Tehoja 1400ZZR kawaan lisää!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawamies1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kawamies1

New member
Haluaisin vakio vm.06  1400ZZR kawaan lisää potkua, tiedättekö, mitä pitäisi tehdä jotta takapyörältä saataisiin varmasti 200 hevosta penkissä ulos! Odottelen vastauksia.
 
200 takarenkaalta on aika paljon.

Mutta alkuun tietty pääsee esim TI-forcen/Akrapovic/yoshimura kokoputkistolla ja commanderilla.

Toki jos nokat haluaa vaihtaa/koneistaa voi saada kutiteltua lisää poneja ulos.

Mut tuskinpa pelkällä putki/commanderi virityksellä pääsee 200hv takarenkaalta..tai no jos oikeen optimistisen penkin löytää niin sit.

Mielummin kuitenkin katsoisin miten nuo virit   toisivat lisää potkua kun tavoittelisin jotain "maagista" hv rajaa jossain tietyssä penkissä.

Kustannus noille palikoille asennettuna ois varmaan 1500-2200 euroa (ilman nokkia).
 
Tuo se meille, laitan pikku turbosetin siihen niin alkaa tulemaan varmasti yli 200 hp renkalta
lookaround_orig.gif
 
Mulla on -08 14-satanen Zetori, ja mä kaipaisin kovasti sitä, että sen matalilla kierroksilla olevan ruiskun viiveen saisi korjattua. Se, että se vastaisi kaasuun paremin ja nopeamin, se teksi paljon ajettavuutta lisää. Samoin kaipaan parempaa moottorijarrutusta. Kulutusmittarin mukaan ruisku syötää koneeseen bensaa moottorijarruuksessa, ja mulla on tunne että sen haluaisi pois. Muuten en kyllä tehoja kaipaa, vaan sitä ruiskun ahtauden ja tukkoisuuden korjaamista...

Onko kellään kokemuksia em. säädöistä?

Joutuuko heittämään commanderin kehiin, että onnistuu?
 
Kylhän se fööni taitaa olla ainut oikea vastaus esitettyyn kysymykseen. Ongelma vain on se, että kun sen 200 hp saa takanakille, ja vähän kerää tietoa lisää, niin tulee seuraava ongelma: Mitenkäs tähän saa 300 hp takanakille. Ja nälkä vaan kasvaa...

t. Repa
 
niin tuo ruokahalu...

formulaykkösissäkin on tehoja rutkasti, mut silti ne on pistäneet varuix vaihlelootan moottorin perään.

eli sen ymmärrän jos pappatuntutriin haluttas lisää tehoja mut mikx pitäs saada 200 kaakkia takapyörälle..oisko sitte onnellinen? ja kauanko?

terapeuttinen vaikutus on käydä ajamas aina silloin tällöin jollain kusiaisella..
siinä alkaa miettimään et täs hommas on muutakin viehätystä ku hirmutehot.
ainakin pitäis olla jotta jaksais kiinnostua vuosi vuodelta uudelleen.
 
niin tuo ruokahalu...

formulaykkösissäkin on tehoja rutkasti, mut silti ne on pistäneet varuix vaihlelootan moottorin perään.

eli sen ymmärrän jos pappatuntutriin haluttas lisää tehoja mut mikx pitäs saada 200 kaakkia takapyörälle..oisko sitte onnellinen? ja kauanko?

terapeuttinen vaikutus on käydä ajamas aina silloin tällöin jollain kusiaisella..
siinä alkaa miettimään et täs hommas on muutakin viehätystä ku hirmutehot.
ainakin pitäis olla jotta jaksais kiinnostua vuosi vuodelta uudelleen.
Et varmaan ole ikinä ajanut oikeasti tehokkaalla moottoripyörällä?
Kyllä se vaan on mahtava tunne kun vääntää riittävän suoran auetessa tupen nurin ja +400 hevosvoimaa alkaa työntämään pyörää. Eihän sitä juuri muuhun voi käyttää kuin itsensä viihdyttämiseen, mutta hauskaahan se on
tounge.gif
 
Mulla on -08 14-satanen Zetori, ja mä kaipaisin kovasti sitä, että sen matalilla kierroksilla olevan ruiskun viiveen saisi korjattua. Se, että se vastaisi kaasuun paremin ja nopeamin, se teksi paljon ajettavuutta lisää. Samoin kaipaan parempaa moottorijarrutusta. Kulutusmittarin mukaan ruisku syötää koneeseen bensaa moottorijarruuksessa, ja mulla on tunne että sen haluaisi pois. Muuten en kyllä tehoja kaipaa, vaan sitä ruiskun ahtauden ja tukkoisuuden korjaamista...

