Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
Tiedeteään... tiedetään, ettei tuo Jammun TDM ole oikea enska eikä välttämättä edes allround, mutta kysynpähän silti tältäkin foorumilta mielipidettä moisen kapistuksen sopivuudesta soralle? Ajosta pääosa on asfaltilla, arviolta 10 - 20 % tulisi olemaan kuitenkin hiekkateillä, siksi tuota TDM pidän varsin hyvänä vaihtoehtona omiin tarpeisiini. Vaihtoehtona on BMW:n F650 GS tai Dakar. Onko Jammun rengastukseen ehdotelmia? En ole myöskään löytänyt mistään speksejä siitä, mitä tuollainen TDM kuluttaa keskimäärin satasella?
Kylllähän TDM:llä kelpaa ajella isompia sorateitä pitkin. Ainoa hankaluus on löytää eteen (18") sopivaa jokapaikanrengasta, mutta eipä tuo muuten eroa kovinkaan paljoa vaikka V-Stromista. Oikea nimitys taitaisi TDM:llekin olla "allroad".
Kone TDM:ssä / TRX:ssä / SuperTeneressä on todella kestävässä maineessa. Suomessakin liikkuu useita +200.000km ajettuja SuperTenereitä täydessä iskussa.
Asfalttiajossa voi yksipytty-Bemulla ajellessa tulla ikävä TDM:n lisähevosia...
Positiiviset kokemukset tdm:stä itsellä -94 mallinen sekä kaverilla -93 mallinen ja ei ongelmia.
Kaverilla michelin merkkiset karkeammat renkaat alla........
Kulutus pyörii noin 5,5-6 litran luokkaa
Katso meidän reissu kuvat
www.kauramakicarclean.fi/laatokka/
Olen ajellut TDM:lla takavuosina n. 20 tkm, jolloin havaitsin sen soveltuvan kovalle soratielle aika mainiosti. Kuten HeikkiL mainitsi, niin eturenkaan koko on ainoa heikkous. Myös jammun genesis-konstruktion vaatima putouskaasuttimien käyttö vaatii hetken tottumista, kaasu on melkoisen on-off pikkuvaihteilla kaupunkiajossa.
Teho riittää suomen teille, mutta noilla tehoilla kulutus minun kokemuksien pohjalta on 6,5-9 litraan kaasun asennosta riippuen, eli 18 litran tankki saisi olla suurempi.