Kaff
New member
Täydellinen kaupunkipyörä
Oon alkanut pohdiskelemaan et mikä/millainen pyörä olisi paras puhtaaseen kaupunkiajoon. Itelleni oon aina etsiny pyörää joka tekee "kaiken hyvin joskaan ei ole loistava missään". En oo oikein vielä varma, onko tourinki- tai ratahommat mua varten vai tykkäänkö vaan ajaa aurinkoisella kelillä kaupungissa tai satunnaisia mutkapätkäreissuja. Lisäksi jos em. hommista innostuu voi hyvällä omallatunnolla hommata useamman pyörän
Ajatellaan hypoteettisesti
, että etsitään pyörää puhtaasti kaupunkiajoon ja lyhyen matkan mutkailuun. Pyörän pitäis olla:
- Kevyt ja ketterä, jotta sen kanssa on helppo splitt.... parkkeerata Helsingin keskustassa
- Alusta sen mukainen, jotta mukulakivikadut ei tiputtele ruuveja pitkin teitä - soralle tuskin eksyttäisiin koskaan
- Vääntöä ennen hepoja - eli ko. pyörällä tuskin koskaan tultaisiin ajamaan yli 120km/h, mutta sen alla olevissa nopeuksissa pitäis pystyä pitään asiat mielenkiintoisena, eikä jäädä jalkoihin (varmaankin puhutaan yli 250cc ja alle 1000cc vehkeistä)
- Ajoasento .. periaatteessa ihan sama kun lyhyttä matkaa tultaisiin aina ajamaan, mut jotenki miellän ennemmin supermoto-stancen paremmaksi kuin kyykyn, koska näkyvyys liikenteeseen parempi ja tod näk tullaan seisomaan valoissa paljon
- Hyvän näköinen, koska #imagoennenkaikkea
- Luotettava ja/tai uudehko, koska remppaustilat rajalliset
- Taloudellinen ajaa..tai paskat, ihan sama mitä kuluttaa
Keskustelua?
Oon alkanut pohdiskelemaan et mikä/millainen pyörä olisi paras puhtaaseen kaupunkiajoon. Itelleni oon aina etsiny pyörää joka tekee "kaiken hyvin joskaan ei ole loistava missään". En oo oikein vielä varma, onko tourinki- tai ratahommat mua varten vai tykkäänkö vaan ajaa aurinkoisella kelillä kaupungissa tai satunnaisia mutkapätkäreissuja. Lisäksi jos em. hommista innostuu voi hyvällä omallatunnolla hommata useamman pyörän

Ajatellaan hypoteettisesti
, että etsitään pyörää puhtaasti kaupunkiajoon ja lyhyen matkan mutkailuun. Pyörän pitäis olla:- Kevyt ja ketterä, jotta sen kanssa on helppo splitt.... parkkeerata Helsingin keskustassa
- Alusta sen mukainen, jotta mukulakivikadut ei tiputtele ruuveja pitkin teitä - soralle tuskin eksyttäisiin koskaan
- Vääntöä ennen hepoja - eli ko. pyörällä tuskin koskaan tultaisiin ajamaan yli 120km/h, mutta sen alla olevissa nopeuksissa pitäis pystyä pitään asiat mielenkiintoisena, eikä jäädä jalkoihin (varmaankin puhutaan yli 250cc ja alle 1000cc vehkeistä)
- Ajoasento .. periaatteessa ihan sama kun lyhyttä matkaa tultaisiin aina ajamaan, mut jotenki miellän ennemmin supermoto-stancen paremmaksi kuin kyykyn, koska näkyvyys liikenteeseen parempi ja tod näk tullaan seisomaan valoissa paljon
- Hyvän näköinen, koska #imagoennenkaikkea
- Luotettava ja/tai uudehko, koska remppaustilat rajalliset
- Taloudellinen ajaa..tai paskat, ihan sama mitä kuluttaa
Keskustelua?
Mutta jos pysytään realismissa ja edes jonkinlaisessa käyttömukavuudessa, menee myös mun ääni 1100-hyperille. Sillä saa sitä paitsi aiheutettua hämmennystä kanssakulkijoissa jo pelkällä olemassaololla.