• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tavoitteet Radalla 2013

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja qazwsx
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

qazwsx

MotOrg ry
Asfaltti kuivaa kovaa kyytiä ja kaikki odottavat koska ratapäivät tulee myyntiin :).

Mitkä on kauden tavoitteet ja oletko ajatellut kuinka monta päivää meinaat ajaa tulevalla kaudella?

Itsellä on Mp-tuen kausikortti ostettuna ja yritys ajaa sillä kaikki päivät mitä järjestetään, sekä mahdollisimman monta meidän yhdistyksen päivää.

Oma tavoite saada ajoon lisää rutiinia ja sitä kautta rentoutta ja turha keuliminen avauksissa pois. Ajat kun sais tuonne keskiryhmän nopeimpaan päähän/nopean hitaimpaan päähän. Parempaa ei tuolla omalla pyörällä voi toivoakaan.

Kallio-Racingin kurssillekin tuli paikka hankittua keskiryhmään. Vehniäisen kurssi Kemoralla kiinnostaa myös kunhan toi tulee myyntiin.
 
Alastaro 1.35 ilman, että ryppyreikä sykkii suuremmin. Käynti Kemoralla ja Botnialla, saa nekin tutuiksi. Ratapäiviä semmoiset 10-12.

Ai niin, ja pystyssä niin kadulla kuin radalla.
 
Oppia kokonaan itselle uudentyyppinen pyörä, käänteinen kaavio, shifterin käyttö, ajo ratarenkailla, ottaa nöyränä oppia osaavammilta, pysyä pystyssä ja ehtiä nopean ryhmän häntäpäähän kauden päätteeksi (yeah right...)
 
Ensimmäisenä käydä koulutuksessa (ajotaito II) oppimassa kaarreajosta lisää ja saada sitä kautta vauhtia/luottoa ajamiseen. Sitten kun tosta kuitenkin tykkään niin 3-4 kertaa ois tarkoitus tulla radalle.

Ja ne tavoitteet, paita hiestä märkänä poissa muiden jaloista. Ja mopo ehjänä. Eiköhän siinä ole ekalle kesälle.:peukutpystyyn:
 
Jos uudella Botnialla pääsis ajamaan.

Ja motoparkkissa. Noilla radoilla vois yrittää ajaa uuden oman enkan (botnialla onnistunee :P), muilla radoilla jos sen kerran-kaks ehtis käymään ja sais kierrosajat edes lähelle viimekautisia.
 
...3-6 ratapäivää nauttien mutka-ajosta turvallisesti, tutustuen oman matkalehemän käyttäytymishen vähän kovemmassa ajossa, niin mutkista ulostulossa kuin tarvittaessa jarrutuksissa mutkiin (tämä on se ittelleni "vaikein" osa, johtuen ehkä takavuosien mutkista suoriksi menosta...).

Lyhyesti siis: jotta tienpäällä liikenteen seassa olisi turvallisempaa ajaa, kun ei siellä tarvitse noita "testata".

Alastaroa ja Kemoraa jo varattuna...ja kameran kanssa sais kierroksia kuvattua, niin voisi haarukoida vähän aikoja...tosin niillä ole isompaa merkitystä, mutta oishan se kiva tietää :)
 
Ja motoparkkissa. Noilla radoilla vois yrittää ajaa uuden oman enkan (botnialla onnistunee :P), muilla radoilla jos sen kerran-kaks ehtis käymään ja sais kierrosajat edes lähelle viimekautisia.

Mitäs helvettiä? Yamahahan on myynnissä. Onko kovempi tykki hakusessa tai uusi omistaja ajaa sillä ne enkat :D?
 
Uuteen pyörään tutustuen Kemorassa pari sekkaa pois ajasta. Saapa nähä :) Niin ja uusittua Botniaringiä odotan myös innolla.
 
Osallistua Ajotaito II:n, tutustua muutenkin ratailuun harrastuksena sekä tietysti pitää pyörä ehjänä :grin:
 
30.6 uudella Botniaringillä kurvailemassa matkalehmällä. :p + pitää kumipuoli alaspäin..
 
Jospa Alastarolla pääsis 1.35 tienoille, ja pitää se taso siinä. Kemoralla 1.25 tasoon ja nopeamminkin olis hyvä.
 
Mitäs helvettiä? Yamahahan on myynnissä. Onko kovempi tykki hakusessa tai uusi omistaja ajaa sillä ne enkat :D?

