Tarttis uudet renkaat

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kuulapää
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kuulapää

New member
Nykyiset renkaat on jo sakko kunnossa kohta ja tarttis uudet eteen sekä taakse. Mä en tosiaan tiedä renkaista paljoakaan, mitkä kestäis pidempään kuin 3000km ja olis viel joteski pitäviä. Miltäs kuulloistais että taakse PIRELLI: 180/55 ZR 17 (73W) TL DIABLO ja eteen PIRELLI: 120/60 ZR 17 (55W) TL DIABLO. Vai mikä ois hyvä yhdistelmä..  
confused_orig.gif
nois sais kyll halvalla. Tämäkin varmasti puhki keskustelu juttu..
 
Nykyiset renkaat on jo sakko kunnossa kohta ja tarttis uudet eteen sekä taakse. Mä en tosiaan tiedä renkaista paljoakaan, mitkä kestäis pidempään kuin 3000km ja olis viel joteski pitäviä. Miltäs kuulloistais että taakse PIRELLI: 180/55 ZR 17 (73W) TL DIABLO ja eteen PIRELLI: 120/60 ZR 17 (55W) TL DIABLO. Vai mikä ois hyvä yhdistelmä..  
confused_orig.gif
nois sais kyll halvalla. Tämäkin varmasti puhki keskustelu juttu..
Tuo Diablo on erittäin hyvä ja pitävä sekä shopin suosituin ratkaisu sporttiseen ajoon ja kestoakin löytyy jo tästä eteenpäin keväällä kohtuullisesti. Kevät on siis jo sen verran pitkällä, että asfaltti on melkolailla tasoittunut. Vaihtoehdot Diablolle samassa pitävyysluokassa: Metzeler Sportec M-1, Michelin Pilot Power ja Bridgestone BT010/012SS.

Toisen tyyppinen vaihtoehto olisi Bridgestone BT020, eli kohtuu pito ja paljon kilsoja ja uusi Metzeler Z6, paljon pitoa ja kilsoja kuten Michelin Pilot Roadkin.

Auttaisiko tuo valinnassa..

t. Shoppilaiset
 
Diablo kestää (ainakin mun pikkumopolla) uskomattoman pitkään.
Omalla setillä on käyty italiassa (5300km) ja radalla (950km) ja kilsoja kaikkiaan takana luokkaa 11000 ja pintaa riittää vielä.
Pitoa mukavasti ja sitten kun lähtee, niin lähtee siististi.
tounge.gif


Tosin kokemusta muista vähänlaisesti, mutta Diablo Corsa taitaa seuraavaksi alla pyöriä?

sport05.gif
 
No vaihtoedot ois Diablo ja Metzeler Z6. en tiiä kumman valitsis.. onko ne samanlaisia vai eroaako jotenki, tai tottakai ne eroaa mut miten? ja shopista tietenkin  
wink.gif


no varmasti hyvä gumi tulee alle valitsin sitten kumman vaan..
 
Mulla on takana Diablo 180/55 ja edessä Diablo Corsa 120/70.

Kestoa näyttäis olevan, takasella ajettu 4500 km(josta rataa n. 400 km) ja kuluminen hyvin maltillista, toisen mokoman ainakin vielä ajaa. Etunen taas ollu alla ehkä 2500 km(josta rataa n. 400 km), ei havaittavia kulumisen merkkejä.

Sateella en oo vetäny eniten, mutta hyvin tuntuu kuitenkin pitävän.

Kuivalla pitoa löytyy erittäin hyvin. Kylmänäkin ovat ihmeen pitävät ja tunnokkaat, erityisesti Corsa. Eilen Apparalla kumit toimi loistavasti. Kuluivat erittäin vähän, silti pito oli kuin olisi liimapinnalla ajanut. Luistoja tai lipsumisia en saanut lämpimillä kumeilla aikaan, mutta kylmänä tai puolikylmänä luistot on rauhallisia ja rengas varoittaa ajoissa. Toisaalta renkaan lämpeneminen kesti aika kauan, vaati noin 5-7 kierrosta kovaa ajoa että oli kunnolla lämmin ja pito parhaimmillaan. Toki ilman lämpötilakin oli melko alhainen, noin 12 astetta.

Seuraavatkin renkaat on mulla mitä suurimmalla todennäkösyydellä Pirellit, saapa nähä täytyykö sitten Supercorsaa kokeilla  
smile_org.gif
Suosittelen.
 
