• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Teräspunos jarruletkusarja ja XX?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sini-68
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Sini-68

New member
Jälleen kaivataan tietoa.
Ajatuksena vaihtaa XX:ään Fren Tubon teräspunos jarruletkusarja. Asennuksen tekevästä liikkeestä sanottiin, että XX:n dual brake jarruista johtuen, asennus/ilmaus voi olla todella monimutkainen ja työläs toimenpide.
Eli: onko kukaan XX:ään laittanut kyseistä sarjaa ja kommentteja kiitos.
smile_org.gif

Alkuperäistä kompaten: onko kukaan lisäksi (samalla) poistanut dualia käytöstä kokonaan?

Jälleen kaivataan tietoa.
Ajatuksena vaihtaa XX:ään Fren Tubon teräspunos jarruletkusarja. Asennuksen tekevästä liikkeestä sanottiin, että XX:n dual brake jarruista johtuen, asennus/ilmaus voi olla todella monimutkainen ja työläs toimenpide.
Eli: onko kukaan XX:ään laittanut kyseistä sarjaa ja kommentteja kiitos.  
smile_org.gif
Paskat se ilmaus mikään vaikea homma on, itse vaihtelin nesteet talvella uusiin. En oo ikinä ennen hommaa tehny, mutta Haynesin avulla mulla meni siinä vartin verran. Se ilmausjärjestys selviää siitä manuskasta. Kannattaa hommata jostain semmonen ilmausletku, ettei roisku nesteet ympäriinsä, jos itse sen teet.

Paskat se ilmaus mikään vaikea homma on, itse vaihtelin nesteet talvella uusiin. En oo ikinä ennen hommaa tehny, mutta Haynesin avulla mulla meni siinä vartin verran. Se ilmausjärjestys selviää siitä manuskasta. Kannattaa hommata jostain semmonen ilmausletku, ettei roisku nesteet ympäriinsä, jos itse sen teet.
En todellakaan itse tee!
biggrin.gif
Vakiomesta vaan mainitsi, että ilmauksessa on kova homma, eivätkä oikein olleet ilmeisesti innokkaita tekemään koko hommaa. Siksi teki mieleni kysyä, että onko asia todellakin näin...
smile_org.gif

En todellakaan itse tee!  
biggrin.gif
Vakiomesta vaan mainitsi, että ilmauksessa on kova homma, eivätkä oikein olleet ilmeisesti innokkaita tekemään koko hommaa. Siksi teki mieleni kysyä, että onko asia todellakin näin...  
smile_org.gif
Ei se ole vaikeata, jos on step-by-step ohjeet ja asiaa havainnollistavat kuvat aiheesta. Kuten vaikkapa täällä:

http://www.ixxra.com/yosbleedingthebrakes.htm

Jopa minä osaisin tuon tehdä noilla ohjeilla (jos viitsisin). Ja minä en edes osaa erottaa kampiakselia männänpalautusvieteristä.

Jos vakiomestasi sanoo olevansa Honda-huolto (en tiedä onko näin) niin kyllä niitten kuulu osata tuollainenkin toimenpide. Jos ei, niin mikä tahansa "virallinen Honda-huolto" tuon osaa tehdä.

/MarcusB

Juuen mene koskemaan noihin piuhoihin.
biggrin.gif
On se virallinen Honda-huolto. En tiedä sitten mistä johtuu moinen nihkeys. Täytynee kysyä jostain toisesta mestasta, josko löytyisi hieman enemmän innokkuutta. On se nyt kumma kun ei raha kelpaa.
smile_org.gif

Nyt pyörä on pajalla letkujen vaihdossa. Ihmettelen kyllä kovasti näitä vastauksia, joissa sanotaan, että joku on tehnyt XX:ään jarrujen ilmauksen yms. itse. Yksi TM:n testin "huippupaja" ei ollut kovin innostunut ryhtymään hommaan lainkaan. Toinen, joka työn otti vastaan; on taistellut ilmauksen kanssa jo 2 päivää. Arvio koko työlle oli 2,5 h, nyt siis menossa jo toinen päivä.
veryangry.gif

Hahhaa! Nyt homma on tehty, eivätkä veloittaneet kuin 50 € ylimääristä hommasta, johon meni 2,5 h:n sijasta 2 päivää. Varmasti ärräpäitä kuulunut huoltohallissa tämän pari päivää. Lisään BikeWorld Lauttasaaren listalleni ->
bowdown.gif
. Siellä on jo JL Bike. Kiitos.

