• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Thunderace vai 900 rr

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kimmy72
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kimmy72

New member
Eli olen vaihtamassa pyörää ja olen kahden vaiheilla,että laittaakko Thunderace vai 900 RR Honda? Jos jollain kokemuksia kummastakin niin kertokaa miinukset ja plussat kyseisistä pyöristä! Suurin osa ajoista tapahtuu yksin, mutta 1-2 kertaa kesässä ois tarkoitus vaimon kans reissata! Olen ajatellut vuosimalleja 96-98 !
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif

Mä pääsin kokeilemaan Thunderacea, ja rakkaus leimahti välittömästi... Mutta en mä sitä itselleni ostais... Liian matkamallinen... Enemmän ärrärrän kannalla... Mut en mä silti Hondaa ostais.
033102bebe_1_prv.gif
Tosin, enhän mä mistään mitään tiedä...

Aika paljon riippuu mitä pyörältä haluat...

Edit: Ai niin, oon mä ollu tossa thunderacessa Backseatbiatchina, ja nukahtanut jopa kyytiin  
biggrin.gif
Eli repikää siitä
biggrin.gif

Itsellä blade ja kyllä emäntä on sen kyydissä mahtunut olemaan, vaikkei se istuin miltään leposohvalta näytäkään.
Omasta mielestäni blade (vm2000) on tilavamman oloinen kuskille kun ace, kokemuksena tosin vain kylmätyypit.
Pyörä toiminut kuten pitääkin eikä ole paljoa yllätellyt, tehot riittää ainakin minulle. (myydään varaosiksi vaihderattaat 4-6).
Nii ja iso plussa bladelle on +

molemmilla olen päässyt ajelee ja voin sanoa et mä en tykänny yhtään thunderacesta...mutta käy koittaas molempia niin tiedät kummasta pidät... bladellakin voi erittäin hyvin kurvailla kakspäällä...

Itellä on ace ja radallakin on kanttaus varat riittäneet... ei voi moittia väätöä riittää aika mukavasti..

Bladea koittanu, en tykännyt... jos joku tykkää ajaa perse pystyssä niin varmaan sellaselle ihmiselle ihan fine...
crazy.gif

Äcestä vaikee sanoo kun en oo suostunut moisen päälle itseäni kampeamaan...
033102bebe_1_prv.gif

Osta vaikka Triumph...
tounge.gif

Kummankin omistaneena voin vain kehua kumpaakin
062802moto_prv.gif
mutta kuten viestissä sanoit niin aiot reissata emännän kanssa. Silloin Thunderace on parempi valinta, kyllä bladellakin ajelee matkaa mutta kamaa ei mahdu samaan malliin kun aceen.
Eikä emäntä välttämättä pidä matkustamisesta bladella varsinkin jos pitkää matkaa ajat. Riippuen tietty myös henkilöitten pituudesta.
Acen katteetkin suojaavat suojaavat paremmin viimalta.
Blade on hyvä kun yksin matkustaa. Tämä on vain mun mielipide kokemuksen perusteella.

Oikeestaan suurin ero Acen ja Bladen takatiloissa on satula... Acessakin on melko korkealla tapit jolloin polvikulma tulee melko tiukaksi. Acen katteet suojaavat paremmin jättäen silti melko sporttisen vaikutelman... Ehkä Ace on tasaisempi luonteeltaan kuin Blade.. Radalla melko tasaväkisiä laitteita, riippuen kuskista... Käy ajamassa molemmilla niin tiedät enemmän....

Joo, kannattaa koittaa miten sopii oman p***een alle, sehän siinä kaiken kertoo. Itte Bleidiä muutaman kerran kokeillu, vm. -96 ja -00, selvästi enemmän "RR:n" oloinen. Mutta olen ollu tohon Ässään tyytyväinen, vie radalla enemmän mitä mun pokka/taidot riittää, joskus vahingossa nostaa rengasta suljetulla alueella parilla pykällä, kuskaa hyvin kahta, reissussa vieny hyvin Jäämereltä Venetsiaan.
062802moto_prv.gif
Omasta mielestäni sopinut mulle peremmin, fyysisesti tarpeeksi iso vaikka itteä ei ole varrella pilattu, mutta tottumuskysymys.
Mutta, kai se on ennenkaikkea RAUHALLINEN MATKAPYÖRÄ kun biatch saa mutkapätkällä unta kuskin pelätessä setin puolesta joka käänteessä....
033102bebe_1_prv.gif

buttrock.gif

Itsellä ässä ja erittäin tyytyväinen. Tälläkin hetkellä reissun päällä ja emäntä on kyllä tykännyt..

