei voi seisottaa ja noin 20% vakuutusmaksuista osuu talvikaudelle, siitä johtuu tämä ns. "perusmaksu".

Kai se on ne kilvet vietävä pois toistaiseksi, vai tietääkö joku vakuutusyhtiön missä voi seisottaa ihan koko vuoden?

Mulla siis Aprilia ei ole ollenkaan ajossa, seisoo koko vakuutuskauden, eikä minkäänlaista kaskoakaan ole. Siis ihan minimilaskulla oli tarkoitus päästä. Nyt tarkastelin tarkemmin maksutietoja.. Turva yrittää laskuttaa minulta yli 150 euroa! -> Soitto Turvaan.

Sieltä kerrottiin, että seisonta onnistuu vain ajokauden aikana, talvikaudella pyörää ei voi seisottaa ja noin 20% vakuutusmaksuista osuu talvikaudelle, siitä johtuu tämä ns. "perusmaksu".

Kai se on ne kilvet vietävä pois toistaiseksi, vai tietääkö joku vakuutusyhtiön missä voi seisottaa ihan koko vuoden?

Pohjantähdessä pystyi ainakin vielä maaliskuussa seisottamaan vaikka koko vuoden, eikä mitään erillisiä ajoonottomaksuja peritty. Oli vielä suht kilpailukykyinen hintakin, mutta ratailun vuoksi siirsin vakuutukset Turvaan, jossa tosiaan tätä seisonta-ajallista vakuutusta ei ole enää nykyään tarjolla. Hyvitystä saa vain seisonta-ajalta, joka osuu ajokauteen.

Sun pyörä on siis talven väkisin ajossa ?

Mulla on pyörä ifissä ja seisoo koko vuoden. Sieltä löytyy kahta versiota mp-vakuutuksesta, perinteinen seisonta-ajallinen sekä vuodenaikahinnoiteltu. Jos ajaa tosi vähän (itsellä tulee vain pari viikonloppua), niin seisonta-ajallinen on oikea ratkaisu. Jos kuitenkin veivaat ihan normaalin 5-6kk kauden, niin tuo toinen on halvempi ja helpompi. Noin yleistäen.

//Andy

Ei liity Tapiolaan, mutta if:llä näyttää tuo laskutus takkuavan pahemman kerran.

Laskut tulee myöhässä ja muuttelevat vakuutuskausia oman päänsä mukaan. Tuossa päättivät nostaa vakuutusmaksuja, samoihin aikoihin ostin auton ja vakuutukset siitä IF:ille. Päättivät sitten mulkata tätä myötä varmaan pyörän vakuutuskautta, yhteneväiseksi auton kanssa. Yllätyksenä pyörän kesän liikennevakuutus olikin jotain muuta kesäkuulta kuin se 1/4 mitä olen maksanut. Kunnon selitystä eivät osanneet mulle antaa, muuta kuin että syy siinä, että olen itsernentein kautta tilannut. Sain itse päätellä, että kyseessä oli tasausta viimekesän vakuutuksista, jolloin tuon vakuutuksen otin ja tietysti tasaerissä olen maksanut kesältä vähemmän. Kaiken lisäksi vakuutukset tuli molemmista reilusti myöhässä, että kerralla pukkasi molemmista ne kahden erän maksut. No suostuivat muuttamaan vakuutuskauden pyörästä ennalleen ja tarvi vielä mitään tasata kesken vakuutuksen olemassa olon.

Muistelen hölmistyneenä lukeneeni jotain kaskovakuutusehtoa, että se ei korvaa ajoneuvoa jos se palaa ns. rakennuksen mukana, vaan sen pitää syttyä itsestään ajoneuvosta johtuvasta syystä. Enkyllä ole varma edellisestä, mutta...