Botnialla ennätys nyt tulee vaikka potkulaudalla, mutta motoparkkiin tarvinnee jonkun moottorilla varustetun laitteen. Ei pitäs olla kovan työn takana rikkoa tuota viime kesästä jos vaan tällä kertaa muistas myös jarruttaa, eikä pelkästään lirutella.
 
Ensimmäisenä käydä koulutuksessa (ajotaito II) oppimassa kaarreajosta lisää ja saada sitä kautta vauhtia/luottoa ajamiseen. Sitten kun tosta kuitenkin tykkään niin 3-4 kertaa ois tarkoitus tulla radalle.

Ja ne tavoitteet, paita hiestä märkänä poissa muiden jaloista. Ja mopo ehjänä. Eiköhän siinä ole ekalle kesälle.:peukutpystyyn:

Samoilla mennään, kun on sama mopokin... :) Viime vuonna kävin 2 kertaa ahvenistolla köröttelemässä ja on se kyllä hauskaa hommaa. Tälle kesällä muutama päivä ainakin pitäs päästä. (org kortti on jo taskussa ekaa kertaa) :orgmp:
 
- Ajaa yhtenä päivänä enemmän kuin 112 kierrosta.
- Kumipuoli alaspäin tai edes luut ehjänä.
- Lisää rutiinia ja tarkkuutta. Vähemmän rullailua.
 
Onnistua ajamaan tasaisemmin ne kierrosennätykset mitkä viimekesänä saavutin.
Pienentää hyvän ja huonon kierroksen välistä rakoa.
Suorittaa EAK kouluttajankurssi ja opettaa muille turvallista moottoripyöräilyä.
 
Mp-tuen nopeen ryhmän kausari ostettu, toivottavasti muutaman orgin päivänkin pääsis ajamaan. Tavoite on parantaa kierrosaikaa Alastarolla ja Kemorassa 3-4 sekunttia. Samalla mahdollisimman varman päälle ajoon perustuvalla, turhia riskejä ottamattomalla ja monen mielestä varmasti tylsälläkin tavalla kuin parina kesänä tätä ennenkin. Ilman hazardikierroksia niin, että mukavuustaso pysyy sekuntin päässä ennätyksestä.

Ajossa on niin paljon parannettavaa, että ei pitäisi ihan tekemätön paikka olla. Viikon päästä mennään Wehnän rata-ajon teoriakurssille oppia hakemaan ja kesällä sitten pyritään laittamaan opittu käytäntöön. Erityisesti ajolinjoissa on todella paljon parannettavaa. Kuten myös jarruissa...avauksissa...ajoasennossa... :kääk:

Taitaa se ensmmäinen kaatokin tulla väkisinkin jo tällä kaudella, vaikka varman päälle yritetäänkin ajaa.
 
Mp-tuen nopeen ryhmän kausari ostettu, toivottavasti muutaman orgin päivänkin pääsis ajamaan. Tavoite on parantaa kierrosaikaa Alastarolla ja Kemorassa 3-4 sekunttia. Samalla mahdollisimman varman päälle ajoon perustuvalla, turhia riskejä ottamattomalla ja monen mielestä varmasti tylsälläkin tavalla kuin parina kesänä tätä ennenkin. Ilman hazardikierroksia niin, että mukavuustaso pysyy sekuntin päässä ennätyksestä.

Ajossa on niin paljon parannettavaa, että ei pitäisi ihan tekemätön paikka olla. Viikon päästä mennään Wehnän rata-ajon teoriakurssille oppia hakemaan ja kesällä sitten pyritään laittamaan opittu käytäntöön. Erityisesti ajolinjoissa on todella paljon parannettavaa. Kuten myös jarruissa...avauksissa...ajoasennossa... :kääk:

Taitaa se ensmmäinen kaatokin tulla väkisinkin jo tällä kaudella, vaikka varman päälle yritetäänkin ajaa.

Teksti on kuin meikäläisen kirjottamaa. Vähennän tuota tavotetta vaan sekunnin verran. Nährään kurssilla!:orgmp:
 
Teksti on kuin meikäläisen kirjottamaa. Vähennän tuota tavotetta vaan sekunnin verran. Nährään kurssilla!:orgmp:

Tuo kurssi olis kyllä tullut tarpeeseen. Ostin tuon heti kun tuli myyntiin, mutta työreissujen yllättävä aikataulumuutos poltti tuon kurssin minulta.

Antoisaa kurssipäivää teille jotka tuonne pääsette.
 
Back
Ylös