Tässä vähän luettavaa

Ja varsinkin pienenä näpynä bladekuskeille kuvan alapuolinen teksti...

Asiantuntemuksella, jonka vain täydellinen puolueellisuus antaa totean, että Blade on sporttisempi noista kahdesta ajoasentoa myöten.
cool.gif
Kun puhutaan vakiokuntoisista pyöristä, Thunderace on painavampana enemmänkin matkavessa, mutta epäilemättä hyvä sellaiseen tarkoitukseen. Olen itse ottanut vain kylmät tyypit Acesta, joten en osaa sanoa, miten se taipuu mutkiin. Veikkaan, että Blade on näistä kahdesta ketterämpi radalla ja mutkateillä. Itsellä ei ole ollut mitään teknisiä murheita Bladen kanssa, mutta tavarankuljetuskyky on aika rajoitettu ja vakiopöntössä ompelukonesaundit, jonka asian saa helposti korjattua esim. Micronilla, Akralla tai Yoshilla.

HUOM! Omistan Ässän eli toudella puolueellista mielibidéttä tiedossa...

Eli osta ässä.
biggrin.gif
Bladea(99) olen ajanut muutaman kerran pieniä pätkiä ja jos vertaan kuskin pukilta fillareita niin ei niissä niin kauheesti eroja ole. Jostain syystä Ace on osittain jonkinlaisen matkapyörän maineessa(Joissakin piireissä...) mut itse en sen kanssa kyl teltta-touringille lähtis. Bleidin ja Acen ajoasennoissa ei minusta ole kauheita eroja, kyykkyjä molemmat täts it. Blade on periaatteessa enemmän "ärrä" mut kuten ilmaisin aikaisemmin, ei sen kummemin kuin Ace. Uusi Bleiri on kyl sit jo oikeesti "ÄRRÄ" verrattuna Aceen tai vanhempaa Bladeen.

Takatiloista ei henk.kohtaista kokomusta, kuka siellä nyt viittis olla... Nooh, morsein joskus änkee taakse ja ei se nyt kauheesti sieltä valita vaikka on ihan melkein missimitoissa(170+kil...eiku senttiä
crazy.gif
) , ei me kyl yli viidenkympin kilsan lenkkejä ole ajeltu. Mut uskoisin et pidemmät reissut vois olla vähän tuskaa, lähinnä jalkakulman takia. Lisäksi jopa moottorijarrutuksessa se liukuu alaspäin selkääni vasten(....Kuin kaksi pientä omenaa tuntuu lapaluissa....
inlove.gif
), vaikka kyllä se osaa takana olla ja toimia ihan kohtuullisesti. Penkki vissiin on liukas ja pienessa "alamäessä"

Thunderace on painavampana enemmänkin matkavessa, mutta epäilemättä hyvä sellaiseen tarkoitukseen. Olen itse ottanut vain kylmät tyypit Acesta, joten en osaa sanoa, miten se taipuu mutkiin. Veikkaan, että Blade on näistä kahdesta ketterämpi radalla ja mutkateillä.
Ei se Ace ole kauhean painava verrattuna johonkin 99 Bleidiin... Kuivapaino 198 ja märkänä mun mopo painoi ~226 kilua... Mutkaan taipuminen on paljon kuskista kiinni... Olihan tuolla Kemorassa lauantaina joku pyöritellyt Acella bleidien mukana ja jopa nopeampana kuin jotkin bleidit... Ohajutuvuudeltaan molemmat on suunilleen samaa luokkaa... Ihmetyttää mistä se matkavessan nimike Acelle on tullut... takalaukku on ainut mitä siihen saa noin helposti, kaikki muu menee virittelyksi ja takalaukun kanssa ajo muuttuu melko kamalaksi....

No tollasessa vanhemmassa Bladessa ei ole potkua yhtä hyvin kuin Acessa. Uusissa on. Varsinkin alaväännössä Ace pesee ne vanhemmat kevyeen, ja huipputehossakin.

Blade on ehkä pikkasen ketterämpi, mutta kyllä Acekin kääntyy helposti. Tosi hyvä ja vakaa sekin on ajaa.

Kaippa se on makuasia kumman ostaa. Hyviä vehkeitä kummatkin!

No tollasessa vanhemmassa Bladessa ei ole potkua yhtä hyvin kuin Acessa. Uusissa on. Varsinkin alaväännössä Ace pesee ne vanhemmat kevyeen, ja huipputehossakin.

Blade on ehkä pikkasen ketterämpi, mutta kyllä Acekin kääntyy helposti. Tosi hyvä ja vakaa sekin on ajaa.

