Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taisi olla -05/2003 jonka jälkeen rekisteröidyssä vaaditaan E-hyväksyntää tarvikeputkesta. Tätä uudempia ei edes tarvitse mitata, kun on automaattisesti laiton, jos hyväksyntä puuttuu.
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1185.0
tuolla sanotaan näin "EY-tyyppihyväksyntä tuli täysimääräisesti voimaan 17.6.2003. Tämän jälkeen käyttöönotettuihin moottoripyöriin saa asentaa vain direktiivin vaatimukset täyttävän E-hyväksytyn pakoputkiston tai moottoripyörän valmistajan alkuperäisen pakoputkiston."
Käsitykseni mukaan uudemmissa ei pelkkä E-hyväksyntä riitä vaan putki pitää olla tyyppihyväksytty kyseiseen pyörään.
pikkasen ohi aiheen mutta ,kuinkahan moni on saannut sanktioita pörinä putkesta mistä puuttuu merkit ,ite en tiedä ketään ,ihan mielenkiinnosta kyselen.
Tämä kiinnostaa, niin onko tullut sanktioita ?
pikkasen ohi aiheen mutta ,kuinkahan moni on saannut sanktioita pörinä putkesta mistä puuttuu merkit ,ite en tiedä ketään ,ihan mielenkiinnosta kyselen.

Tämä kiinnostaa, niin onko tullut sanktioita ?
Ei ainakaan mulle.

Sveitsi suhtautuu Euroopan maista tiukimmin melumääräyksiin. Tarkistavat rajalla jo pyöristä melut. Neljästi on käyty ja kolmasti on oltu rajalla tsekkauksessa. Omassa vakioputki eli nou problem.
Itse en ole koskaan Saksassa joutunut tötteröratsiaan. Alla pari tositarinaa reissujen varrelta.
2005 reissulla norjalaisella pariskunnalla katkesi matka Ducatilla Hannoverissa. Itse oltiin tauolla samaisella baanan kahvilalevikkeellä ja seurattiin helvetillistä sadatusta kun joutuivat tilaamaan pakettiauton hakemaan pärrän pajalle putkien vaihtoon. Poliisit eivät antaneet lupaa jatkaa matkaa.
2006 kesällä Saksan Freiburg'issa tapaamamme ruotsalaisporukka taas ei ollut päässyt Sveitsiin koska pyörissä ei ollut hyväksytyt vaimentimet kiinni. Äijät oli menossa kokoontumisajoon Thuniin mutteivat sitten menneetkään.
2009 kesällä Berchtesgadenissa Iisalmelainen pariskunta majoittui samassa majatalossa ja kertoivat kaksi viikkoa aikaisemmin matkalla Kroatiaan tulleet pysäytetyksi Augsburgin nurkilla ja matka seis, koska ei ollut E-hyväksytty putki kawassa kiinni. Sakko oli pieni, muutamia kymmeniä euroja. Sen sijaan matka katkesi siihen ja olivat joutuneet ostamaan uuden vaimentimen Augsburgista kera taksikyydin.
Loman voi käyttää niin monella tapaa. Itse en helvetissä ottaisi moista riskiä että matka katkeaa meluisaan tötteröön. Entä jos stoppi tulee lauantaina iltapäivällä ja tötterökauppa on auki maanantaina? Oli savonkundikin nii kypsä kuin olla voi. Manaili, että ei voinut uskoa polizein tiukkaa linjaa. Hintaa taksille ja tötterölle tuli satoja euroja, puhumattakaan menetetystä ajasta.