Onko kellään kokemuksia em. säädöistä?

Joutuuko heittämään commanderin kehiin, että onnistuu?
Mulla on commanderi ja tre (glpro)+penkitys. Tosin myös muzzyn kokoputki. Aivan kuin eri moottori. Ei ole iso sijoitus. Toinen vaihtoehto on poistaa toisioläpät.
 
niin tuo ruokahalu...

formulaykkösissäkin on tehoja rutkasti, mut silti ne on pistäneet varuix vaihlelootan moottorin perään.

eli sen ymmärrän jos pappatuntutriin haluttas lisää tehoja mut mikx pitäs saada 200 kaakkia takapyörälle..oisko sitte onnellinen? ja kauanko?

terapeuttinen vaikutus on käydä ajamas aina silloin tällöin jollain kusiaisella..
siinä alkaa miettimään et täs hommas on muutakin viehätystä ku hirmutehot.
ainakin pitäis olla jotta jaksais kiinnostua vuosi vuodelta uudelleen.
Tuleppa ensikesänä kokeilemaan. En rupea kuvailemaan fiiliksiä, koska verbaaliset kykyni ei riitä. Siitä olen varma, että Tabermankin unohtaisi rakkausrunot.
tounge.gif
 
Tuo se meille, laitan pikku turbosetin siihen niin alkaa tulemaan varmasti yli 200 hp renkalta  
lookaround_orig.gif
Komppaan tätä. Jos meinaa saada 200 hp takaselta, niin joutuu tekemään koko joukon muutoksia. Itellä on stroker kit, nokat, kansi portattu, venttili jouset ja paljon muuta. Helpoin tapa on laittaa puhallin.
Ihan vaan mielenkiinnosta: paljonkohan tulee moiselle turbosetille hintaa ?
 
Tuo se meille, laitan pikku turbosetin siihen niin alkaa tulemaan varmasti yli 200 hp renkalta  
lookaround_orig.gif
Komppaan tätä. Jos meinaa saada 200 hp takaselta, niin joutuu tekemään koko joukon muutoksia. Itellä on stroker kit, nokat, kansi portattu, venttili jouset ja paljon muuta. Helpoin tapa on laittaa puhallin.
Ihan vaan mielenkiinnosta: paljonkohan tulee moiselle turbosetille hintaa ?
Riippuu ihan siitä millä sataluvulla haluat tehon alkavan. Pikkutehot pikkurahalla ja isommat vähän isommalla rahalla.
Nää on kuitenkin käsityönä tehtyjä, esim. Proboostin kanssa en pysty enkä halua alkaa hinnalla kilpailemaan, mutta noi mun tekeleetkin on vähän isompia kuin mitä niillä on normivalikoimissa.
Itse asiassa ei taida löytyä mistään yhtä isoa kaupallista settiä mikä mulla on esim tossa omassa Kawassa.
 
Tuo se meille, laitan pikku turbosetin siihen niin alkaa tulemaan varmasti yli 200 hp renkalta  
lookaround_orig.gif
Komppaan tätä. Jos meinaa saada 200 hp takaselta, niin joutuu tekemään koko joukon muutoksia. Itellä on stroker kit, nokat, kansi portattu, venttili jouset ja paljon muuta. Helpoin tapa on laittaa puhallin.
Ihan vaan mielenkiinnosta: paljonkohan tulee moiselle turbosetille hintaa ?
Jokunen tonnihan siinä palaa, riippuen siitä mitä haluaa ja mitä tarvitsee lisäksi.

Veikkaisin, että viidellä tonnilla alkaa homma olemaan kohtuullisen hyvin hanskassa. Jos katsastaa haluaa, niin alle kahdeksan tonnin ei taida homma onnistua.

