kävin just eilen ehtoosti sisäänajamassa tota takadiabloa bussella, eteen toi diablo on kans vaihdettu muutama viikko sitten. entiset oli pilot sprtteja, joita tahkosin muutamatkin sarjat loppuun, kun aikanaa kyllästyin niihin 56 orggisbattlaxeihin.
koska mun on turha esittää mitään täysiveristä ratakuskia, ajotunnelmat perustuu silkkaan mutuun. nää diablot tuntuu varsin oivallisilta gummeilta, ja ovathan noi vissiin pärjänneet testeissä ympäri maailmankin vallan mainiosti. jotenkin tuntuvat paljon pehmeämmiltä ajaa kuin esmees noi pilotot. pikkuröykyt rengas tasoittaa hiton hyvin, joten ainakin ajomukavuus on mielestäni kertaluokkaa parempi kuin misukoissa. kääntyy kurveihin hienosti, ja sen ajolinjan korajailukaan kallellaan ollessa ei tuota aivan extreme hankaluuksia. pitoa tuntuisi riittävän siviilipoluille varmaan hyvinkin riittävästi. tosin en vielä tohtinut edes ajatella polven kurottamista lähemmäs asvalttia, koska kohdalle sattui sen tuntuinen ajeluehtoo jolloin kaikki voi mennä persiilleen. se hemmetin tien poikki juossut kollikatti kun säikäytti het siellä lenkkini alkupäässä, vaikka taisi pienestä osumasta huolimatta selvitä kohtaamisestamme ihan ehjin nahoin. hiukan töyssähti jonnekin etuseen, mutta onnistuin jotenkin välttämään kunnon yliajon koska vauhtia ei ollu hääppöisesti 60 alueella tietenkään..
hieman noi diablot tuntuu jotenkin...rauhattomammilta kuin pilotit, johtuneeko sit tuosta määräntynlaisesta pehmeyden tunteesta. vaan aina on niin vaikeeta suorittaa vertailevaa analysaatiota, kun ne pilotitkin vaihtui alta tällä kertaa ehkä turhankin tyynni loppuun ajettuina. mainiot gummit noi pilotitkin on olleet ainakin busaan, mutta ehkä niiden "tekniikka" alkaa jo olla vanhaa kuosia verrattuna näihin diabloihin.
kulutuskestävyydestä en tietenkään mene mitään sanomaan, koska nää on ekat pirellit busassa. ja niinhän se oli, että biken mukaan ainoo miinusmerkki hayassa oli toi takasen ahne häipyminen.... =) ans kattoo ny sitte....