Tarvike suodattimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Riku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Riku

New member
Öljyjä olis tarkoitus vaihtaa ja samalla myös suodatin.
Onko tarvikesuodattimet käyttökelpoisia vai kannattaisko hommata Suzukin "oma" suodatin?

Hinnassa ei ainakaan ole merkittävää eroa. Jos se ei vaadi suuria ekstraponnistuksia, niin itse hankkisin alkuperäisen.

Mulle sanotiin Busan osalta, että ehdottomasti alkuperäinen suodatin. En sit muista Suzukeista tiedä.
Siskon 6R:ään vaihdettiin tuossa öljyt ja laitettiin Filtrexin suodatin. No siten ihmeteltiinkin miks ei paineet nouse.  
sad_orig.gif
No suodatin tukossa. Eipä siinä sitten muuta kun Hi-Flo tilalle, kun ei alkuperäistä ollut koko kylässä. No Duelilta tuli korvauksena ihan mukava paketti kamaa.
cool.gif

Hinnassa on kyllä aika usein suurikin ero...

Laadussa en ole itse koskaan huomannut oikeastaan eroja, usein valmistajatkin ovat samoja...

Velho taitaa olla oikeassa. Suurin ero on, jotta joissain tulee tiiviste mukana (museoikäisiin
biggrin.gif
) ja joissain ei.

Eiköhän noissa mp-osissa päde sama kuin autonkin osissa, TM on vertaillut joskus noita suodattimia autoille ja siellä tosiaan jotkut tarvikkeet olivat vähän kehnompia. Itse ostaisin jonkun tunnetun merkin suodattimen kyllä ihan tyytyväisenä ja säätäisin erotuksen alkuperäisosaan vaikka kaljan ostoon. Sillä uskon kyllä vakaasti siihen ettei taida öljyn- tai ilman suodattimien valmistus olla mp-valmistajien ydinliiketoimintaa. Pidempään pohtien voisi miettiä minkä verran ne oikeasti tekevätkään itse ja kuinka paljon hankitaan alihankinta verkoston kautta ja korkeintaan lyödään siihen oma logo.
confused_orig.gif

Joo siinä Tekniikan maailman testisä ko oli niitä öljynsuodattimia niin oli aika hyvä ko siinä oli Tehon tekemä ja sitte se misä oli Toyotan tarran niin se oli paljo parempi muka se Toyotan alkuperänen. Kaveri oli sillon sielä tehtaalla töisä ja sano että siinä ne tulee viereistä linjaa ne Toyotan suodattimet. Toiseen vaan tulee tehtaan teksti ja toiseen Toyota.

Mistä lie tulee sitte se paremmuus?

Eihän suuret valmistajat tee enää oikeastaan mitään itse. Tähän ainakin pyritään, että niille kuuluisi tuotteen kokoonpano ja elinkaaren mittainen huolto. Autopuolelta esimerkkinä Toyota.

En pitäis tätä kuitenkaan välttämättä huononpana vaihtoehtona, sillä usein se alihankkija on keskittynyt vain yhdenlaisiin tuotteisiin ja sillä on paljon parempi ossaminen siltä alalta. Tässä kohtaa pitää vain toivoa, että se ostaja ymmärtää sen, että alihankkija hoitaa myös tuotekehityksen, ja näin ollen sille tulee maksaa koko suoritteesta.

Olen samaamieltä ZR-7herwoodin kanssa että eiköhän siinä saavuteta parempi laatu kun keskitytään tiettyihin tuotteisiin. Toki siinä on haittansa jos pääsee syntymään monopoli asema jollekkin valmistajalle niin silloin laadussa saattaa tulla heikentymistäkin. Kyllä täällä omallakin työpaikalla noita osienvalmistuksia on siirretty muille ja täällä tehdään vaan suunnittelua. Ja tuotteiden elinkaari palveluihin koetetaan iskeä.

Ja Peltsin kommenttiin niin olisikohan niistä suodattimista toinen ollut juuri kaverisi tekemä ??
033102bebe_1_prv.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Jappe:

Mahollisesti oli. En tosin tiiä kumpi eikä sekään myöntäny sitä kummalla linjalla oli ollu sillon. No eipä se tosin meidän kummankaan elämään vaikuta mitenkään. Tojotaa ei omisteta kumpikaan. Ja jos omistettas niin eihän niihin öljyjä vaihdettas eikä suodattimia. Lisättäs vaan jos sattuu tarvetta oleen.

Back