Mutta muistetaan, että noilla rahoilla saa sitten näihin mopoihin aina 100+ heppaa lisää föönillä. Ja tarvittaessa enemmänkin. Eli hepan hinta on kympeissä. Ja niitä tulee tuntuvasti. Ja kerralla. Jóhtaa suoraan teho-orgasmiin.

Kun taas nuo slipari/commanderi/vapaavirtaussuodatinmodaukset ovat enemmänkin vain semmoisia korvienvälivirityksiä (eli omistajalleen hyvää mieltä tuottavia mutta käytännössä olemattomia virityksiä), jotka toki näkyvät penkityksessä muutaman hepan nousuna ja tuntuvat muka persdynossa (lähinnä kovemman äänen vuoksi), mutta lisääntyneen tehon hinta satasia/hp. Ja hepoja tulee sitten jopa muutama/kymmenkunta sillä parilla tonnilla mikä koko projektiin menee.

Toki, kun lähdetään vaihtamaan nokkia ja porttaamaan, saadaan hiuken enmmän aikaiseksi ja oikeasti jo persdynossakin tuntuvia asioita aikaiseksi, mutta palaa sitä rahaakin oitis aika paljon lisää.

Edelleen olen sitä mieltä, että puhallin on ainut oikea ratkaisu jos tehoja haluaa lisää.

Se olkoon jokaisen oma asi, kuinka niitä sitten käyttää hyväkseen. 200 hp alkaa jo olla semmoinen lukema, ettei niitä saa missään käytettyä yrittämälläkään katukäytössä. Eikä tietysti ole tarviskaan.

t. repa
 
Mulla on -08 14-satanen Zetori, ja mä kaipaisin kovasti sitä, että sen matalilla kierroksilla olevan ruiskun viiveen saisi korjattua. Se, että se vastaisi kaasuun paremin ja nopeamin, se teksi paljon ajettavuutta lisää. Samoin kaipaan parempaa moottorijarrutusta. Kulutusmittarin mukaan ruisku syötää koneeseen bensaa moottorijarruuksessa, ja mulla on tunne että sen haluaisi pois. Muuten en kyllä tehoja kaipaa, vaan sitä ruiskun ahtauden ja tukkoisuuden korjaamista...

Onko kellään kokemuksia em. säädöistä?

Joutuuko heittämään commanderin kehiin, että onnistuu?
Commanderi kehiin ja poistat ne toisio kaasuläpät niin saat alas reilu 20 newtonia lisää vääntöä.
 
juu en mää mihnään vaihees ole väittänytkään, etteikö voima mukavaa olisi
smile_org.gif


mutta..kuluu sarjaan missä masu ei tuu ikuna täyteen..
ja eihän mikään vedä vertoja fiilikselle ku liha pistetään kunnolla liikkeelle.

eli jos nyt sais sen kaxsataa takanakille ni tuntushan se kivalta jollei sitten lisävoima tulis ajettavuuden kustannuksella.
mites ois parinkuukauden päästä.. ja tuo tehojen hyödyntäminen..melko vaikeaa noin katukäytös.

ps..mielellään otetaan kuttu vastaan tuollaseen maustetun setorin koeajoon..
buttrock.gif
vaikkei kyllä oikeestaan kannattais..joutuu pian alkaa räpeltää omaakin uuteen uskoon.
blush.gif
 
Uudessa MO-lehdessä (Saksalainen) oli projekti, jossa ZZR1400 muokattiin vakiosta Akran kokoputkella, toisioläpät poistaen ja laittamalla PCV+Autotune. Alkutilanteessa tehoja oli 180hp luokkaa ja lopussa 203hp. Putkeen oli jätetty killeri paikalleen (!), eli se poistaen olisi ehkä lähempänä 210. Väännön kasvu oli pieniä kierroksia lukuunottamatta max. 20nm luokkaa.

Tuohon pyörään on todella helppo asentaa PCV+autotune. Ja tuntui säätävän seokset todella hyvin ihan ajamalla, ei siis penkkisäätöä, vain mittaus.
 
Back
Ylös