• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Thunder catin käyntiongelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rookie-71
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rookie-71

New member
Thunder catin käyntiongelma

Ostin tänään -96vm thundercatin, pyörä ajettu 60tkm..
Näin aloittelija motoristina en sen tarkemmin tutkinut pyörää.
Pyörä seisonut yli vuoden ja myyjä kehotti vaihtamaan bensat tankkiin, no tein työtä käskettyä.
Aluksi kävi kolmella, mut pikkuhiljaa neljäskin pytty lähti mukaan, nyt ongelmana tyhjäkäynti..eli ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä vaan sammuu heti..Voisiko vika olla tulpissa ja onko noi paha vaihtaa itse?
Olen siis aloittelija ja autoja kyllä ruuvaillut paljonkin, mut moottoripyörät ei niin tuttuja..

Ostin tänään -96vm thundercatin, pyörä ajettu 60tkm..
Näin aloittelija motoristina en sen tarkemmin tutkinut pyörää.
Pyörä seisonut yli vuoden ja myyjä kehotti vaihtamaan bensat tankkiin, no tein työtä käskettyä.
Aluksi kävi kolmella, mut pikkuhiljaa neljäskin pytty lähti mukaan, nyt ongelmana tyhjäkäynti..eli ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä vaan sammuu heti..Voisiko vika olla tulpissa ja onko noi paha vaihtaa itse?
Olen siis aloittelija ja autoja kyllä ruuvaillut paljonkin, mut moottoripyörät ei niin tuttuja..

Vastaan tuohon tulppien vaihtoon:

Tankki ylös ja ilmaputsarikotelo pois edestä, niin tulpat näkysällä.

Mikäli pyörä käy tyhjäkäyntiä ryyppy päällä, niin kaasareiden tyhjäkäyntipiirit ovat tukkeessa. Mp-huollossa 200-250 € työ.

Mikäli pyörä käy tyhjäkäyntiä ryyppy päällä, niin kaasareiden tyhjäkäyntipiirit ovat tukkeessa. Mp-huollossa 200-250 € työ.

Joo eli tyhjäkäyntiä käy kun ryyppy vähänkin päällä..tosin kun lähdin ajamaan ryyppy vähän päällä, niin ei tahtonut ottaa kierroksia kunnolla, pitää varmaan käyttää ammattimiehellä :D

Jos autojen kanssa on ruuvaillut niin kyllä yhden moottoripyörän kaasarit ottaa pois, purkaa ja puhdistaa :thumbup:

Tulpat oli ainaki mitä sattuu, yhessä 2 kärki tulppa ja muissa normi yks kärkinen, ja yhessä ihan loppu koko tulppa, eli ei muutaku tulppa kauppaan :bye:
Millasia tulppia tohon suositellaan?

Tulpat oli ainaki mitä sattuu, yhessä 2 kärki tulppa ja muissa normi yks kärkinen, ja yhessä ihan loppu koko tulppa, eli ei muutaku tulppa kauppaan :bye:
Millasia tulppia tohon suositellaan?

Fasuun menee ainakin nämä tehtaan mukaan ja sama motti 5hp kesympänä NGK / CR8E, CR9E or
DENSO / U24ESR-N, U27ESR-N

Viimeinkin sain muilta kiireiltä tulpat vaihdettua..Mut nyt kierrokset tippuu laiskasti alas, ja muutenkin röpöttää pikkukierroksilla, sit ku antaa vähän kierroksia nii tuntus toimivan ihan hyvin

Harvinaisen taitava seppä olet, jos siinä tulppia vaihtaessa olet myös kaasarit putsannut :jippikaijee:.

Tuo kierrosten hidas palautuminen on yleensä oire ilmavuodosta. Saat sen varmistettua laittamalla koneen käyntiin ja sprayaamalla kaasarikumien päälle jotain palavaa (carb cleaner, WD-40 tms.).

Se että pienillä kierroksilla röpöttää on oire liian laihasta seoksesta.

Voiko noi kumikurkut vetää ilmaa läpi, vaikka sisäpuolelta näyttäs olevan kunnossa, ulkopinnat tosin halkeillu aikas paljonkin?

Eihän ne seinämän läpi vedä - niissä lienee alumiiniputket sisällä. Yleensä ne horii kumin ja kaasarin kurkun välistä - tiivistesilikoni (esim Loctiten sininen) auttaa asiaan. Mutta spraytestillä saat asiaan varmuuden.

Eihän ne seinämän läpi vedä - niissä lienee alumiiniputket sisällä. Yleensä ne horii kumin ja kaasarin kurkun välistä - tiivistesilikoni (esim Loctiten sininen) auttaa asiaan. Mutta spraytestillä saat asiaan varmuuden.

Pitänee tehä toi spraytesti, tosin ahdas paikka sumuttaa sinne, mut ilmeisesti riittää et edes sinnepäin saa sumutettua..ainakaan pakokaasun hajun ja värin sekä kulutuksen perusteella ei ainakaan laihalla käy:D

Ei ole ainakaan sisarmallissa FZS:ssä alumiiniputkia kumikurkuissa ja tyypillisesti alkavan pidemmän päälle vuotaa halkeamista. Vaihto ei ole kovin paha homma, mutta yllättävän kalliit nuo kurkut olivat kun itse vaihdoin.

Kaasaritkin kyllä ihan putsailee, mutt itse olen kerran tuon homman tehnyt pyörään joka oli seissyt bensat sisällä joitain vuosia. Kyllä siinä siinä määrin aikaa ja tupakkaa kului, että suosittelen lämpimästi ainakin putsauksen ulkoistamista jollekin ulkopuoliselle taholle.

5 pisteen vinkki, ainakin noissa oli vesikierto tosi pahasti tukossa, sain sen lopulta aukeamaan vain joustavalla johdolla ronkkimalla, paine ja liuotin ei riittänyt.

Mitä tuohon työmäärään tulee, kyllä ne kaasarit saa irti ja takaisinkin jopa tien päällä jos on oikeasti pakko. Kiitos sille virolaiselle taksikuskille joka joku kesä sitten piti seuraa kun tuota temppua jossain Viron sydänmaiden pikkukaupungin torin laidalla tein.(joo, olisi pitänyt putsata tankki huolellisemmin, roskaahan sieltä vielä tuli).

Back