Tarranauha vanteessa

Black Crome

New member
Pysyykö tuollainen tarranauha vanteessa, eli kestääkö pesut ja vesisateet? Noita nauhoja näyttäisi olevan vaikka minkä väristä myynnissä, joku asennustyökalukin on kehitetty tuota varten. Kannattaisko ostaa / asentaa, vai meneekö rahat harakoille?

Ite mietin, että pysyykö toi takasen ketjun puoleisen reunan nauha hyvän värisenä ja onko se semmosta materiaalia, että siitä saa pestyä liuottimella kaikki ketjurasvan jämät pois, vai tummuuko samantien asennuksen jälkeen?

Kestävät kaiken ja ainakin oma on pysynyt puhtoisena ketjujen puolelta. Ja niitä voi pestä ja hinkata suht huoletta.

Veikkaisin, että vanne kannattaa puhdistaa TODELLA hyvin ennen kiinnitystä, niin sitten pysyy!

Mulla on ollut vanneteipit kahdessa pyörässä; toisessa pysyi tosi hyvin ja toisessa vähemmän hyvin. Teipeissä on siis eroa.

Onhan toi pysyny vaikka on välillä saannu harjaakin (vanne ei pyörä)
wink.gif

Mulla on käsittääkseni tuossa Yamahan alkuperäiset vannenauhat. Takarenkaasta ketjujen puolelta alkoi hilseilemään. Lähti lopullisesti pari pesua sitten, varsinkin kun painepesurilla auttoi hieman. (Itse asiassa jäljelle jääneiden nauhanosien irroittamisessa olikin jo aikamoinen hinkkaaminen.)

Ketjuista varmaan lentää sen verta kakkaa, että ensimmäisenä tuo takavasemmalla oleva nauha lähtee. Muut kun tuntuvat olevat edelleen tiukassa vaikka niitäkin kohti on tullut painepesurilla sohittua.

Back