Kaippa se on makuasia kumman ostaa. Hyviä vehkeitä kummatkin!
Näin se on. Itse olen tykkään hiukan ketterämmistä pyöristä, jotka taipuvat hyvin mutkiin, mutta kyllä matkustajan kanssa ajettaessa Ace on Bladea parempi, sillä jälkimmäisessä matkustaja on polvet suussa ja siinä matkustaja istuu korkeammalla, erillisellä pillerillä kun Acessa on paremmin matka-ajoon soveltuva yhtenäinen ja tilavampi satula. Yksin ajajalle Blade ehkä sopii paremmin. Muistelen lukeneeni What Bikesta, että Acesta piti tehdä sen markkinoille tuloajankohtana (1995?) Yamahan ykkönyrkki kilpailijoiden parhaita sporttikyykkyjä vastaan, mutta homma ei oikein toiminut, jonka vuoksi Yamaha lanseerasi 1998 R1:n ja Ace jäi enemmän sporttiseksi matkapyöräksi. Blade on 96-98 malleissa n. 10 % kevyempi kuin Ace, jossa on puolestaan n. 10 % enemmän tehoa.
eek.gif

Ei se Acenkaan jakkara niitä parhaimpia ole... Erilliset palathan nekin on vaikkakin ei niin suurella korkeus erolla... Ace muuttuu paljon paremmaksi kun perää nostaa hieman... Kääntyy paljon paremmin mutkiin... No menee se vakionakin vaikka näyttää suurelta lehmältä.... Ihan tosi se näyttää suuremmalta kuin on... Jammun suurin erehdys Acen osalla oli koneen koko... ei mennyt mihinkään luokitukseen 1002 kuution tilavuudella... Endurance käytössä taasen paljon käytetty euroopassa... Varaa virittää paljon ja kestävyys kohdillaan... Blade oli mullakin mielessä kun mopoa olin vaihtamassa viimeeksi... Ace vain sattui silmään paremmin... Vaimollekkin sain selitettyä että se on Sporttinen matkavessa... Vaimon kommentti ei ollut kylläkään iloinen kun mopo seisoi pihassa ja hän kiersi sitä ympäri... Muutaman kierroksen jälkeen esitti kysymyksen "missä vitussa siinä lukee matkapyörä"....
tounge.gif

Tuo Acen takapenkin polvikulma vs blade nyt häiritsee, sillä oma emäntä kehunut bladen polvikulmaa yllättävän isoksi. Ei tosin ole acesta kokemusta kylmätyyppejä enempää.
Ja saattaahan tuo -00 bladen kulma olla lievempi kuin vanhemmissa.
Koita vaan päästä molempia kokeilemaan, niin yksin kuin kaksinkin.
biggrin.gif

Ei se Acenkaan jakkara niitä parhaimpia ole... Erilliset palathan nekin on vaikkakin ei niin suurella korkeus erolla... Ace muuttuu paljon paremmaksi kun perää nostaa hieman... Kääntyy paljon paremmin mutkiin... No menee se vakionakin vaikka näyttää suurelta lehmältä.... Ihan tosi se näyttää suuremmalta kuin on... Jammun suurin erehdys Acen osalla oli koneen koko... ei mennyt mihinkään luokitukseen 1002 kuution tilavuudella... Endurance käytössä taasen paljon käytetty euroopassa... Varaa virittää paljon ja kestävyys kohdillaan... Blade oli mullakin mielessä kun mopoa olin vaihtamassa viimeeksi... Ace vain sattui silmään paremmin... Vaimollekkin sain selitettyä että se on Sporttinen matkavessa... Vaimon kommentti ei ollut kylläkään iloinen kun mopo seisoi pihassa ja hän kiersi sitä ympäri... Muutaman kierroksen jälkeen esitti kysymyksen "missä vitussa siinä lukee matkapyörä"....  
tounge.gif
Etukatteen muotoilu tosiaan on Acessa "busamainen" jollakin tapaa. Jos vertailee BlackBirdin, hujahajan tms akselivälejä Acen vastaavaan huomaa että acessa on lyhyempi pyörien väli. Kate vaan on venytetty eteen, ja muotoilu tosiaan hämää.
Totta on kans että Ace on jossakin mielessä "luokaton" pyörä, kun R1 oli kyykkijöille ja FJR ja sen edeltäjät tourareille. Siinä ace sitte välissä ei oikein kellään ja kaikille...

Anyway, hieno pyörä. En voi käsittää ihmisiä jotka ei sellasta itelleen hanki....
wink.gif

Back