• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tapiolan uusi lupaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juu_pe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Juu_pe

New member
Teksti lainattu tapiolan sivuilta

ASIAKASTIEDOTE
6.2.2007

Tapiola palkitsee turvallisesti ajavat moottoripyöräilijät moottoripyörävakuutuksen ripeällä bonuskertymällä. Bonusta kertyy sitä enemmän, mitä pidempään pyörää käytetään ajokauden aikana. Kun ajokausi on 140 päivää tai enemmän, kertyy bonusta 10 prosenttia kaudelta. Kun pyörä on käytössä joka vuosi ajalla 1.5.–30.9., eikä vahinkoja satu, bonus nousee kolmessa vuodessa 50 prosenttiin ja viidessä vuodessa 70 prosenttiin.

Aikahyvä tarjous varsinkin nollasta aloittaville. Eikös se ole ennen mennyt niin, että akavuonna tulee 10%/vuosi ja siitä eteen päin 5%/vuosi.

Eikös toi ole ollu Turvalla jo pitkään ?
ghostface.gif

ainakin mun mielestä on ollu 5% ekavuosi sen jälkeen 10%. ja jos tohon saa sen normaalin 20% lähtöbonusta niin eihän toi eroa mitenkään aikasemmasta. paitsi jos ekaltakin vuodelta nousee 10%.

edit: näin ainakin Pohjolassa ja muistaakseni kaikissa muissakin mistä oon vakuutuksia kyselly.

Monissa yhtiöissä Kaskon lähtö 50 %, tinkaamalla saa jopa 70 % kun hyvin kilpailuttaa ja asiallisessa hengessä.
smile_org.gif

Jos tarjous koskee kaskovakutuusta kuten ymmärsin, niin ei se kovin ihmeellinen tarjous ole. Monesti on bonarit jo lähdössä 50-70 %. Jos koskisi liikennevakuutusta, olisi täysin eri asia ja erinomainen tarjous.

Perstuntuma olisi että sekä Turvalla että Tapiolalla on ollut aikaisemminkin 10 prosenttia vuodessa, en muista oliko siinä jokin sääntö että kuinka kauan piti vuodessa ajaa. Myös liikennevakuutuksissa, siis.

Perstuntumasta en tiedä, mutta mulla on Tapiolassa ollut aina nousua bonuksiin 10%/vuosi.
Ja 4 vuotta sitten kun Tapiolaan vaihdoin oli aloitusbonukset 20/60.

deal.gif

No joo, ite vaan aattelin, että tuossa puhutaan liikennevakuutuksesta.

Jos tuo koskee kaskoa niin sitten ei todellakaan muuta mitään, itse olen aina saanut neuvoteltua kaskon lähtobonuksiksi täydet 70%

Ilmeisesti noilla vakuutusten neuvottelijoilla on aika hyvät mahdollisuudet vaikuttaa asioihin.

Itse kun otin vuosi sitten vakuutukset, niin liikennevakuutus oli heti -50% ja kasko -70% ja päälle kaskoon vielä -35% hyvän vahinkosuhteen alennusta.

Tapiolallahan tuo bonusten kertyminen oli suoraan verrannollinen tuohon aikaan millä välillä on vakuutettuna. En muista että montako päivää piti olla vakuutettuna ilman seisontaa että kertyy nuo.

Tää on nyt vaan mielikuva mutta muistaakseni tuo muutos tuli jo viime keväänä....
bonukset nousee Tapiolassa ajokauden pituuden mukaan... jos ajokausi on alle 120 päivää mutta yli 90 päivää nousee bonukset vain 3%/vakuutuskausi ja jos taas ajokauden pituus on 120-139 päivää nousee bonukset 5%/vakuutuskausi ja vähintään 140 ajopäivää(vakuutuspäivää) nousee bonukset tuon 10%/vakuutuskaudessa Kun taas pohjolassa nousee liikennevakuuuksen bonukset 5% vuodessa kun moottoripyörä on ajossa vähintään 3 kuukautta...
Eli yli 140 päivän ajopäivillä Tapiolassa nousee nopeammin bonarit kuin muissa yhtiöissä, mutta taas lyhyellä ajokaudella eli alle 120 ajopäivän kausilla hitaammin kuin muissa yhtiöissä  
confused_orig.gif

laskin tuossa jokin aika sitten lähinnä tapiolan ja pohjantähden hintoja joka on ollu halvin minulle. Tuo 10% bonus etu kannattaa käyttää mutta heti kun tulee 70% täyteen pitää vaihtaa halvimpaan yhtiöön. erot on aika pieniä pitkässä juoksussa silti.

