• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Thaikku vai Britti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harrry
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Harrry

New member
Sellasta vaan aattelin kysellä, että onko Trumppasi missä valmistettu? Kuulemma voi olla thaikku tai britti. Mistä sen huomaa ja onko eroavaisuuksia?

Toinen Hincley ja toinen Meridien , ainoa oikea Triumph tehdas. Se että missä mikin pyörä on valmistettu, voi olla venyvä käsite. Kokoonpanotehtaitahan ne kaikki taitaa olla. Merkistä riippumatta osat tulee jostain, yleensä sieltä mistä halvimmalla saadaan. Moottoripyörästä ei tehdä mahdollisimman hyvää vaan mahdollisimman halpa tietyillä kriteereillä.
Jarrut tulee esim Nissin, en oikein usko että japaniassa tehdään. Kahvat valaa joku kahvatehdas, johtosarjat tekee joku alihankkija, vaikkapa venäjällä, Kostamuksessa, lohkot valetaan indokiinassa, rungon pokkaa ja hitsaa joku, jne. Arvelen että sama systeemi on aika monella pyörällä. Ihan vain esimerkkinä, kurapyörä Hondat, ei ole vuosiin tullut Japanista, vaan Italiasta. Harrikoita tehdään Mexikossa, lista on loputon. Ihan sama asia autopuolella. Nissan sumujen saarilta, Toyota Turkista... sama laulu jatkuu.

Aivan, no onneksi Nokiat sentään valmistetaan vielä suomessa eikä missään lähi-idässä
biggrin.gif

Joo, nokiat voi tulla venäjältä (tietyt koot ainakin). Trumpan rungot thaikuista.
omg.gif

mulla on nokian hakkapeliitta kakkoset ja en tiiä ku en oo kattonu, että mistä ovat tulleet myyjälle, mutta varastosta ne löytyi.

suomalaiset nokialaisetkin tullee ylöjärveltä tai salosta.

aika paljon näkyy suomalaismiesten alla thaikkulaisia trumpanrunkoja tosiaan, varsinkin maaseudulla. ne ovatkin sirompia kuin kotoinen tai brittirunko.

kawat tullee japanista, paitsi jotkut kustomit ja matkamallit usasta.

taitaa olla subaru ainoa japsimerkki joka tehdään pelkästään japanissa, ainakin oli muuan vuosi sitten kuulemma näin.

Taas offia. Ostin tossa uuteen pakuun kotimaassa paistetut
kumit, koska kotimaista työtä on syytä suosia. Ainoat sattui-
vat olemaan merkkiä Bridgestone, ihan hyvät talvikumit.

No mutta matkapuhelin Nokiat ovat onneksi ainakin kokonaan suomalaisia  
biggrin.gif
No ei varmaan ole, ikävä tuottaa pettymys mutta niitä väsäillään ainakin Saksassa, Unkarissa, Kiinassa ja muuten nykyään kai jo Venäjälläkin.
nixweiss.gif

Juu ja Romania meinas unohtua.
Eiköhän tuossa hiukan sarkasmia haettu..  
wink.gif
Toivottavasti..  
biggrin.gif
No joku sentään ymmärtää tätäkin vaikeaa huumorin lajia
biggrin.gif

mulla on nokian hakkapeliitta kakkoset ja en tiiä ku en oo kattonu, että mistä ovat tulleet myyjälle, mutta varastosta ne löytyi.

suomalaiset nokialaisetkin tullee ylöjärveltä tai salosta.

aika paljon näkyy suomalaismiesten alla thaikkulaisia trumpanrunkoja tosiaan, varsinkin maaseudulla. ne ovatkin sirompia kuin kotoinen tai brittirunko.

kawat tullee japanista, paitsi jotkut kustomit ja matkamallit usasta.

taitaa olla subaru ainoa japsimerkki joka tehdään pelkästään japanissa, ainakin oli muuan vuosi sitten kuulemma näin.
Juu mää olen noita runkoja katsellut... Kuulemma toimii sateessakin ;)

OT. Subarun omistaa Fuji Heavy Industries ja sitä EI todellakaan
tehdä Turkissa tai Englannissa, muista maista puhumattakaan.

Nokian hakkapeliitta 4 pyörii alla ja oli yllätys kun löysin made in russia tekstin niistä. Hyvin on kuitenkin toimineet.
Täysin alkuperäisen ulkopuolelta, mutta...on kyllä pakko kysyä, Oletko ihan varma asiastasi?

Nokian Renkaiden tiedotuksesta vannottiin n. vuosi sitten talvirengastuotannon olevan vain ja ainoastaan suomalaista työtä. Venäjän tuotanto on sitä halpaluokan Hakka i3 kesärengastuotantoa. Sitä olen kohdannut kyllä täälläkin, mutta en ensimmäistäkään siellä tehtyä talvipyörää.

Jos näin on, niin voi voi...Venäjältä ei tule muuta hyvää kuin halvaa.

Tosta mun edellisestä kommentista voinee päätellä sen, että AINOA
Suomessa ( ja vielä Nokialla ) tehty rengas oli Br. Olisihan rengas-
liike kalliimmat Hakkapeliitat muuten myynyt, kun kotimaista kysyin,
enkä hintarajaa asettanut. Siis jostainhan ne tulee.

Haistatan kukat oikeinkirjoitukselle
kaboom.gif
, jos siitä saa kuitenkin selvää... Mutta Subarun kanssa kävi pieni informaatio katko... oli meinaan yhdessä tieto visailu pelissäkysymys että mikä näistä ei ole japanilainen automerkki: Toyota,Honda,Mazda vai Subaru. Ja peli väitti oikeaksi vastaukseksi subarua joten siitä olen olettanut että Subaru olisi korealainen... mutta mutta no näitä sattuu...
033102bebe_1_prv.gif

Sellasta vaan aattelin kysellä, että onko Trumppasi missä valmistettu? Kuulemma voi olla thaikku tai britti. Mistä sen huomaa ja onko eroavaisuuksia?
No eikös se ole se valmistenumeron 11. merkki joka kertoo missä pyörä on valmistettu(kasattu).Ainaskin uudemmissa Triumpheissa,näin olen ymmärtänyt.

J= Jacknell Road,Hinckley,UK
T=Chonburi,Thailand

Lumikatoa odotellessa
cool.gif

Back