Veikkaan, että tuossa kävi niinkuin olen joskus kuullut käyneen; systeemiin jää ilmaa, joka poistuu lähinnä itsestään, kun antaa sen nesteen asettua sinne putkistoon päivän verran. Pari kertaa enempi siinä joutuu käydä puristelemassa, mutta työtunteja ei varmaan kaikkineen tule paljoa enempi kuin tuo sun veloitettu.

joo on se mahdotonta huoltomiehelle tuollainen.. itse olen tavannut vittumaisempia auton jarruja. Tuossa just kädet rasvassa tulin xx:n jarrunesteitä vaihtamasta. Huuhtelin järjestelmän puolella litralla ylimääräistä nestettä ja annoin valutella ilman itsekseen pois. Etujarru ilmaantui ihan yksin tehden, mutta toi takajarru tarvii kaverin avuksi painelemaan pedaalia. Lopun ilmauksen hoitaa luonto, jos sinne nyt jotain pientä kuplaa onkin jäänyt..

Ja vielä niille piruille palkkaa jostakin maksetaan, kun jättävät hommat puolitiehen tai kokonaan tekemättä..

e: ai niin se cbssäkin toimii..

Osaa ne muutkin tehdä hankalasti ilmattavia jarruja.

Tuossa on pari päivää poisteltu ilmaa vanhan Motoguzzin integraalijarruista.

Kerro Sini-68 kommentteja käytöstä kunhan olet päässyt niillä hieman ajelemaan.

Lähinnä se kiinnostaa kun hevosmiesten tietotoimiston mukaan saattaa dualeista hävitä tuntuma jos laittaa teräspunosletkut.

Tiedä sitten mutta itsellä on letkujen uusinta edessä ja punoksiin olen kallistumassa; jo ulkonäönkin vuoksi;)

Mitä muuten tuli punoksille hintaa ja mistä hait?

Fren Tubo letkusarjaa myy Allright, josta asennusfirma sen tilasi. Arvio letkusarjalle ja 2,5 h työlle oli aluksi 530 €, kun homma nyt venyi päiviksi, se nousi siitä vain 570 €:een. Mikä oli mielestäni erittäin reilua! Pitivät siellä pyörän vielä viime yön yli, ajaen varuilta painetta koko yön letkujen läpi takajarru pohjassa, ettei mitään kuplia jää. Saapi nähdä millainen on lopputulos. Tuskin huono, eivät varmaan muuten hommaan olisi ryhtyneetkään. Näin toivomme.
smile_org.gif

Noh, jokos on ajometrejä takana uusilla letkuilla?

Ja millainen on tuntuma, paraniko vai paheniko Dualin toiminta?

Jos ok, niin suunnistettava on Stormille mittojen kaa...

Jo ulkonäkö on tosiaan loistava.
smile_org.gif
Jarruteho parani oleellisesti varsinkin kahvanpuristuksen loppuvaiheessa. Eli halutessaan saa takapenkkiläisen hyppäämään niskaan liikennevaloissa.
biggrin.gif

Jarrukahva tuntuu vähän jäykemmältä, mutta toisaalta pysähtyykin paremmin. Tuntuma kohdallaan.
Jos itse et puljaa letkuja paikalleen, vaan viet sen jonnekin tehtäväksi, suosittelen, että pyydät ensin hinta-arviota asennukselle. Tämä syystä, joka tuolla aikaisemmin jo tulikin selville.
wink.gif

No hieno kuulla että on muutakin kuin ulkoista apua;)

Lähinnä vahvisti vaan käsitystä että kyllä ne Dualissakin toimii.

Nyt ei auta kuin napata vanhat irti ja marssia kauppaan mittaamaan.

Eiköhän ne mene paikoilleen itsekin ja ajan kanssa ilmaten se hoituu;)

No niin.
biggrin.gif
Kerrohan sitten miten itselläsi kävi, montako hiusta piti repiä päästä tms. Onnea matkaan.
wink.gif

Back