Tapiolan vakuutus oli tällä hetkellä pari kymppiä kalliimpi kuin Pohjola touko-syyskuun ajoilla, mutta laskin, että kun nyt liikennevakuutukset bonukset on nousseet kahdessa kaudessa 40 pinnaan, Tapiola menee halvemmaksi ja eroa syntyy sitten jatkossa vielä enemmän. Kaskon bonuksen taisin saada alussa 60%:iin, nyt 70%.

Vakuutuksissa kannattaa aina verrata muutakin kun hintaa.
Esim toi bonusten nousu oli jo viime keväänä noin.
Samaten esim osakaskoissa on eroja. Toisissa yhtiöissä osakasko esim korvaa ilkivallan mutta toisissa ei.

Samaten esim osakaskoissa on eroja. Toisissa yhtiöissä osakasko esim korvaa ilkivallan mutta toisissa ei.
On tämä .orgin vakuutuskeskustelu välillä hieman koomista seurattavaa.

Aika monessa taloudessa yhtiön valintaan vaikuttavat monet muutkin seikat kuin yhden mopon vuotuinen vakuutuslasku. Useiden erilaisten mp-vakuutusten ohella myös yhtiön sisäiset keskittämisedut, bonusvariaatiot, yhteistyökumppanien keskitysbonukset ja niiden kertymätapa, autovakuutukset (liikenne- ja ainakin kahdenlaiset kaskot), eläkevakuutukset, vahinkovakuutukset, tapaturmavakuutukset, palovakuutukset; asiakassuhteen kesto, toimipaikkojen sijainti, finanssitavaratalon muut palvelut, jopa nettiliittymän toimivuudet etc etc...

Kokonaistaloudellisuus ja palvelun taso ratkaisevat useimmilla. Mahdotonta sanoa onko juuri se "minun" vakuutukseni edullisin ja järkevin ja ylipäätään vertailla vakuutuksia keskenään ilman täydellistä selvitystä. Aivan liian monta muuttujaa matkassa.

-hh-

Se että aloitusbonus on korkea ei ole minusta mitenkään hyvä juttu. Sehän tarkoittaa vain sitä että myös vakuutuksen hinta on korkeampi kuin että jos aloittiaisi nollasta. Kun katsoo noita laskelmia niin näyttää aivan mielisairaalta että vuosikaksu olisi 5000e! Fennian tarjous. Naurettavaa.

Myös jos kaataa pyörän heti niin hinta nousee aivan taivaisiin. Markkinointikikka!

On tämä .orgin vakuutuskeskustelu välillä hieman koomista seurattavaa.

Aika monessa taloudessa yhtiön valintaan vaikuttavat monet muutkin seikat kuin yhden mopon vuotuinen vakuutuslasku. Useiden erilaisten mp-vakuutusten ohella myös yhtiön sisäiset keskittämisedut, bonusvariaatiot, yhteistyökumppanien keskitysbonukset ja niiden kertymätapa, autovakuutukset (liikenne- ja ainakin kahdenlaiset kaskot), eläkevakuutukset, vahinkovakuutukset, tapaturmavakuutukset, palovakuutukset; asiakassuhteen kesto, toimipaikkojen sijainti, finanssitavaratalon muut palvelut, jopa nettiliittymän toimivuudet etc etc...

Kokonaistaloudellisuus ja palvelun taso ratkaisevat useimmilla. Mahdotonta sanoa onko juuri se "minun" vakuutukseni edullisin ja järkevin ja ylipäätään vertailla vakuutuksia keskenään ilman täydellistä selvitystä. Aivan liian monta muuttujaa matkassa.

-hh-
...asiaa...

Ja tuo liikennevakuutuksen aloitusbonarihan on kaikilla
yhtiöillä 20% yksityishenkilöillä.
50% aloitusbonus koskee lähinnä ajokkeja joissa yritys
on haltijana/omistajana.

Back