Mulla GSX-R 750:ssä alla takana toi Diablo, noin tuhat kilsaa nyt kerennyt sillä päästellä ja tuntunut kovinkin toimivalta.

Pitoa löytyy enemmän kuin multa uskallusta, kulutuskestävyydestä en vielä sitten tiedä. Mutta kovastihan sitäkin on kehuttu.
 
kävin just eilen ehtoosti sisäänajamassa tota takadiabloa bussella, eteen toi diablo on kans vaihdettu muutama viikko sitten. entiset oli pilot sprtteja, joita tahkosin muutamatkin sarjat loppuun, kun aikanaa kyllästyin niihin 56 orggisbattlaxeihin.
koska mun on turha esittää mitään täysiveristä ratakuskia, ajotunnelmat perustuu silkkaan mutuun. nää diablot tuntuu varsin oivallisilta gummeilta, ja ovathan noi vissiin pärjänneet testeissä ympäri maailmankin vallan mainiosti. jotenkin tuntuvat paljon pehmeämmiltä ajaa kuin esmees noi pilotot. pikkuröykyt rengas tasoittaa hiton hyvin, joten ainakin ajomukavuus on mielestäni kertaluokkaa parempi kuin misukoissa. kääntyy kurveihin hienosti, ja sen ajolinjan korajailukaan kallellaan ollessa ei tuota aivan extreme hankaluuksia. pitoa tuntuisi riittävän siviilipoluille varmaan hyvinkin riittävästi. tosin en vielä tohtinut edes ajatella polven kurottamista lähemmäs asvalttia, koska kohdalle sattui sen tuntuinen ajeluehtoo jolloin kaikki voi mennä persiilleen. se hemmetin tien poikki juossut kollikatti kun säikäytti het siellä lenkkini alkupäässä, vaikka taisi pienestä osumasta huolimatta selvitä kohtaamisestamme ihan ehjin nahoin. hiukan töyssähti jonnekin etuseen, mutta onnistuin jotenkin välttämään kunnon yliajon koska vauhtia ei ollu hääppöisesti 60 alueella tietenkään..

hieman noi diablot tuntuu jotenkin...rauhattomammilta kuin pilotit, johtuneeko sit tuosta määräntynlaisesta pehmeyden tunteesta. vaan aina on niin vaikeeta suorittaa vertailevaa analysaatiota, kun ne pilotitkin vaihtui alta tällä kertaa ehkä turhankin tyynni loppuun ajettuina. mainiot gummit noi pilotitkin on olleet ainakin busaan, mutta ehkä niiden "tekniikka" alkaa jo olla vanhaa kuosia verrattuna näihin diabloihin.

kulutuskestävyydestä en tietenkään mene mitään sanomaan, koska nää on ekat pirellit busassa. ja niinhän se oli, että biken mukaan ainoo miinusmerkki hayassa oli toi takasen ahne häipyminen.... =) ans kattoo ny sitte....
 
Kiitos kommenteista!
062802jumpie_prv.gif
Kokeilempa ensin diablod ja sitten ehkä joskus nuo metzler z6, ellen kiinny diabloihin
wink.gif
bowdown.gif
 
Mäkin vielä kehun diabloo. Eli ajanut 010 batlaxilla, sporteceilla ja nyt diablolla, nämä pirellit parhaat. 010 aivan eri viivalla kuin sportec tai diablo.
 
Suoralla motarilla yksin ajaessa diablot hakee enempi kun esim. bt 020. Korkeempi profiili. Kaareajo ominaisuudet korvaa kyllä moninkertasesti, ja itellä tasottu toi rauhattomuus vähän kun laskin etusen painetta 0.4 baria. Takanen kuluu kuiteskin nopeemmin eikä niitä jaksa kokoajan vaihtaa.
 
Suoralla motarilla yksin ajaessa diablot hakee enempi kun esim. bt 020. Korkeempi profiili. Kaareajo ominaisuudet korvaa kyllä moninkertasesti, ja itellä tasottu toi rauhattomuus vähän kun laskin etusen painetta 0.4 baria. Takanen kuluu kuiteskin nopeemmin eikä niitä jaksa kokoajan vaihtaa.
Mä huomasin tuon saman. Ennen kun oli BT56 edessä niin oli paljon rauhallisempi suoraan ajaessa, mutta kyllähän toi Diablo Corsa edessä tekee Busasta mutkissa paljon ketterämmän ja herkemmän.
062802jumpie_prv.gif
Muutenkin noi Diablot on kyllä aivan loistavat rinkulat.
 
Back
Ylös