• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

TDM 850 kulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jäykkä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jäykkä

New member
Paljonko teillä vie polttoainetta sataselle. Tuntuu tuo oma vievän aika reilusti. Noin 8 litraa ja ei minun ajo mitään kuluttavaa pitäs olla. Liekkö aika säädättää?

Lienee syytä. Oma on kylläkin TRX, mutta sama 850cc konehan tuossa lienee. Vei mitattuna ja laskettuna 10tkm matkalla keskimäärin 4,5l / 100km. TDM:ssä voi olla ilmanvastusta vähän enemmän, mutta eiköhän sekin selvästi alle kuuden mene jos on säädöissä.

En kyllä käsitä miten TwinTenox noin pieneen kulutukseen pääset. Omani vie jotakuinkin 5,5 sadalla ja siis myöskin trx alla. 850 TDM:llä pitäisi aika hyvin samoissa lukemissa olla kulutus.

Oisko kaasareissa kulunu neulaputket "ovaaleiksi", tyyppivika. Kunnossa olevana pitäis rauhallisella ajolla päästä 5,x kulutukseen.

En kyllä käsitä miten TwinTenox noin pieneen kulutukseen pääset.
Nyt tällä ajokaudella en ole enää mittaillut kulutusta, mutta perstuntuntumalta se on ehkä hiukan kasvanut. Tuskin kuitenkaan on vieläkään viittä litraa sadalla. Enkä tosiaankaan ajele mopolla bensaa säästellen. Kyllä se punarajakin aina välillä tsekataan...

Mopolla oli ajettu 24tkm kun sen ostin. Täysi huoltokirja ja paikallaan siis BOSsin sliparit joille (en tiedä onko kaasaripuolella jotain muutoksia tehty) penkitetty ja säädetty. Dynolappu tuli mukana ja paljon kuitteja, mutta kaikki paperipuoli on hollanniksi... Veikkaisin kuitenkin siis sitä, että on huolella säädetty tämä minun pyöräni ennen kuin se minulle tuli ja siitä johtuen kulutus on kohdillaan.

Tuon reilun 10tkm mittailun aikana pienin kulutus tankillisella oli muistaakseni alle 4,1l / 100km ja suurin vielä selvästi alle 5 litraa.

Back