En ihmettelis vaikka noin kävisi. Itellä oli ekana mopona Jamaha Ei Pamaha Fzr 600 romuläjä. Se päätti sitten syttyä yks aamu tuleen liikennevaloissa töihin ajaessa. Takana ollut herrasmies vaan huusi saabista perkuleeen lujaa et, -poika siun mopo pallaa. Katoin taakseni ja niinhän sieltä katteiden alta liekkö löi.
Eikun paska sammuksiin ja jonkun ystävällisen puliukon kanssa se hiekalla sammutettiin.
Heti soittoa vakuutusyhtiöön että nyt kävi näin, haluaiskos vakuutustarkastaja milloin tulla mopoa katsomaan. Turhaanhan minä sitten luulin että menis helposti. Sieltä tulikin sitten vain tyly vastaus että sähköpaloa ei korvata, eli eivät tule edes katsomaan.
Eli jos palo alkaa sähköistä niin sitä ei korjata. Tekipä mieli haistattaa vatut, mutta eihän se virkailijan vika ole. Eipähän tuosta onneks sitten loppuunsa ollut kuin kate hieman sulanut, johtoa takakatteen alta ja virrantasaaja. Suht halvalla (satasilla) loppuunsa selvisin, mutta kylläpä taas tuntui siltä että kuluttajaa kusetetaan. Näin oli siis vuonna 2007 osakaskon kanssa. Yhtiö mahtoi olla tuohon aikaan Pohjola.

Keskustelin Turvan vakuutusmyyjän kanssa kesäkuussa ja väitti ainakin silloin että pyörän voi laittaa seisontaan 0e/kk talveksi. Entiedä edellyttääkö tämä sitten että ajokaudelta on ajettuja kuukausia takana. :dunno:

Tapiolassa sanottiin minulle että ajokauden aikana(touko-lokakuu välillä) maksetaan isompia eriä ja
talvella pienempiä eriä. Eka erä oliki sitte jo puolet koko vakuutus maksusta :hanuria:

Tapiolassa sanottiin minulle että ajokauden aikana(touko-lokakuu välillä) maksetaan isompia eriä ja
talvella pienempiä eriä. Eka erä oliki sitte jo puolet koko vakuutus maksusta :hanuria:

Sama meno se on Pohjolassa. Tosin luulisi että kun on kyse autosta, maksut olis jollaan tapaa tasasuurusia vaan paskan marjat! Talvella maksellaan naurettavia pikkusummia ja kesällä isoja...etenkin nyt kun kätevästi liittivät mönkkärin ja auton laskut yhteen :rant:

Sama meno se on Pohjolassa. Tosin luulisi että kun on kyse autosta, maksut olis jollaan tapaa tasasuurusia vaan paskan marjat! Talvella maksellaan naurettavia pikkusummia ja kesällä isoja...etenkin nyt kun kätevästi liittivät mönkkärin ja auton laskut yhteen :rant:

Sama peli Ifissä. Vuoden liikennevakuutus ja kasko on noin 900euroa ja nyt nasahti eka maksu joka oli n.600 euroa. Mulla on keskitetty kaikki kodinvakuutukset, pari autoa, mukuloiden vakuutukset ym Ifiin ja nyt ne muistivat 1275€ yhteislaskulla josta siis reilu 600€ mopon vakuutusta. Olivat raukat unohtaneet laittaa alkuvuodesta laskua tulemaan ja nyt sitten laittoivat kerralla 7 kuukauden laskut kerralla. Anteeksi kyllä pyysivät kun soittelin ja eräpäivää siirettiin heidän ehdotuksestaan eteenpäin. No eipä tuo paljoa auta, maksettava tuo lasku on kuitenkin mutta olis ollut tuollekkin rahalle jotain muuta käyttöä näin kesälomilla.

Näin oli tosiaan mullakin Pohjolassa (niin kun joku tossa jo mainitsikin), mutta eipä se mua häirinnyt.
Nykyään pyörän vakuutukset Pohjantähdessä, ja siellä on laskutus tasaerissä ympäri vuoden. Sitä on tietysti mukavampi maksella, ku ei tule sellasia 500€:n laskuja, mutta tasaerälaskutus voi olla huonokin, jos meinaa pyörää seisottaa ajokauden aikana. Ajokaudelle painottuvassa laskutuksessa kun säästää seisonta-ajalla enemmän.

Kannattaisko soittaa sinne ja laittaa auto ja mönkkäri eri laskulle. Ja autossa ei ole mitään vuodenaikahinnoittelua, vaan joka erä on ihan saman suuruinen!!

Itsellä vakuutukset Turvassa=>olihan se ylläri keväällä kun bonus nousi mutta niinpä ne perusmaksutkin nousivat (liikenne n. 20% ja kasko 15%) eli bonusten noususta ei mitään hyötyä vaan nettohinta pysyy samana.
Lisäksi yritin saada mopottimen vakuutusmaksut tasaeriin niin ei onnistu=>laskutus menee silleen että ajokauden aikana veloitetaan 80% ja talvikuukausilta sitten loppu 20%. Kyseessä ympäriämpärivuotinen vakuutus.

Back